Strona 1 z 2

ktora lepsza vfr 750 czy vfr 800

: pt 30 gru 2005, 22:57
autor: koks
witam,
ktora waszym zdaniem jest lepsza.zamierzam nabyc to cudo ale zastanawiam sie ktora wybrac. za 750 przemawia do mnie mniejsze spalanie-interesuja mnie modele ok 1997 roku. a za 800 ze jest na wtryskach. No i oczywiscie cena gra istotna role. wiec jezeli nie ma jakis mega roznic w jezdzie i pracy silnika to wybor bylby oczywisty dla mnie. prosze o komentarze

: pt 30 gru 2005, 23:18
autor: UxY
ja osobi?cie nie ?miga?em ani na jeden ani na drugiej :) Ale od siebie dodam ?e z tego co wiem 800 (naturlnie wersja z z?batkami) zapewne jest wygodniejsza no i moim zdaniem ?adniejsza. 50ccm wi?cej zapewne daje mniejsze m?czenie silnika podczas podr??y (ale jak to wygl?da na obrotomierzu to nie wiem) jeeli masz wystarczaj?co kasy na 800 to bierz 800 (zawsze m?odsza) ale poza wygl?dem i ergonomi? ogromnych r??nic silnikowo/technicznych nie by?o. Opis na stronie mo?e troche Ci pomo?e :)

: pn 02 sty 2006, 13:10
autor: zbyl
Zeby bylo jasne to VFR 800 nie ma 50ccm wiecej :P
I tak
VFR 750 ma 748 ccm
VFR 800 ma 781 ccm

Co daje roznice 33 ccm :P

zbyl

: pn 02 sty 2006, 17:55
autor: UxY
czepiasz sie :P hehe :]

: pn 02 sty 2006, 20:14
autor: AGENTII
witam oba motorki nie r??ni? si? znacz?co: tzn
pojemno?? 748 - 781
stopie? spr??ania 11:01 - 11,6:1
4 x 34 mm ga?niki podci?nieniowe - Wtrysk elektroniczny PGM-F1
100 KM przy 10.000 obr/min - 110 KM przy 10.500 obr/min
240 km/h - 250km/h
a tak to niewiele no i cena oczywi?cie i jak to UxY, powiedzia? co rok to rok. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: pn 02 sty 2006, 20:32
autor: maciek
800 ma Dual CBS
i tyln? opon? o szeroko?ci 180 a nie 170 (wiem, ?e 180tke da si? za?o?y? do 750, ale wi?cej powie Vlaad)
800 daje wi?cej informacji na wy?wietlaczu: temp powietrza, dwa liczniki przebiegu dziennego

: wt 03 sty 2006, 15:50
autor: zbyl
i czy ja wiem czy rok jest taki wazny ?
A co ma powiedziec gosc ktory ma klasyka :mrgreen:

Coz mozna miec nowke sztuke wyklepana z przystanku o zerowym przebiegu
i co z tego liczy sie stan motocykla i juz.
To fakt ze 800 ma ten bajer ze ma jeszcze wyswietlacz dodatkowo.
No i w sumie tyle :D co bym przemontowal sobie do siebie hehe.

zbyl

: śr 04 sty 2006, 08:55
autor: maciek
Dodam jeszcze, ?e ga?niki wcale nie s? gorsze od wtrysku (pomijaj?c, ?e regulacja wtrysku ogranicza si? do synchronizacji przepustnic). Poza tym na ga?nikach mo?na strzela? z wydechu. :mrgreen:

Podsumowuj?c, wg mnie o wyborze pomi?dzy 800 a 750 powinien decydowa? stan techniczny motocykla, cena i ewentualnie to, kt?ry bardziej si? podoba. Chyba, ?e kto? nie mo?e ?y? bez pewnych udogodnie? wprowadzonych w 800 albo strzelania z wydechu mo?liwego w 750 :wink:

: ndz 15 sty 2006, 23:07
autor: kris
Kwestia gustu co si? komu podoba .Nie powiem ?eby mi si? niepodoba?a 800, ale ma i plusy i minusy.Mocowanie t?umika mog?o zosta? takie jak poprzednio,tu poszli na ?atwizn? pewnie jak zwykle oszcz?dno?ci.?o?yskowanie wachacza w bloku silnika te? mi si? tak do ko?ca nie podoba.Przednie kierunki te? mo?na by?o lepiej wkomponowa?.Jednakze ze wszystkiego najmniej mi do gustu przypada system hamulcowy DUAL.Mo?e to tylko moje fanaberie ale sam wol? decydowa? kt?rym hamulcem mam zamiar hamowa?.A je?li chodzi o problemy z odpalaniem to nie jest to usterka odziedziczona po rc 36jest to raczej wina ?wiec.Moto kt?re chodz? na tych?e ?wiecach maja w?a?nie problemy z odplaniem po zimie. Inie s? to tylko vfr 750 i 800, ale tak?e cbr 600,900,czy cb500,pozna?em to na w?asnej sk?rze. I wcale nie zachwalam swojego modelu ale mia?em okazj? przejecha? si? wszystkimi modelami. Ostatni v-tec nie powala na kolana...

: śr 25 sty 2006, 11:08
autor: Vlaad
maciek pisze: wiem, ?e 180tke da si? za?o?y? do 750, ale wi?cej powie Vlaad
Jasne, ?e powiem. Da si? wstawi? bez b?lu. Cierpi na tym troch? por?czno?? i jazda w koleinach. Wiele te? zale?y od marki opony i sposobu jej zu?ycia. Np Bridgestone BT57 zu?yty na "kwadratowo" dawa? si? we znaki, natomiast wyczuwalna jest poprawa na Conti RoadAttack kt?r? staram si? zu?ywa? na "okr?g?o" :mrgreen: .

: wt 21 lut 2006, 20:30
autor: Gość
I am glad that there are so many VFR Lovers, riders across the Globe...I own a VFR800 myself..Keep on riding ...155mph ..

: wt 21 lut 2006, 23:30
autor: Iceman
Mam Rc36/II i je?dzilem te? RC46. Ergonomia i pozycja jest lepsza na RC46 (je?eli nastawiasz sie na turystyke. 10kM mocy wiecej w Rc46 raczej nie jest specjalnie odczuwalne, natomiast zu?ycie paliwa tak (oczywiscie na niekorzy?? Rc46 ok 1l). Ochrona przed wiatrem lepsza w 46. Prowadzenie - raczej 36. Ale tak og?lnie najwa?niejszy jest stan techniczny.
Osobi?cie bardziej podoba mi sie 46ka i pewnie kiedy? sie przesi?de. Ale najbardziej podoba mi sie VTEC tylko gdyby mia? silnik na ko?ach zebatych i bez VTEC'a.

: wt 21 lut 2006, 23:39
autor: kris
A jak ci pasuje system dual czy jest ci to oboj?tne?

: wt 21 lut 2006, 23:57
autor: Iceman
kris pisze:A jak ci pasuje system dual czy jest ci to oboj?tne?
Powiem tak: w normalnej turystycznej je?dzie nie przeszkadza ale przy ostrzejszym lataniu wola?bym gdyby go nie by?o. Zwi?ksza pewnie w jaki? spos?b bezpiecze?stwo i chyba to by?o celem zastosowania go w Rc46, kt?ra ewoluowala w kierunku turystyki. Ci??ko powiedzie? mi tak do ko?ca, na Rc46 przejecha?em pewnie z 300km, kiedy w trasie zamienili?my sie z kumplem ale przy turystycznej je?dzie nie jest to jaka? wada. Jak sie bawisz w tricki typu stopee to przeszkadza ale VFRa nie do tego zosta?a stworzona.

: śr 22 lut 2006, 10:09
autor: kris
Je?d?? raczej turystycznie cho? nieraz zda?a mi si? troch? ostrzej poje?dzi?, jakie? fajne serpentynki czy ostre podjazdy z fajnymi winklami, i wydaje mi si? ?e nieraz w takich sytuacjach lepiej spisz? si? standartowe heble.Jestem w?a?nie w trakcie zmiany przewod?w na stalowe.A moto nie wyko?ystuj? extremalnie jest w dobrej kondycji ,a nawet jak na swoje lata to nawet w bardzo dobrej.Osi?gi w zupe?no?ci mi wystarczaj? , v-tec jakos mi wog?le niele?y troch? nim poje?dzi?em gdy? znajomy ma akurat n?wk?, ale to moje zdanie.