Strona 3 z 5

: czw 10 gru 2009, 21:37
autor: kris2k
Wystarczy spojzec na naklejke jaka jest na ECU, jak jest wersja ED to jest 106KM (co niemcy pisza w ogloszeniach to malo wazne, u nas na allegro tez glupoty wypisuja).

Z nowszych rocznikow nie bylo wersji specjalnie przeznaczonej dla niemiec, byla jedna ogolna na europe - ED (poza francja - F, dania - DE i wielka brytania - E, ale one tez mialy 106KM).

: czw 10 gru 2009, 21:44
autor: Mundek
kris2k pisze:(co niemcy pisza w ogloszeniach to malo wazne, u nas na allegro tez glupoty wypisuja
A wlasnie, ze nie! Dokladnie wiedza ile, za co i dlaczego akurat tyle placa. U nas wiele rzeczy przechodzi, a ktore u nich nie mialyby miejsca...

: czw 10 gru 2009, 21:46
autor: kris2k
Mundek pisze:
kris2k pisze:(co niemcy pisza w ogloszeniach to malo wazne, u nas na allegro tez glupoty wypisuja
A wlasnie, ze nie! Dokladnie wiedza ile, za co i dlaczego akurat tyle placa. U nas wiele rzeczy przechodzi, a ktore u nich nie mialyby miejsca...
Co najwyzej mamy do czynienia z nadgorliwoscia Niemcow w co niewatpie... ale wersji 98KM z nowszych modeli nie bylo 8)

Sprawdzic nalepke na ECU :!:

: czw 10 gru 2009, 21:51
autor: Mundek
kris2k pisze:Co najwyzej mamy do czynienia z nadgorliwoscia Niemcow w co niewatpie... ale wersji 98KM z nowszych modeli nie bylo
A to ciekawe skad masz takie dane :mrgreen:
Porozmawiaj z Oczkiem. Kupowal w zeszlym roku VFR z 2001 roku w kolorze niebieskiem od pierwszego wlasciciela z moca...98 KM. W Niemczech mozesz kupic XX czy tez CBR 1000F badz Kawasaki ZZR 1100 zo mocy 98 KM...

: czw 10 gru 2009, 22:11
autor: kris2k
Mundek pisze: A to ciekawe skad masz takie dane :mrgreen:
Numery czesci ze sklepu www.dwa-kola.pl, symbole wszystkich europejskich wersji ECU sa takie same (wlaczajac w to UK, Danie i Francje o ktorych wspomnialemw czesniej).
Symbol ECU: 38770-MBG-D01

A to ze w niemcach sa motocykle 98KM, no sa, nie przecze... ale VFR'ek nie bylo z nowszych modeli.
To ze Oczek kupil, to ze Ty tak wyczytales na mobile.de... to nie sa powody wiarygodne.
Jedz na hamownie i pokaz wykres, bo symbole ECU beda potwierdzac moja wersje.
Mam dokladnie taka w swoim motocyklu, zdjecie mojego ECU na forum jest i wykres z hamowni tez na forum jest.

: czw 10 gru 2009, 23:31
autor: Mundek
Potwierdzone rozniez przez jedengo z dilerow Hondy w Polsce, ze sa wersje VFR z 2000 i 2001 roku o mocy ponizej 100 KM, czyli 98 KM. Sprzety te byly specjalnie dlawione dla rynku niemieckiego. A symbol ECU to nie wszystko, bo zeby sprostac przepisom homologacyjnym, wstawiano takze inne walki rozrzadu (inny profil krzywek).
Sam sie zastanawialem nad kupnem VFR o mocy 98 KM i pytalem jaki jest koszt "powrotu" do pelnej mocy i powiedziano mi, ze w zaleznosci od tego jak sprzet byl dlawiony (patrz wyzej), moze to kosztowac do 3000 do 4000 PLN, liczac po cenach czesci z ASO Hondy...

A oczek kupil i ma komplet papierow i jest czarne na bialym jaka jest moc moto....

: czw 10 gru 2009, 23:42
autor: KolczyK
jest słabasza......230....na Niej polece.....moja 250 bez problemu...

: pt 11 gru 2009, 09:24
autor: szatan
98 czy 106 , bardzo mała różnica , skorka nie warta wyprawki , 98 konna tez poleci 250 , wieksza zebatka i ogien , ale po co to komu , i tak nie ma gdzie jechac te 250, a nawet jak jest to łeb urywa i to są predkosci kilkusekundowe.

założ sportowy tłumik usuń katalizator i masz 106KM jak w morde

: pt 11 gru 2009, 09:46
autor: kris2k
Dajcie wykres z hamowni tej 98KM z 2000/2001 razem z kodem ECU.

To ze powrot do wersji 106KM jest drogi i to w granicach 3-4tys. pln to ja wiem - tyle kosztuje wlasnie oryginalne ECU.

Fakt faktem, mozna tez inaczej zdlawic sprzeta dajac inne walki rozrzadu itp. nie zmieniajac ECU jednak dane katalogowe czesci tego nie potwierdzaja bo nie ma ekstra wersji niemieckiej/szwajcarskiej (jak w wypadku modeli 98-99).

Ja sie ze zdlawionymi nowszymi modelami niemieckimi nie spotkalem nigdy :!:

I fakt... 98KM czy 106KM to zdna roznica, natomiast faktycznie chcialbym wiedziec jak to bylo w rzeczywistosci. Ja mam swoje zdanie, koledzy maja swoje, chodzi o to zeby to namacalnie udokumentowac/sprawdzic.


Edit:
I przejzalem wszystkie 60 ofert VFR 800 na mobile.de i wersji 2000/2001 z podana moca 98KM bylo az 6sztuk.
Przy czym niemcy niewiedziec czemu, uparcie podaja ze wersje anniversary sa z 2000 a nie sa, widac kieruja sie data 1szej rejestracji.
Bylo tez kilka sztuk zwyklych 98/99 podanych jako 2000, tez zle wpisanych ze wzgledu na date pierwszej rejestracji.
Generalnie maja tam taki sam burdel jak na naszym allegro.

: pt 11 gru 2009, 10:51
autor: orzyl
Pawel pisze:106? 108? 110? Nie ważne, na gumę i tak idzie :-).
bo KM nie mają nic do tego :)

: pt 11 gru 2009, 22:31
autor: Makoo
No tak. Dzieki wszystkim za odpowiedzi.
Nie wiem skad ta moja VFRka, bo kupilem ja w Anglii, wiem tylko, ze byla sprowadzona do Anglii jako nowa, nie ma w papierach napisane skad, ma tylko na ramie z lewej strony jakis niemiecki jakby napis "einspritzcomputer 9617, schalldampfer hm mbge2". Po VINie jak juz pisalem wynika, ze model z 2001 roku. A na ECU sprawdzic numery bede chcial, ale nie wiem gdzie ECU szukac jak narazie ;)

Dzieki jeszcze raz :)

: pt 11 gru 2009, 22:58
autor: kris2k
Makoo pisze:A na ECU sprawdzic numery bede chcial, ale nie wiem gdzie ECU szukac jak narazie ;)
Pod siedzeniem, od strony tylnej lamy, jest zaslepka mocowana na cztery te plastikowe nity/wkrety, pod nia siedzi ECU.

: czw 22 kwie 2010, 12:39
autor: Skuciok

: czw 22 kwie 2010, 20:03
autor: Art
szatan pisze:98 czy 106 , bardzo mała różnica , skorka nie warta wyprawki , 98 konna tez poleci 250 , wieksza zebatka i ogien , ale po co to komu
a to zależy gdzie:)
A co do ECU- nie jest tak, ze zmiana jego ma wpływ na osiagi.
Kiedys zrobiłem zestawienie wszystkich kompów z VFR-k i jak mozna je zamieniać
W każdym razie wersja ECU z `98 bez sond i kata ( 106KM ) po przełożeniu do wersji z `98 z kata i sondami NIE DAJE wzrostu mocy. Było to wielokrotinie przeze mnie sprawdzone . Testy dokonane wraz z Wasylem.
Podejrzewam, ze moc 106 KM bierze się z ukł wydechowego.

: czw 22 kwie 2010, 22:34
autor: Kornik
Chcesz więcej mocy, to masz dwie opcje. Albo PC + wydech + filtr (dla lepszego oddychania) albo XX z 2001 roku :P

Art coś jest w twoich słowach bo moja VFRka ma tylko wydech zmieniony (i filtr KN) i wynik z hamowni w podpisie ;) (mierzone na 2 niezależnych hamowniach na obu takie same wyniki)