Moc- 98 ->110? vfr800 RC46

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Awatar użytkownika
rafwoj
Posty: 19
Rejestracja: śr 08 lis 2006, 16:29
Model VFR: VFR800 99
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Moc- 98 ->110? vfr800 RC46

Post autor: rafwoj » śr 08 lis 2006, 16:48

Wiecie jak odblokowac vfr rc46 z 98 koni do pełnej mocy? Jakie to pociąga za sobą koszty? (VFR800 1999, rynek niemiecki)
Pozdro.
RAF.

GaBaS
klepacz
klepacz
Posty: 563
Rejestracja: śr 20 wrz 2006, 22:28
Model VFR: RC46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piotrków
Kontakt:

Post autor: GaBaS » śr 08 lis 2006, 19:19

Dobre pytanie! Też mam 98 kucy a przynajmniej tak jest w briefie. Ciekawy jestem czy jest to różnica odczuwalna na prędkości czy na przyśpieszeniu. Słyszałem tylko, że blokada w vfr jest w kompie(module) i jedynym wyjściem jest wymiana. Ja mam wypruty kat. wymieniony filtr kN, wydech przelotowy BOSA i muszę sprawdzić go na hamowni, alo to już chyba na wiosnę.posss
GaBBaS

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Model VFR: RC46 '98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » śr 08 lis 2006, 20:45

GaBaS pisze:Ja mam wypruty kat. wymieniony filtr kN,
sam go wypruwałeś ? co trza zrobić zeby nie swirował jak sie odepnie sonde, , moj tez ma 78KW czyli to tez jest jakieś 98 KM, nie wiem jak to sie oblicza
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

GaBaS
klepacz
klepacz
Posty: 563
Rejestracja: śr 20 wrz 2006, 22:28
Model VFR: RC46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piotrków
Kontakt:

Post autor: GaBaS » śr 08 lis 2006, 21:05

Tak samemu , pytanie tylko czy masz sondę za czy przed kat.(a możesz mieć też dwie). Ja mam tylko przed więc nie było problemu. Jednak byłem w szoku bo ten katalizatoz wyglądał na taki który wogóle nie blokuje spalin tzn. miał bardzo duży przelot, wyglądał w środku jak (naklejka na miodzie:)) z dużymi dziurkami ok 2 mm. Jeżeli chodzi o moc to 1 KW ma około 1,35 KM nie wiem dokładnie, ale może mylę się o KUNIA :smile: A może tak spotkamy się na hamowni jeszcze w tym roku :?:
GaBBaS

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Model VFR: RC46 '98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » śr 08 lis 2006, 21:34

W zasadzie to u mnie jest to troche podejrzane napewno nie ma u mnie takiego czegoś jak na tym zdjeciu , kabli tez nie ma ,czyli są usuniete , jest tylko dwa zaspawane punkciki. ale nie widze zeby coś tam było wycinane i spawane :sad: w ktorym miejscu dokładnie jest ten katalizator i jak duze to jest, Mozliwe ze ktos usunął sonde ale zostawił katalizator w srodku .

78 kw x 1,35 = ok 105 KM wiec jak to jest , moze ktos wie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

GaBaS
klepacz
klepacz
Posty: 563
Rejestracja: śr 20 wrz 2006, 22:28
Model VFR: RC46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piotrków
Kontakt:

Post autor: GaBaS » śr 08 lis 2006, 22:19

Nie widzę tego na zdjęciu, wygląda to jak puszka łącząca przednie rury z wydechem. Jeżeli chodzi o przelicznik to tyle znalazłem na szybko. Wg tego 78*1,3596=106,0488...jeżeli to pomnożysz razy 0,7355 wyjdzie to samo
Moc:

metryczny koń mechaniczny (KM, PS, CV)koń parowy (HP, BHP)KM (PS, CV),

Pomiar mocy silnika odbywa się w określonych, znormalizowanych warunkach. Warunki pomiaru są jednak różne w kilku normach. Według norm polskich i niemieckich podczas pomiaru mocy silnik jest wyposażony w kompletny osprzęt, włącznie z tłumikiem układu wylotowego spalin. Włoska norma CUNA przewiduje odłączenie filtru powietrza i układu wylotowego, a według normy amerykańskiej SAE pomiar mocy odbywa się bez osprzętu: filtru powietrza, prądnicy (alternatora), dmuchawy układu chłodzenia, sprzęgła, pompy paliwa i układu wylotowego. Dlatego moc wg CUNA jest nieco większa niż moc zmierzona wg PN lub niemieckiej normy DIN, a w przypadku SAE nawet do 20 proc. większa.


1 KM = 75 kGm/s = 735,498 W = 1PS (niemiecki) = 1CV (francuski).
Anglosaski koń mechaniczny (horse power, HP, BHP) równy jest 550 funtów razy stopa na sekundę = 745,699 W = 1,0139 KM.


1kW = 1,3596216 KM (metrycznie).DIN
1kW =1.341 HP (SAE)
1kW =1.379 BHP
1 KM=0,7355 kW.
1 KM=0,9863 HP
1 HP=1,0139 KM
Ostatnio zmieniony śr 08 lis 2006, 22:21 przez GaBaS, łącznie zmieniany 1 raz.
GaBBaS

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » śr 08 lis 2006, 22:20

szatan pisze: moj tez ma 78KW czyli to tez jest jakieś 98 KM, nie wiem jak to sie oblicza
1 KM = 0,735498 kW
1 kW = 1,3596 KM

Pawel

Gabas, chyba na raz pisaliśmy :-).
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Model VFR: RC46 '98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » śr 08 lis 2006, 22:31

78 kW x 1,3596 = 106 KM czyli ani 98 ani 110 nie ma, generalnie to juz tylko hamownia zostaje zeby sie dowiedzieć ile ma tak naprawde
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

GaBaS
klepacz
klepacz
Posty: 563
Rejestracja: śr 20 wrz 2006, 22:28
Model VFR: RC46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piotrków
Kontakt:

Post autor: GaBaS » śr 08 lis 2006, 22:35

Jutro pogadamy, ja muszę uciekać, ale chyba inaczej tego nie przeliczysz i masz 106 kucy. Oczywiście jak masz 78 KW :lol:
GaBBaS

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Model VFR: RC46 '98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » śr 08 lis 2006, 23:09

No mam 78KW ale tylko na papeirku , a co siedzi tak naprwade pod moją du.ą to juz na hamowni trza sprawdzic
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » śr 08 lis 2006, 23:29

106? 108? 110? Nie ważne, na gumę i tak idzie :-).

Pawel.

Przeliczniki podaliśmy prawidłowe.
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Model VFR: V2
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » czw 09 lis 2006, 11:00

szatan pisze:w ktorym miejscu dokładnie jest ten katalizator i jak duze to jest, Mozliwe ze ktos usunął sonde ale zostawił katalizator w srodku .
czy na zdjęciu, które załączyłeś nie ma tego katalizatora??? mi sie wydaje, że jest (schowany za rurami) :grin:
moim zdaniem - mogę się mylić, katalizator (przynajmniej u mnie) to jest to -> żółta strzałka na zdjęciu pokazuje
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Model VFR: chwilowo brak :(
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » czw 09 lis 2006, 12:10

Moja VFR (98 rok) nie ma katalizatora, ani sond lambda :mrgreen:
Wszystko dlatego, że na rynek polski była taka wersja. Na rynku niemieckim i szwajcarskim VFR już w 98 roku miała te wynalazki.
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » czw 09 lis 2006, 16:24

szatan pisze:No mam 78KW ale tylko na papeirku , a co siedzi tak naprwade pod moją du.ą to juz na hamowni trza sprawdzic
zalezy na jakiej hamowni , hamownia mierząca moc z koła podaje zawsze nizszy wynik ,bo moc na tylnym kole a moc silnika to co innego ,hamownie mierzące moc silnika są rzadko spotykane.

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Model VFR: RC46 '98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » czw 09 lis 2006, 20:17

maciek pisze:Na rynku niemieckim i szwajcarskim VFR już w 98 roku miała te wynalazki.
Moja jest z Francji :mrgreen: a skąd pochodzi , z jakiego rynku jest to nie wiem.

Rommi tez sie domyslam ze to tu ale mi chodzi o to gdzie ciąć zeby wyciąć bebechy siateczke. bo moje wygląda tak jakby były usuniete sondy (sonda) ale bebechy zostały w srodku bo nie widze zadnych cięć ani spawań :confused i sam juz nie wiem czy ktos to usuwał , pewne jest tylko ze nie ma sond. Może sam sie tego czepie przez zime :cool , bo zamierzam wydrzec całe kolektory zeby je pomalować.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości