Strona 2 z 5

: czw 07 gru 2006, 20:50
autor: Dziki100
Witam.Znalazłem dzisiaj tą waszą dyskusję i zastanawiam się co wy to robicie?Po co chcecie wywalać sondy skoro one tam muszą być i sprawne bo inaczej sterownik przechodzi w tzw.tryb awaryjny,zapala czerwoną lampkę w liczniku i obniża moc silnika.Katalizator jest w tym miejscu co podaje Rommi na zdjęciu i minimalnie dławi wylot spalin ale za to maksymalnie chroni i tak już zasrane smrodami nasze środowisko.A czy jest 100 KM czy 110 to i tak wystarczy żeby wyszorować dupą asfalt.
Wg.mnie to szkoda psuć motor.Dane producenta są ogólnie uśrednione.Moja ma mieć 110KM a na hamowni jej wyszło 117.Myślę że dużo zależy od paliwa i jak motor był docierany.I myślę że te różnice w przyśpieszeniu są minimalne bo i tak trzeba się dobrze trzymać kierownicy i uważać żeby nie mieć za chwilę jakiego zderzaka w zębach. :motolove Pozdrawiam.

: czw 07 gru 2006, 20:56
autor: szatan
Ja sie usprawiedliwiam :razz: , ja tego nie wydzierałem ,ja sie poprostu zastanawaiam sie czy ktoś to wyciął wczesniej , no coż ciekawość :biggrin

: pt 08 gru 2006, 09:23
autor: Tobik
Jeśli VFR jest z Niemiec to ma około 98KM, 97,8 czy cos takiego dokładnie, a to dlatego że jest przyblokowana w tamtym kraju, chyba większosc mazyneri jest przyblokowana do tej mocy. Ja w Rc24 w Briefe miałem napisane ,że zredukowana moc przez zmienijszenie dysz głownych gaźnikow czy cos w tym rodzaju.

: wt 12 gru 2006, 11:50
autor: rybka
Witam!
Jestem tu nowy i jeszcze nie zdążyłem sie przywitać w odpowiednim miejscu forum, ale już wcisnę swoje trzy grosze. Otóż.... :) niedawno przywiozłem swoją perełkę z Niemiec i wg briefu ma 72kW, czyli 98KM, ale jest tam też napisane, że..: "bez blokady mocy". Poszperałem trochę i doszedłem do tego, że modele '98 i '99 miały te 98KM. W modelach '00, '01 przeprogramowali lekko moduł zmniejszając zużycie paliwa, ale pogarszając reakcję moturka na otwarcie przepustnicy, moc maksymalna jednak wzrosła do 78kW, czyli 106KM. 110KM jest podawane wg innych że tak powiem norm...gdzieś się na to natknąłem, ale teraz nie mogę przytoczyć. Generalnie jest tak, choć brzmi to bzdurnie, że 106KM=110KM, tyle, że te 106 podane jest według jednej normy, a te 110 jest podane wg drugiej. Jak znów się na to natknę, to podrzucę.
Może też być tak, że te modele '98 i '99 tylko na Dojczlandy miały moc 98KM, ale blokowane nie były. Może sam katalizator obniżał tą moc. AAA, u mnie są dwie sondy lambda - ze schematu z oryginalnej książki użytkownika wynika, że tylko modele na Niemcy i Szwecję miały czujniki O2. Książeczka ta była drukowana w 1997, więc w modelach nowszejszych może się to już różnić. Mogę podesłać zeskanowany schemat. Jest jeszcze drugi schemacik, ale dotyczy tylko Australii :), więc chyba nikomu się nie przyda.

: wt 12 gru 2006, 21:13
autor: dziki100
Witaj Rybka.Ja mam włocha i też ma sondy i kat.Nie wiem czy to aż tak ważne czy to jest 106 czy 110 KM.Z tego co wiem to na niemcy blokowali motory do 98KM ze względu na ich tam jakieś przepisy.I może to być ograniczone programowo w sterowniku.Trzeba by było na hamowni sprawdzić różne sterowniki ale kto się będzie bawił i wykosztowywał?A propos schematów to szukam schematu VFRy RC 46 z HISSem.Konkretnie mi chodzi z którego pinu w sterowniku wychodzi sygnał do lampki w liczniku i jak jest sterowany (najprawdopodobniej masą)

: ndz 17 gru 2006, 21:48
autor: mily gosc
moze miec vfr 88r wpisane 30 KW w papierach .dopiero co kupilem i dzisiaj dopiero zobaczylem

: pt 22 gru 2006, 20:54
autor: DIDI
Witam. Co do tematu mocy W moim Szwajcarskim Brief-ie napisano, ze moje RC 24 ma 30 kW mocy :biggrin Pogięlo ich!!!! Chyba dane z MZ-tki spisywali :P. Pozdro

: pn 25 gru 2006, 01:53
autor: dziki100
No to macie motorowerki kochani a nie konkretne sprzęty.......???! :hooray 30KW???
W takich urzędach to już powinni siedzieć uświadomieni ludzie.

: śr 17 sty 2007, 13:55
autor: GRZECH
Nie wiem czy akurat VFR ale na niemcy byly wypuszczane rozniaste wersje motocykli (np. suzuki gs 500 mogla miec 27, 34, badz 50 konikow ale w motocyklach gaznikowych zawsze mozna to bylo bez problemow oddlawic)A tak na powaznie to co to za roznica czy 100 czy 106 kucy liczy sie przeciez stosunek mocy do masy(chudzi gora :biggrin ja niestety sie nie zaliczam :confused ) a nie sama moc.A tak jeszcze powazniej :biggrin to bardziej liczy sie to co kto umie zrobic z ta moca co ma a nie ile jej ma(ja naprzyklad nie objechal bym chyba nikogo z was nawet jak bym mial 200 koni :cry ale mam nadzieje ze praktyka przyniesie zamiezony skutek :evil )
ps.moja VFRa jest z niemiec i tez ma 98 koni POZDRO

: śr 17 sty 2007, 17:07
autor: Jacko
GRZECH pisze:ale mam nadzieje ze praktyka przyniesie zamiezony skutek
Na pewno, jak przyjdzie wiosenka to na tor !!!!!!! poćwiczyć. :mrgreen:

: śr 17 sty 2007, 19:37
autor: Hubert
Jacko pisze:Na pewno, jak przyjdzie wiosenka to na tor !!!!!!! poćwiczyć
Może w sobotę ? Zobaczymy jaka będzie pogoda.Jak będzie git to robimy tor?

: śr 17 sty 2007, 20:30
autor: Jacko
Hubert pisze:Jak będzie git to robimy tor?
Tak jak rozmawialiśmy, myślę że epiej jest poczekać do wiosny żeby się nie zabić :razz:

: czw 10 gru 2009, 17:24
autor: Makoo
Witam.

To ja "troszke" odswierze temat, bo szukam szukam i nie moge znalesc na 100%. Moja VFRka jest po VINie z 2001 roku, ma naklejke HECS3, nie wiem skad sprowadzona i sie zastanawiam czy jak przypadkiem z Niemiec to moze miec 98KM? Czy w modelach z 2001 roku niezaleznie od kraju pochodzenia mialy juz te 106/110km?
Dzieki

: czw 10 gru 2009, 18:40
autor: kris2k
Makoo pisze:Witam.

To ja "troszke" odswierze temat, bo szukam szukam i nie moge znalesc na 100%. Moja VFRka jest po VINie z 2001 roku, ma naklejke HECS3, nie wiem skad sprowadzona i sie zastanawiam czy jak przypadkiem z Niemiec to moze miec 98KM? Czy w modelach z 2001 roku niezaleznie od kraju pochodzenia mialy juz te 106/110km?
Dzieki
Modele 2000/2001 mialy juz w wiekszosci (niemieckie tez) 106/110KM (zaleznie od normy do jakiej popatrzymy).

: czw 10 gru 2009, 21:35
autor: Mundek
kris2k pisze:Modele 2000/2001 mialy juz w wiekszosci (niemieckie tez) 106/110KM (zaleznie od normy do jakiej popatrzymy).
No niezupelnie, bo byly i takie i takie. I patrzac na ogloszenia na mobile.de to mniej wiecej jest ich taka sama ilosc. Wszystko zalezy od homologacji w Niemczech, jedne byly z pelna moca, a inne z moca ponizej 100 KM, zeby placic mniejsze ubezpieczenie, czy tez podatek, juz nie pamietam... Jesli masz moto z Niemiec musisz sprawdzic co masz wpisane w Briefie. A nklejka HECS3 mowi tylko o tym, ze masz zamontowany katalizator (Honda Emissions Control System 3 - spelniajacy norme Euro3).