załączanie systemu V-tec

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Awatar użytkownika
enoel
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 75
Rejestracja: sob 07 lip 2007, 12:04
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

załączanie systemu V-tec

Post autor: enoel » ndz 12 kwie 2009, 23:18

Witam,
to mój pierwszy sezon na vitku i przyznam, że po przejechaniu tysiąca km trochę drażni mnie moment załączania się dodatkowych zaworów.

Jak odbywa się w waszych vitkach załączanie systemu v-tec. Nie chodzi mi o stronę techniczną ale o wasze odczucia w czasie jazdy towarzyszące przkraczaniu 7 tyś obr.

Czy efekt załączania się dodatkowych zaworów jest silnie odczuwalny ?
Jak przebiega ?
Czy jest różnica na niskich i wysokich biegach ?

Pzdr

jaroslawp
pisarz
pisarz
Posty: 232
Rejestracja: wt 27 sty 2009, 19:51
Imię: Jerry
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jaroslawp » pn 13 kwie 2009, 05:21

U mnie wygląda to mniej-więcej tak, że przez ułamek sekundy (tak koło 1/10s) motor zachowuje się jak by zastanawiał się czy włączyć ten system czy nie. Następnie ja czuję się jakbym dostał kopniaka w dupę dla zapędu :lol: Im niższy bieg, tym większy kopniak. :mrgreen:

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » pn 13 kwie 2009, 11:11

wiele zależy od tego jak przyspieszasz mocno otwarty gaz czy powoli wraz ze wzrostem prędkości,mi osobiście bardzo się podoba szczególnie na 5 biegu ,na niższych jest to odczuwalne bardziej , duży wpływ ma na to temperatura powietrza im zimniej tym gwałtowniejsza zmiana ,jeśli ci nie odpowiada v-tec można jeździć na dwa sposoby turystycznie utrzymujesz obroty do 6500 i zmiana biegu ,całkiem fajnie się tak jeżdzi i można ,a zauważ że na 6 biegu przy 6500 obr/min masz na liczniku ok 160 km/h więc wcale nie tak powoli,albo jeździć sportowo i otrzymywać silnik na obrotach powyżej załączenia v-teca ,nie jest tak źle a jak już będzie bardzo ciepło to nie będziesz zwracał na to uwagi a wracając do 5 biegu to takie wrażenie jak by dostawał drugi silnik przy ok 150km/h :twisted:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
adi610
klepacz
klepacz
Posty: 783
Rejestracja: pt 20 cze 2008, 10:38
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: adi610 » pn 13 kwie 2009, 11:16

Też przesiadłem się z zębatej 46 na 46 Vtec i u mnie przyspieszanie jest odczuwalne ale bez fajerwerków. Możesz niwelować odczucie załączania się Vteca tankując lepsze paliwo.

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
klepacz
klepacz
Posty: 609
Rejestracja: sob 24 maja 2008, 09:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bialy-murzyn » pn 13 kwie 2009, 20:34

a jak sie stawia sprzęta na koło to ten cały Vpech nie przeszkadza ?

jaroslawp
pisarz
pisarz
Posty: 232
Rejestracja: wt 27 sty 2009, 19:51
Imię: Jerry
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jaroslawp » pn 13 kwie 2009, 21:58

Nie :mrgreen: Pierwszy raz jak postawiłem swoją (przypadkowo :???: ) na koło to właśnie przez to, że załączył mi się v-tec na 2 biegu przy manetce odkręconej do końca. Poprostu zapomiałem o nim, bo to była dopiero moja druga przejażdżka moto z tym systemem.

