Strona 1 z 2
VFR 750 ver. USA
: pn 02 mar 2009, 18:06
autor: thrillco
Witam. Czym motocykl z usa rózni sie od wersji europejskiej? Nie chodzi mi tu tylko o mile/kilometry.
: wt 03 mar 2009, 11:36
autor: J43
Też mnie to interesuje.
Silnik na pewno - USA poj.700 ccm,co jeszcze?
Widać niewielkie różnice w wyglądzie wyposazenia - przełączniki itp. - czy cos jeszcze?
: wt 03 mar 2009, 12:52
autor: thrillco
poj. 700? a były tez 750-tki? Porównując dwie fotki vfr-ek zaowazylem, ze w ver. USA:
- czasami sa wszystkie lampy czerwone z tyłu razem z kierunkami
- brak przełacznika kranika na owiewce
- brak centralne stopki i zegarka,
: wt 03 mar 2009, 13:00
autor: J43
Wiem jeszcze mniej od Ciebie

Moge Ci tylko opisac to co mam w swoim motocyklu.
Zegarka brak,
Kranik po lewej stronie baku,
Stopki centralnej brak ( a może ktos urwał?),
Kierunki żółte,
Poza tym:
brak kontrolki ładowania(może tak ma być?),brak poziomu paliwa -tylko lampka rezerwy (może tak ma być?)

Czy były 750 nie wiem,ale w okresie 1986 do 1990 chyba nie,bo w USA były wtedy jakies durne przepisy o opłatach czy zakazie sprzedaży moto powyzej 700 ccm,żeby nie robic konkurencji dla HD - jesli mam dobre informacje.Stąd było 700 ccm.
: wt 03 mar 2009, 13:36
autor: thrillco
Ahan jesli chodzi o rok 1986-90 to masz racje. Ja mam na oku rc 36 I z USiA.
: wt 03 mar 2009, 13:42
autor: J43
Od tego roku sa jakies dodatkowe podatki typu cło na import samochodów z USA.Kwoty rzedu 15.000 zł za samochód.Dowiedz sie czy czasem nie obowiazuje to tez od motocykli.
Chodzi o zablokowanie importu stamtąd.
: wt 03 mar 2009, 13:46
autor: alternatom
Ciekawy temacik. Dajcie jakieś fotki tych amerykańskich krążowników.
: wt 03 mar 2009, 13:53
autor: thrillco
J43 pisze:Od tego roku sa jakies dodatkowe podatki typu cło na import samochodów z USA.Kwoty rzedu 15.000 zł za samochód.Dowiedz sie czy czasem nie obowiazuje to tez od motocykli.
Chodzi o zablokowanie importu stamtąd.
Motor juz jest zarejestrowany w Polsce a przywieziony z USA.
Co do wersji amerykanskiej nad tylna tabliczka rej. jest dodatkowe oswietlenie.
: wt 03 mar 2009, 14:14
autor: J43
alternatom pisze:Ciekawy temacik. Dajcie jakieś fotki tych amerykańskich krążowników.
Nic specjalnego,to samo prawie co w EU.na oko nie widac różnicy.
: wt 03 mar 2009, 14:15
autor: J43
thrillco pisze:J43 pisze:Od tego roku sa jakies dodatkowe podatki typu cło na import samochodów z USA.Kwoty rzedu 15.000 zł za samochód.Dowiedz sie czy czasem nie obowiazuje to tez od motocykli.
Chodzi o zablokowanie importu stamtąd.
Motor juz jest zarejestrowany w Polsce a przywieziony z USA.
Co do wersji amerykanskiej nad tylna tabliczka rej. jest dodatkowe oswietlenie.
Ja mam takie oświetlenie,ale nie wiem czy ono jest "dodatkowe",raczej wyglada na standard.
: wt 03 mar 2009, 17:57
autor: marmot
J43 miałem twoją wersję 700 w 95 roku i kto wie może na mojej jeździsz znak szczególny to urwane mocowanie w ramie do którego przykręca się podnóżek kierowcy lewa strona .7oo miały inny zestaw napędowy(większe przełożenie) 108 PS i kierunki 2 włóknowe i świeciły cały czas .koła 16 i 18 cali .W tamtych latach było jak piszesz cło zaporowe o które prosił Harley od 750 ccm i stąd wszystkie japońce exportowane do USA miały poj.700 .Na oryginalnym przełożeniu CBR 1000F od 0-180 nie miała szans z VFR 700.
: wt 03 mar 2009, 18:22
autor: J43
Marmot,
Chyba to nie Twoja.
Na tabliczce znamionowej wybita data produkcji: 10.86 ,model 1987,więc nie 85.
Nie wiem czy kierunki świeca stale,ale sprawdzę.
Poprzednio - przed malowaniem przez poprzednika - była jasnoczerwona.Teraz ciemnopopielata.
Ramę sprawdzę pod kątem podnóżka.
Koła jak piszesz - tył 18 , przód 16.
108 PS jesli liczyć według zawyzonych amerykańskich norm to chyba coś koło 100 KM naszych?Podobnie jak 750?
Zresztą po 22 latach już na pewno niektóre koniki poszły na emeryturę

.
Dzieki na info.
: śr 04 mar 2009, 16:57
autor: marmot
Sorry z roku 87 a kupiłem ją w 95 roku w 85 jeszcze nie produkowali vfr tylko vf.Chodziło mi o 95 a napisałem 85 .Siedzenie miałem szare a z kierunków wyciągnąłem złączkę i była już pod europejską normę
: śr 04 mar 2009, 21:35
autor: J43
Sprawdziłem.
Kierunki nie świecą stale,są pomarańczowe jak w Europie.
Lewy podnóżek kierowcy - mocowanie do ramy i rama w miejscu mocowania trójkata - wyglądaja na całe i nie naprawiane.
Siedzenie czarne.
Jesli chcesz podam Ci na PW VIN i po problemie.Podać?

: czw 05 mar 2009, 16:53
autor: marmot
Nie podawaj to nie takie ważne .Pisałem że napęd jest innyt ale z 750 też pasuje tylko jak pamiętam przednia zębatka jest mniejsza niż w VFR750. Ja w swojej wymieniłem i było ok tyle że już była słabsza . Na napędzie wersji USA bardzo szybko na 6 biegu wchodziła na max obroty do odcięcia zapłonu i prędkościomierz pokazywał trochę ponad 240 km/h a po wymianie już do niego nie dochodziła.Poza tym mogą być inne dysze w gaźnikach ,myślę że całe gaźniki raczej są takie same i z tego co obiło o uszy to cylindry są takie same tylko tuleje są mniejszej średnicy wewnętrznej