Strona 1 z 2
					
				załączanie systemu V-tec
				: ndz 12 kwie 2009, 23:18
				autor: enoel
				Witam,
to mój pierwszy sezon na vitku i przyznam, że po przejechaniu tysiąca km trochę drażni mnie moment załączania się dodatkowych zaworów. 
Jak odbywa się w waszych vitkach załączanie systemu v-tec. Nie chodzi mi o stronę techniczną ale o wasze odczucia w czasie jazdy towarzyszące przkraczaniu 7 tyś obr. 
Czy efekt załączania się dodatkowych zaworów jest silnie odczuwalny ?
Jak przebiega ?
Czy jest różnica na niskich i wysokich biegach ?
Pzdr
			 
			
					
				
				: pn 13 kwie 2009, 05:21
				autor: jaroslawp
				U mnie wygląda to mniej-więcej tak, że przez ułamek sekundy (tak koło 1/10s) motor zachowuje się jak by zastanawiał się czy włączyć ten system czy nie. Następnie ja czuję się jakbym dostał kopniaka w dupę dla zapędu  

 Im niższy bieg, tym większy kopniak. 

 
			 
			
					
				
				: pn 13 kwie 2009, 11:11
				autor: PETER
				wiele zależy od tego jak przyspieszasz mocno otwarty gaz czy powoli wraz ze wzrostem prędkości,mi osobiście bardzo się podoba szczególnie na 5 biegu ,na niższych jest to odczuwalne bardziej , duży wpływ ma na to temperatura powietrza im zimniej tym gwałtowniejsza zmiana ,jeśli ci nie odpowiada v-tec można jeździć na dwa sposoby turystycznie utrzymujesz obroty do 6500 i zmiana biegu ,całkiem fajnie się tak jeżdzi i można ,a zauważ że na 6 biegu przy 6500 obr/min masz na liczniku ok 160 km/h więc wcale nie tak powoli,albo jeździć sportowo i otrzymywać silnik na obrotach powyżej załączenia v-teca ,nie jest tak źle a jak już będzie bardzo ciepło to nie będziesz zwracał na to uwagi a wracając do 5 biegu to takie wrażenie jak by dostawał drugi silnik przy ok 150km/h  

 
			 
			
					
				
				: pn 13 kwie 2009, 11:16
				autor: adi610
				Też przesiadłem się z zębatej 46 na 46 Vtec i u mnie przyspieszanie jest odczuwalne ale bez fajerwerków. Możesz niwelować odczucie załączania się Vteca tankując lepsze paliwo.
			 
			
					
				
				: pn 13 kwie 2009, 20:34
				autor: bialy-murzyn
				a jak sie stawia sprzęta na koło to ten cały Vpech nie przeszkadza ?
			 
			
					
				
				: pn 13 kwie 2009, 21:58
				autor: jaroslawp
				Nie 
 Pierwszy raz jak postawiłem swoją (przypadkowo  

 ) na koło to właśnie przez to, że załączył mi się v-tec na 2 biegu przy manetce odkręconej do końca. Poprostu zapomiałem o nim, bo to była dopiero moja druga przejażdżka moto z tym systemem.
 
			 
			
					
				
				: pn 13 kwie 2009, 22:17
				autor: enoel
				dzięki za odpowiedzi
trzeba się będzie więc przyzwyczaić a może nawet kiedyś polubić 

 
			 
			
					
				
				: pn 13 kwie 2009, 23:08
				autor: moskittiero
				enoel pisze:trzeba się będzie więc przyzwyczaić a może nawet kiedyś polubić 

 
wyjścia nie ma, niesamowitą sprawą tego silnika jest właśnie V-TEC i ten "kopniak" którego dostajesz, jeśli nie - kupuj coś innego lub rzędówkę i będziesz miał szlifierkę a nie burze i pioruny od 7K RPM!  

 
			 
			
					
				
				: pn 13 kwie 2009, 23:36
				autor: jaroslawp
				enoel pisze:trzeba się będzie więc przyzwyczaić a może nawet kiedyś polubić 
Już się przyzwyczaiłem 

 . I polubiłem 

 . Łatwo się nad tym panuje. 
moskittiero pisze:ten "kopniak" którego dostajesz
 Właśnie on jest najfajniejszy 

 
			 
			
					
				
				: wt 14 kwie 2009, 13:14
				autor: dragoo
				PETER pisze:(...)a zauważ że na 6 biegu przy 6500 obr/min masz na liczniku ok 160 km/h więc wcale nie tak powoli,(...)
Hmmm...  

  A ja dalbym sobie glowe sciac ze u mnie jedzie wolniej przy tych obrotach... i to znacznie... ciekawe  

 
			 
			
					
				
				: wt 14 kwie 2009, 13:34
				autor: Gregory
				dragoo pisze:Hmmm... 

 A ja dalbym sobie glowe sciac ze u mnie jedzie wolniej przy tych obrotach... i to znacznie... ciekawe 

 
Ja mam ok 5000 obr przy 120km/h, więc chyba przy 160, będą większe obroty niż 6500  

 
			 
			
					
				
				: wt 14 kwie 2009, 14:11
				autor: enoel
				dragoo pisze:PETER pisze:(...)a zauważ że na 6 biegu przy 6500 obr/min masz na liczniku ok 160 km/h więc wcale nie tak powoli,(...)
Hmmm...  

  A ja dalbym sobie glowe sciac ze u mnie jedzie wolniej przy tych obrotach... i to znacznie... ciekawe  

 
to akurat mam przetestowane i wygląda następująco:
6800 obr = 150 km/h i załączanie systemu v-tec
 
			 
			
					
				
				: wt 14 kwie 2009, 19:13
				autor: Klepak23
				Ten system to zdecydowana zaleta, mi osobiście smakuje jak nic innego:)
			 
			
					
				
				: pt 17 kwie 2009, 12:15
				autor: dragoo
				enoel pisze:dragoo pisze:PETER pisze:(...)a zauważ że na 6 biegu przy 6500 obr/min masz na liczniku ok 160 km/h więc wcale nie tak powoli,(...)
Hmmm...  

  A ja dalbym sobie glowe sciac ze u mnie jedzie wolniej przy tych obrotach... i to znacznie... ciekawe  

 
to akurat mam przetestowane i wygląda następująco:
6800 obr = 150 km/h i załączanie systemu v-tec
 
Właśnie to dzisiaj sprawdziłem. Mam dokładnie tak jak napisałeś... 
Czyli czerwona nie jest szybsza  
   
  
 
			 
			
					
				
				: pt 17 kwie 2009, 14:14
				autor: Szozdul
				U mnie włącza się przy 163 km/h czyli jakies 6800 na 6 biegu. Vtec z 08 czyzby u Was było inaczej?!