Awatar użytkownika
enoel
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 75
Rejestracja: sob 07 lip 2007, 12:04
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: enoel » pn 13 kwie 2009, 22:17

dzięki za odpowiedzi
trzeba się będzie więc przyzwyczaić a może nawet kiedyś polubić :)

Awatar użytkownika
moskittiero
teksciarz
teksciarz
Posty: 182
Rejestracja: pt 24 paź 2008, 10:51
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: moskittiero » pn 13 kwie 2009, 23:08

enoel pisze:trzeba się będzie więc przyzwyczaić a może nawet kiedyś polubić :)
wyjścia nie ma, niesamowitą sprawą tego silnika jest właśnie V-TEC i ten "kopniak" którego dostajesz, jeśli nie - kupuj coś innego lub rzędówkę i będziesz miał szlifierkę a nie burze i pioruny od 7K RPM! 8)

jaroslawp
pisarz
pisarz
Posty: 232
Rejestracja: wt 27 sty 2009, 19:51
Imię: Jerry
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jaroslawp » pn 13 kwie 2009, 23:36

enoel pisze:trzeba się będzie więc przyzwyczaić a może nawet kiedyś polubić
Już się przyzwyczaiłem :mrgreen: . I polubiłem :mrgreen: . Łatwo się nad tym panuje.
moskittiero pisze:ten "kopniak" którego dostajesz
Właśnie on jest najfajniejszy :moto

Awatar użytkownika
dragoo
klepacz
klepacz
Posty: 643
Rejestracja: wt 14 paź 2008, 12:32
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: dragoo » wt 14 kwie 2009, 13:14

PETER pisze:(...)a zauważ że na 6 biegu przy 6500 obr/min masz na liczniku ok 160 km/h więc wcale nie tak powoli,(...)
Hmmm... :confused A ja dalbym sobie glowe sciac ze u mnie jedzie wolniej przy tych obrotach... i to znacznie... ciekawe :disagree

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2088
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » wt 14 kwie 2009, 13:34

dragoo pisze:Hmmm... :confused A ja dalbym sobie glowe sciac ze u mnie jedzie wolniej przy tych obrotach... i to znacznie... ciekawe :disagree
Ja mam ok 5000 obr przy 120km/h, więc chyba przy 160, będą większe obroty niż 6500 :???:
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
enoel
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 75
Rejestracja: sob 07 lip 2007, 12:04
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: enoel » wt 14 kwie 2009, 14:11

dragoo pisze:
PETER pisze:(...)a zauważ że na 6 biegu przy 6500 obr/min masz na liczniku ok 160 km/h więc wcale nie tak powoli,(...)
Hmmm... :confused A ja dalbym sobie glowe sciac ze u mnie jedzie wolniej przy tych obrotach... i to znacznie... ciekawe :disagree
to akurat mam przetestowane i wygląda następująco:
6800 obr = 150 km/h i załączanie systemu v-tec

Awatar użytkownika
Klepak23
pisarz
pisarz
Posty: 312
Rejestracja: czw 09 kwie 2009, 22:24
Imię: Jacek
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Klepak23 » wt 14 kwie 2009, 19:13

Ten system to zdecydowana zaleta, mi osobiście smakuje jak nic innego:)

Awatar użytkownika
dragoo
klepacz
klepacz
Posty: 643
Rejestracja: wt 14 paź 2008, 12:32
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: dragoo » pt 17 kwie 2009, 12:15

enoel pisze:
dragoo pisze:
PETER pisze:(...)a zauważ że na 6 biegu przy 6500 obr/min masz na liczniku ok 160 km/h więc wcale nie tak powoli,(...)
Hmmm... :confused A ja dalbym sobie glowe sciac ze u mnie jedzie wolniej przy tych obrotach... i to znacznie... ciekawe :disagree
to akurat mam przetestowane i wygląda następująco:
6800 obr = 150 km/h i załączanie systemu v-tec
Właśnie to dzisiaj sprawdziłem. Mam dokładnie tak jak napisałeś... :)

Czyli czerwona nie jest szybsza :sad: :roll: ;)

Awatar użytkownika
Szozdul
pisarz
pisarz
Posty: 265
Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Post autor: Szozdul » pt 17 kwie 2009, 14:14

U mnie włącza się przy 163 km/h czyli jakies 6800 na 6 biegu. Vtec z 08 czyzby u Was było inaczej?!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości