Wykresy z hamowni

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Awatar użytkownika
Wojtek86
klepacz
klepacz
Posty: 724
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
Model VFR: V-TEC
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
Kontakt:

Post autor: Wojtek86 » ndz 25 paź 2009, 21:07

dodałem dwa nowe na górę :)

Może ktoś przyklei temat?

Marcin32
teksciarz
teksciarz
Posty: 111
Rejestracja: czw 26 lut 2009, 15:07
Model VFR: 800Fi
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marcin32 » pt 04 gru 2009, 19:16

Dodaje swoj pomiar. Pomiar byl przeprowadzany na hamowni prowadzonej przez Tomka Kędziora we FreeFunie.
VFR RC46 by Marcin32

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Skuciok
teksciarz
teksciarz
Posty: 179
Rejestracja: pt 23 maja 2008, 12:40
Model VFR: RC46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: z gór

Post autor: Skuciok » wt 17 sie 2010, 18:59

druga próba na hamowni z czystej ciekawości czy cokolwiek jest na plus po zmianach

Obrazek

modyfikacje:
- wydech IXIL przelot
- filtr powietrza K&N

Zysk prawie 6 KM i 3,5 Nm

Awatar użytkownika
juhass
pisarz
pisarz
Posty: 332
Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
Model VFR: RC46 '99- byla
Imię: Tomasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: juhass » śr 18 sie 2010, 12:55

Skoro temat odżywa na nowo to i ja dołącze swoje wykresy. Wykres sprzed roku, wszystko seria (wykres2009).
Oraz wykres z przelotem Ixil-a- poza tym żadnych zmian (wykres 2010).
Zysk spory, przynajmniej teoretycznie..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
brutoos
pisarz
pisarz
Posty: 294
Rejestracja: pn 23 lut 2009, 13:40
Model VFR: 800 FI "98
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: brutoos » śr 18 sie 2010, 14:55

juhass pisze:Skoro temat odżywa na nowo to i ja dołącze swoje wykresy. Wykres sprzed roku, wszystko seria (wykres2009).
Oraz wykres z przelotem Ixil-a- poza tym żadnych zmian (wykres 2010).
Zysk spory, przynajmniej teoretycznie..
Pytanie czy hamownia była tak samo ustawiona i czy różnica temperatur i ciśnienia mogła mieć wpływ na pomiar. Kolejne zmienne to stan oleju, łańcucha, itp. Żeby było na temat dorzucam swój wykresik.

Zmiany to pełny układ Delkevic, test bez dB-killera.
wideo z hamowania: http://www.youtube.com/watch?v=dRMCW7oSs9c
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
juhass
pisarz
pisarz
Posty: 332
Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
Model VFR: RC46 '99- byla
Imię: Tomasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: juhass » śr 18 sie 2010, 15:24

No właśnie, jak widać było chłodniej (czyli na + mocy), ale też ciśnienie niższe (czyli raczej na -). Poza tym IMO te wszystkie hamowania powinniśmy traktować dość swobodnie. Bardziej wiarygodne było by hamowanie na tej samej hamowni, w ten sam dzień moto na serii i po zmianach.
Aha, była jeszcze jedna różnica w samej hamowni- rok temu u Ratki hamownia była pod namiotem przed sklepem, obecnie jest w piwnicy, w związku z czym zainstalowany jest dość mocny nawiew powietrza na moto i wyciąg spalin. Czyżby doładowanie dynamiczne?? ;))

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Wykresy z hamowni

Post autor: Fakir » śr 01 cze 2011, 18:06

A tu coś ode mnie :)

Obrazek

dolot - seria
wydech - "półprzelot" :biggrin
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
maliq85
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 95
Rejestracja: śr 17 lis 2010, 14:18
Model VFR: VFR 800 rc46
Imię: Paweł
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: CZN,CMG,CB,PGN
Kontakt:

Re: Wykresy z hamowni

Post autor: maliq85 » czw 02 cze 2011, 11:14

Ładnie Fakir :D całkiem przyzwoicie :P ciekawe ile moja wypluje na pełnym przelocie ;) gdzie hamowałeś hondkę?
"Per aspera ad astra"
pozdro MALIK :)

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Wykresy z hamowni

Post autor: Fakir » czw 02 cze 2011, 12:57

zalapalem sie na hamownie, na motocyklowej niedzieli na stacji BP :)
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Przemek v750
Posty: 4
Rejestracja: sob 18 cze 2011, 17:17
Model VFR: rc36I
Imię: Przemek
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Wykresy z hamowni

Post autor: Przemek v750 » ndz 19 cze 2011, 21:03

a oto moja 750 z 90r z przebiegiem 76tys
http://images45.fotosik.pl/939/122a5481a49cdd6dgen.jpg

Dokładam również filmik z hamowni
http://www.youtube.com/watch?v=B7bCF1_PCxY

(chyba coś poszło nie tak podczas przesyłania bo nie ma dźwięku)

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Wykresy z hamowni

Post autor: kiki » pn 24 lut 2014, 21:03

Temat odświeżam. Czy na tych hamowniach prowadzone są pomiary AFR? Bo to najbardziej mnie chyba teraz interesuje (w motku K&N + przelot). Ciekawe czy nie zrobiło się za ubogo :confused

Awatar użytkownika
Pawelr851
teksciarz
teksciarz
Posty: 121
Rejestracja: czw 09 wrz 2010, 20:03
Model VFR: V-Tec 2003r.
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Irlandia

Re: Wykresy z hamowni

Post autor: Pawelr851 » śr 16 kwie 2014, 05:28

Jak masz sondy lambda (a vtec ma) to mieszanka jest na bierzaco dobierana z odczytu ilosci tlenu w spalinach przez te sondy tak ze zadne przeloty i inne filtry nie moga wplynac niekorzystnie na bogatosc mieszanki. Jedyne co moze zaklamac te odczyty jest nieszczelnosc wydechu na odcinku z silnika do sondy (czyli z silnika do katalizatora w przypadku vtec) daleje niech sie dzieje co chce. Oczywiscie przy sportowych filtrach i wydechu natlenie mieszanki jest duzo wyzsze przy mniejszym otwarciu przepustnicy tak ze laczy sie to z ogolnym przyrostem mocy ale skald mieszanki bedzie zawsze utrzymywany w normie. No i kolejny punkt zly wydech wplywa niekorzystnie na usuwanie spalin ale tu sie klania dynamika gazow. Genralnie temat rzeka.
Śpiesz sie powoli!!!

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Wykresy z hamowni

Post autor: Arnold » śr 16 kwie 2014, 06:26

kiki, to są zwykłe pomiary orientacyjne i nikt się nie spuszcza nad składem mieszanki itd. Jakby ktoś chciał wystroić moto to sobie pojedzie na hamownię obciążeniową i do strojenia takie dane będzie miał.
Ja byłem w tamtym roku na świeżo postawionej hamowni na Politechnice w Opolu ale chłopaki jej ogarniętej chyba jeszcze nie mieli bo wypluła mi na silniku 79,6 konia i 52 Nm. :lol:
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
december74
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: sob 14 wrz 2013, 18:17
Model VFR: była VFR_800_Vtec
Imię: Tomek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Okolice Koźmina Wielkopolskiego

Re: Wykresy z hamowni

Post autor: december74 » pt 25 maja 2018, 23:40

Mam i ja.... :D

Obrazek Obrazek
Był Romet Ogar 205 (zima nie była mi straszna - za gówniarza)
Był chińczyk (złe wspomnienia)
Była ETZ Mz 250 (mieszane uczucia)
Była VFR 750 RC36II (zakochałem się)
Była VFR 800 V-tec (straciłem rozum) - i sprzedałem :roll:
Jest Yamaha FJR 1300 (ale nadal mam 18 lat) :biggrin
:lol: :lol: :lol:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości