Moc- 98 ->110? vfr800 RC46

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Dziki100

Post autor: Dziki100 » czw 07 gru 2006, 20:50

Witam.Znalazłem dzisiaj tą waszą dyskusję i zastanawiam się co wy to robicie?Po co chcecie wywalać sondy skoro one tam muszą być i sprawne bo inaczej sterownik przechodzi w tzw.tryb awaryjny,zapala czerwoną lampkę w liczniku i obniża moc silnika.Katalizator jest w tym miejscu co podaje Rommi na zdjęciu i minimalnie dławi wylot spalin ale za to maksymalnie chroni i tak już zasrane smrodami nasze środowisko.A czy jest 100 KM czy 110 to i tak wystarczy żeby wyszorować dupą asfalt.
Wg.mnie to szkoda psuć motor.Dane producenta są ogólnie uśrednione.Moja ma mieć 110KM a na hamowni jej wyszło 117.Myślę że dużo zależy od paliwa i jak motor był docierany.I myślę że te różnice w przyśpieszeniu są minimalne bo i tak trzeba się dobrze trzymać kierownicy i uważać żeby nie mieć za chwilę jakiego zderzaka w zębach. :motolove Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Model VFR: RC46 '98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » czw 07 gru 2006, 20:56

Ja sie usprawiedliwiam :razz: , ja tego nie wydzierałem ,ja sie poprostu zastanawaiam sie czy ktoś to wyciął wczesniej , no coż ciekawość :biggrin
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Tobik
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 77
Rejestracja: śr 12 lip 2006, 23:55
Model VFR: VFR RC 36 I 90'
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wołczyn
Kontakt:

Post autor: Tobik » pt 08 gru 2006, 09:23

Jeśli VFR jest z Niemiec to ma około 98KM, 97,8 czy cos takiego dokładnie, a to dlatego że jest przyblokowana w tamtym kraju, chyba większosc mazyneri jest przyblokowana do tej mocy. Ja w Rc24 w Briefe miałem napisane ,że zredukowana moc przez zmienijszenie dysz głownych gaźnikow czy cos w tym rodzaju.

rybka
Posty: 11
Rejestracja: śr 06 gru 2006, 16:55
Model VFR: VFR800Fi '99 (RC46)
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: rybka » wt 12 gru 2006, 11:50

Witam!
Jestem tu nowy i jeszcze nie zdążyłem sie przywitać w odpowiednim miejscu forum, ale już wcisnę swoje trzy grosze. Otóż.... :) niedawno przywiozłem swoją perełkę z Niemiec i wg briefu ma 72kW, czyli 98KM, ale jest tam też napisane, że..: "bez blokady mocy". Poszperałem trochę i doszedłem do tego, że modele '98 i '99 miały te 98KM. W modelach '00, '01 przeprogramowali lekko moduł zmniejszając zużycie paliwa, ale pogarszając reakcję moturka na otwarcie przepustnicy, moc maksymalna jednak wzrosła do 78kW, czyli 106KM. 110KM jest podawane wg innych że tak powiem norm...gdzieś się na to natknąłem, ale teraz nie mogę przytoczyć. Generalnie jest tak, choć brzmi to bzdurnie, że 106KM=110KM, tyle, że te 106 podane jest według jednej normy, a te 110 jest podane wg drugiej. Jak znów się na to natknę, to podrzucę.
Może też być tak, że te modele '98 i '99 tylko na Dojczlandy miały moc 98KM, ale blokowane nie były. Może sam katalizator obniżał tą moc. AAA, u mnie są dwie sondy lambda - ze schematu z oryginalnej książki użytkownika wynika, że tylko modele na Niemcy i Szwecję miały czujniki O2. Książeczka ta była drukowana w 1997, więc w modelach nowszejszych może się to już różnić. Mogę podesłać zeskanowany schemat. Jest jeszcze drugi schemacik, ale dotyczy tylko Australii :), więc chyba nikomu się nie przyda.

dziki100
bywalec
bywalec
Posty: 26
Rejestracja: ndz 05 lis 2006, 22:21
Model VFR: VFR 800 FI RC46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pawłowice Śl.
Kontakt:

Post autor: dziki100 » wt 12 gru 2006, 21:13

Witaj Rybka.Ja mam włocha i też ma sondy i kat.Nie wiem czy to aż tak ważne czy to jest 106 czy 110 KM.Z tego co wiem to na niemcy blokowali motory do 98KM ze względu na ich tam jakieś przepisy.I może to być ograniczone programowo w sterowniku.Trzeba by było na hamowni sprawdzić różne sterowniki ale kto się będzie bawił i wykosztowywał?A propos schematów to szukam schematu VFRy RC 46 z HISSem.Konkretnie mi chodzi z którego pinu w sterowniku wychodzi sygnał do lampki w liczniku i jak jest sterowany (najprawdopodobniej masą)

mily gosc

Post autor: mily gosc » ndz 17 gru 2006, 21:48

moze miec vfr 88r wpisane 30 KW w papierach .dopiero co kupilem i dzisiaj dopiero zobaczylem

Awatar użytkownika
DIDI
klepacz
klepacz
Posty: 1575
Rejestracja: pt 01 gru 2006, 23:11
Model VFR: Plastikowy :P
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: DIDI » pt 22 gru 2006, 20:54

Witam. Co do tematu mocy W moim Szwajcarskim Brief-ie napisano, ze moje RC 24 ma 30 kW mocy :biggrin Pogięlo ich!!!! Chyba dane z MZ-tki spisywali :P. Pozdro
Panie władzo jechałem szybko, bo ja kocham zapier...lać :)

DIDI

dziki100

Post autor: dziki100 » pn 25 gru 2006, 01:53

No to macie motorowerki kochani a nie konkretne sprzęty.......???! :hooray 30KW???
W takich urzędach to już powinni siedzieć uświadomieni ludzie.

