VFR 750 ver. USA

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Awatar użytkownika
thrillco
pisarz
pisarz
Posty: 297
Rejestracja: śr 15 paź 2008, 18:59
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

VFR 750 ver. USA

Post autor: thrillco » pn 02 mar 2009, 18:06

Witam. Czym motocykl z usa rózni sie od wersji europejskiej? Nie chodzi mi tu tylko o mile/kilometry.

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » wt 03 mar 2009, 11:36

Też mnie to interesuje.
Silnik na pewno - USA poj.700 ccm,co jeszcze?
Widać niewielkie różnice w wyglądzie wyposazenia - przełączniki itp. - czy cos jeszcze?

Awatar użytkownika
thrillco
pisarz
pisarz
Posty: 297
Rejestracja: śr 15 paź 2008, 18:59
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: thrillco » wt 03 mar 2009, 12:52

poj. 700? a były tez 750-tki? Porównując dwie fotki vfr-ek zaowazylem, ze w ver. USA:
- czasami sa wszystkie lampy czerwone z tyłu razem z kierunkami
- brak przełacznika kranika na owiewce
- brak centralne stopki i zegarka,

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » wt 03 mar 2009, 13:00

Wiem jeszcze mniej od Ciebie :D
Moge Ci tylko opisac to co mam w swoim motocyklu.

Zegarka brak,
Kranik po lewej stronie baku,
Stopki centralnej brak ( a może ktos urwał?),
Kierunki żółte,

Poza tym:
brak kontrolki ładowania(może tak ma być?),brak poziomu paliwa -tylko lampka rezerwy (może tak ma być?) :)
Czy były 750 nie wiem,ale w okresie 1986 do 1990 chyba nie,bo w USA były wtedy jakies durne przepisy o opłatach czy zakazie sprzedaży moto powyzej 700 ccm,żeby nie robic konkurencji dla HD - jesli mam dobre informacje.Stąd było 700 ccm.

Awatar użytkownika
thrillco
pisarz
pisarz
Posty: 297
Rejestracja: śr 15 paź 2008, 18:59
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: thrillco » wt 03 mar 2009, 13:36

Ahan jesli chodzi o rok 1986-90 to masz racje. Ja mam na oku rc 36 I z USiA.

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » wt 03 mar 2009, 13:42

Od tego roku sa jakies dodatkowe podatki typu cło na import samochodów z USA.Kwoty rzedu 15.000 zł za samochód.Dowiedz sie czy czasem nie obowiazuje to tez od motocykli.
Chodzi o zablokowanie importu stamtąd.

Awatar użytkownika
alternatom
pisarz
pisarz
Posty: 264
Rejestracja: wt 18 gru 2007, 20:47
Imię: tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: z kulunii, LU
Kontakt:

Post autor: alternatom » wt 03 mar 2009, 13:46

Ciekawy temacik. Dajcie jakieś fotki tych amerykańskich krążowników.

Awatar użytkownika
thrillco
pisarz
pisarz
Posty: 297
Rejestracja: śr 15 paź 2008, 18:59
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: thrillco » wt 03 mar 2009, 13:53

J43 pisze:Od tego roku sa jakies dodatkowe podatki typu cło na import samochodów z USA.Kwoty rzedu 15.000 zł za samochód.Dowiedz sie czy czasem nie obowiazuje to tez od motocykli.
Chodzi o zablokowanie importu stamtąd.
Motor juz jest zarejestrowany w Polsce a przywieziony z USA.
Co do wersji amerykanskiej nad tylna tabliczka rej. jest dodatkowe oswietlenie.

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » wt 03 mar 2009, 14:14

alternatom pisze:Ciekawy temacik. Dajcie jakieś fotki tych amerykańskich krążowników.
Nic specjalnego,to samo prawie co w EU.na oko nie widac różnicy.

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » wt 03 mar 2009, 14:15

thrillco pisze:
J43 pisze:Od tego roku sa jakies dodatkowe podatki typu cło na import samochodów z USA.Kwoty rzedu 15.000 zł za samochód.Dowiedz sie czy czasem nie obowiazuje to tez od motocykli.
Chodzi o zablokowanie importu stamtąd.
Motor juz jest zarejestrowany w Polsce a przywieziony z USA.
Co do wersji amerykanskiej nad tylna tabliczka rej. jest dodatkowe oswietlenie.
Ja mam takie oświetlenie,ale nie wiem czy ono jest "dodatkowe",raczej wyglada na standard.

Awatar użytkownika
marmot
pisarz
pisarz
Posty: 346
Rejestracja: pt 04 lip 2008, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: marmot » wt 03 mar 2009, 17:57

J43 miałem twoją wersję 700 w 95 roku i kto wie może na mojej jeździsz znak szczególny to urwane mocowanie w ramie do którego przykręca się podnóżek kierowcy lewa strona .7oo miały inny zestaw napędowy(większe przełożenie) 108 PS i kierunki 2 włóknowe i świeciły cały czas .koła 16 i 18 cali .W tamtych latach było jak piszesz cło zaporowe o które prosił Harley od 750 ccm i stąd wszystkie japońce exportowane do USA miały poj.700 .Na oryginalnym przełożeniu CBR 1000F od 0-180 nie miała szans z VFR 700.
Ostatnio zmieniony śr 04 mar 2009, 17:03 przez marmot, łącznie zmieniany 1 raz.

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » wt 03 mar 2009, 18:22

Marmot,
Chyba to nie Twoja.
Na tabliczce znamionowej wybita data produkcji: 10.86 ,model 1987,więc nie 85.
Nie wiem czy kierunki świeca stale,ale sprawdzę.
Poprzednio - przed malowaniem przez poprzednika - była jasnoczerwona.Teraz ciemnopopielata.
Ramę sprawdzę pod kątem podnóżka.
Koła jak piszesz - tył 18 , przód 16.
108 PS jesli liczyć według zawyzonych amerykańskich norm to chyba coś koło 100 KM naszych?Podobnie jak 750?
Zresztą po 22 latach już na pewno niektóre koniki poszły na emeryturę :mrgreen: .
Dzieki na info.

Awatar użytkownika
marmot
pisarz
pisarz
Posty: 346
Rejestracja: pt 04 lip 2008, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: marmot » śr 04 mar 2009, 16:57

Sorry z roku 87 a kupiłem ją w 95 roku w 85 jeszcze nie produkowali vfr tylko vf.Chodziło mi o 95 a napisałem 85 .Siedzenie miałem szare a z kierunków wyciągnąłem złączkę i była już pod europejską normę

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » śr 04 mar 2009, 21:35

Sprawdziłem.
Kierunki nie świecą stale,są pomarańczowe jak w Europie.

Lewy podnóżek kierowcy - mocowanie do ramy i rama w miejscu mocowania trójkata - wyglądaja na całe i nie naprawiane.
Siedzenie czarne.

Jesli chcesz podam Ci na PW VIN i po problemie.Podać? :smile:

Awatar użytkownika
marmot
pisarz
pisarz
Posty: 346
Rejestracja: pt 04 lip 2008, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: marmot » czw 05 mar 2009, 16:53

Nie podawaj to nie takie ważne .Pisałem że napęd jest innyt ale z 750 też pasuje tylko jak pamiętam przednia zębatka jest mniejsza niż w VFR750. Ja w swojej wymieniłem i było ok tyle że już była słabsza . Na napędzie wersji USA bardzo szybko na 6 biegu wchodziła na max obroty do odcięcia zapłonu i prędkościomierz pokazywał trochę ponad 240 km/h a po wymianie już do niego nie dochodziła.Poza tym mogą być inne dysze w gaźnikach ,myślę że całe gaźniki raczej są takie same i z tego co obiło o uszy to cylindry są takie same tylko tuleje są mniejszej średnicy wewnętrznej

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 205 gości