GRZECH
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: śr 10 sty 2007, 18:54
Model VFR: rc-24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ZIELONA GORA
Kontakt:

Post autor: GRZECH » śr 17 sty 2007, 13:55

Nie wiem czy akurat VFR ale na niemcy byly wypuszczane rozniaste wersje motocykli (np. suzuki gs 500 mogla miec 27, 34, badz 50 konikow ale w motocyklach gaznikowych zawsze mozna to bylo bez problemow oddlawic)A tak na powaznie to co to za roznica czy 100 czy 106 kucy liczy sie przeciez stosunek mocy do masy(chudzi gora :biggrin ja niestety sie nie zaliczam :confused ) a nie sama moc.A tak jeszcze powazniej :biggrin to bardziej liczy sie to co kto umie zrobic z ta moca co ma a nie ile jej ma(ja naprzyklad nie objechal bym chyba nikogo z was nawet jak bym mial 200 koni :cry ale mam nadzieje ze praktyka przyniesie zamiezony skutek :evil )
ps.moja VFRa jest z niemiec i tez ma 98 koni POZDRO

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Model VFR: Fireblade
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Post autor: Jacko » śr 17 sty 2007, 17:07

GRZECH pisze:ale mam nadzieje ze praktyka przyniesie zamiezony skutek
Na pewno, jak przyjdzie wiosenka to na tor !!!!!!! poćwiczyć. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Hubert
klepacz
klepacz
Posty: 1022
Rejestracja: ndz 17 wrz 2006, 16:56
Model VFR: RC 46
Imię: Hubert
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hubert » śr 17 sty 2007, 19:37

Jacko pisze:Na pewno, jak przyjdzie wiosenka to na tor !!!!!!! poćwiczyć
Może w sobotę ? Zobaczymy jaka będzie pogoda.Jak będzie git to robimy tor?

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Model VFR: Fireblade
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Post autor: Jacko » śr 17 sty 2007, 20:30

Hubert pisze:Jak będzie git to robimy tor?
Tak jak rozmawialiśmy, myślę że epiej jest poczekać do wiosny żeby się nie zabić :razz:

Awatar użytkownika
Makoo
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: pt 20 mar 2009, 22:51
Model VFR: 800fi - '2001
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bialystok/London
Kontakt:

Post autor: Makoo » czw 10 gru 2009, 17:24

Witam.

To ja "troszke" odswierze temat, bo szukam szukam i nie moge znalesc na 100%. Moja VFRka jest po VINie z 2001 roku, ma naklejke HECS3, nie wiem skad sprowadzona i sie zastanawiam czy jak przypadkiem z Niemiec to moze miec 98KM? Czy w modelach z 2001 roku niezaleznie od kraju pochodzenia mialy juz te 106/110km?
Dzieki

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Model VFR: RC46 '00
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » czw 10 gru 2009, 18:40

Makoo pisze:Witam.

To ja "troszke" odswierze temat, bo szukam szukam i nie moge znalesc na 100%. Moja VFRka jest po VINie z 2001 roku, ma naklejke HECS3, nie wiem skad sprowadzona i sie zastanawiam czy jak przypadkiem z Niemiec to moze miec 98KM? Czy w modelach z 2001 roku niezaleznie od kraju pochodzenia mialy juz te 106/110km?
Dzieki
Modele 2000/2001 mialy juz w wiekszosci (niemieckie tez) 106/110KM (zaleznie od normy do jakiej popatrzymy).

Awatar użytkownika
Mundek
pisarz
pisarz
Posty: 351
Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
Model VFR: VTEC '09;
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
Kontakt:

Post autor: Mundek » czw 10 gru 2009, 21:35

kris2k pisze:Modele 2000/2001 mialy juz w wiekszosci (niemieckie tez) 106/110KM (zaleznie od normy do jakiej popatrzymy).
No niezupelnie, bo byly i takie i takie. I patrzac na ogloszenia na mobile.de to mniej wiecej jest ich taka sama ilosc. Wszystko zalezy od homologacji w Niemczech, jedne byly z pelna moca, a inne z moca ponizej 100 KM, zeby placic mniejsze ubezpieczenie, czy tez podatek, juz nie pamietam... Jesli masz moto z Niemiec musisz sprawdzic co masz wpisane w Briefie. A nklejka HECS3 mowi tylko o tym, ze masz zamontowany katalizator (Honda Emissions Control System 3 - spelniajacy norme Euro3).
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości