Strona 1 z 2

VFR 800 FI porównanie z CBR 1100 XX

: pn 12 sty 2009, 23:33
autor: kopi800
Cześć wszystkim!

Przez ostatni rok jeździłem VFR 800 FI, 98 KM, rok 1998. Motocykl świetny, bardzo wygodny ( zrobiłem jednego dnia nawet 750 km i było ok.). Silnik przy przebiegu 35 tys. km chodził jak nowy- super dźwięk! Tak naprawdę brakowało mi tylko jednego......trochę więcej kopa!
No i motor sprzedałem, jesienią kupiłem CBR 1100 XX w wersji wtryskowej 152 KM. Motocykl rzeczywiście lepiej ciągnie, już od 2.500 obr./min przyspiesza bardzo dynamicznie a od 7.000 idzie jak burza. Jest też wygodny. Jest jednak jedno ale...... silnik XX nie pracuje tak czysto jak w VFR i nie mam tu na myśli różnicy pomiędzy V-ką o rzędówką. Chodzi o to, że w XX-sie słychać głośno sprzęgło, jakieś drobne brzęczenie i inne odgłosy, które podobno w tym modelu są normalne ale jednak trochę drażnią.

Może ktoś z Was również przesiadł się z VFR na XX i ma podobne wrażenia lub odwrotnie?
Tomek

: wt 13 sty 2009, 10:52
autor: Smoku
Tomek, kosz sprzęgłowy rzeczywiście głośniej pracuje niż nowy - niestety prawdą jest również to, że jest to przypadłość XX'a ... ale na pocieszenie mogę powiedzieć, że jedyna :P

Mam XX'a od roku i najdłuższy jednorazowy przelot wraz z plecaczkiem i bagażami to 1400 km :) Mimo to, rano nas nic nie bolało.

Smoku

: śr 14 sty 2009, 09:32
autor: orzyl
ja pół roku nie wiedziałem co kupić. czy vfr800fi czy xx... w końcu padło na vfr. ale xx pewnie będzie następny, tylko teraz pytanie kiedy odejdzie urok vfr :P

: czw 15 sty 2009, 07:04
autor: kopi800
Smoku pisze:Tomek, kosz sprzęgłowy rzeczywiście głośniej pracuje niż nowy - niestety prawdą jest również to, że jest to przypadłość XX'a ... ale na pocieszenie mogę powiedzieć, że jedyna :P

Mam XX'a od roku i najdłuższy jednorazowy przelot wraz z plecaczkiem i bagażami to 1400 km :) Mimo to, rano nas nic nie bolało.

Smoku
Smoku, dzięki za info ale u mnie w XX gdy dodaję gazu z wolnych obrotów ( ok.1000 obr/min) to silnik zarzęzi lekko, ale przy wciśniętym sprzęgle nie ma takich objawów. Powiedz czy też tak masz?
Poza tyn XX to świetny motor - klasa wyżej niż VFR!

: czw 15 sty 2009, 11:41
autor: Smoku
Dokłdanie takie, jak to nazywasz - rzęzienie, jest związne z koszem sprzęgłowym :)
Możesz to rozwiązać wymieniając kosz na nowy ... ale niestety efekty dzwiękowe szybko wracają.
Ja się już do tego dzwięku chyba przyzwyczaiłem ;)

Konkretnych ludzi z konkretną wiedzą o XX'ach znajdziesz tutaj -> LINK

Smoku

: czw 15 sty 2009, 11:51
autor: rinas
Jeździłem XXem i gaźnikowym, i wtryskowcem. I dużo bardziej polecam wtryskowca, zdecydowanie lepiej ciągnie od dołu.
Wachałem się między XXem a fajerą, ale zrezygnowałem z kilku powodów. Po pierwsze, dobry wtryskowy XX kosztował więcej, niż wtedy chciałem wydac na moto.

Po drygie, XX jest jednak za duży na miasto. Owszem, da się nim jeździć po mieście, ale to jednak jest motocykl stworzony na trasy. I tam się spisuje wyśmienicie - stabilny, długi rozstaw osi, mocny, nie do zarżnięcia silnik, wygodna kanapa, szerokie owiewki, dużo miejsca na kufry i sakwy.
Martwiłem się tylko, ponieważ nasłuchałem się, że XXy dużo palą, i podobno to prawda.
Smoku czy to prawda ?

: pt 16 sty 2009, 12:40
autor: Smoku
Spalanie w przypadku wersji wtryskowych zależy z jaką prędkością jedziesz. Przy niskich jest wyższe - mój zadowolił się jakimiś 9l/100 km benzyny przy prędkości ok 120 km na trsie z Lublina do Warszawy. Przy wyższych prędkościach czyli ok 150-160 km spalanie znacznie spada. U mnie standardem jest spalanie rzędu 6,5l/100 km ... tylko, że ja lubię szybkość :P Uwarunkowane jest to prawdą oczywistą czyli wykorzystywaniem obrotów użytkowych.

Przy wersjach gaźnikowych mniejszy apetyt XX wykazuje przy mniejszym zakresie obrotów, później jest już nieco gorzej. Chociaż jak to mawiają dobrze wyregulowany gaźnik czyni cuda ;)

Co do małej przydatności XX'a do miasta, to pozwolę sobie mieć inne zdanie [każda sroka swój ogonek chwali ;)] Początkowo zastanawiałem się jak sobie poradzę w korkach takim sprzętem ale gdy zacząłem dojeżdżać do pracy to moje wątpliwości się rozwiały. W ostateczności gdy jest naprawdę ciasno to na wysokości kierowcy auta składam lusterka :D Jeszcze nie zdarzył mi się taki co by dalej stał uparcie w miejscu ;)

Smoku

: pt 16 sty 2009, 12:49
autor: rinas
Smoku pisze:W ostateczności gdy jest naprawdę ciasno to na wysokości kierowcy auta składam lusterka :D Jeszcze nie zdarzył mi się taki co by dalej stał uparcie w miejscu ;)
No właśnie o lusterka mi m.in. chodziło, bo są dosyć szerokie. A jak złożysz, to potem znowu ustawić je trzeba :razz:

No ale jak się chce, to wszystko się zrobi. Jednak nie zaprzeczysz, że XX na miasto stworzony nie jest :cool

: sob 17 sty 2009, 11:47
autor: Smoku
Lusterk nie musisz ustawiać bo są na zawiasach - lustro jest niezależne :P Po prostu odginasz je i już.
Do miasta nie jest stworzony to fakt - podobnie jak VFR'a ;) Po przesiadce z Bandita nie widziałem różnicy.

Smoku

: sob 17 sty 2009, 13:27
autor: marlon
smoku a napisz mi jak jest np.z oponami czy napędem?jakie są średnie przebiegi?mocny motek=szybsze zużycie tych rzeczy..

: sob 17 sty 2009, 19:28
autor: Smoku
marlon ja latam na Michelin Pilot Power 2CT i wbrew pozorom opony wytrzymały mi jakieś 11 tyś. Napęd - cóż jeżeli się dba i kupuje dobrej jakości to spokojnie powinien wytrzymać 20-25 tyś. km. To wiem ze słyszenia bo ja jeszcze "Krasulą" nie zrobiłem tyle km'ów :)

Smoku

: ndz 18 sty 2009, 14:32
autor: maciek 800
To ja od siebie dołożę iż: w VFR skutecznie odgłosy pracy silnika motocyklowego zagłusza miałczący rozrząd. Natomiast XX jest mistrzem kultury pracy nie spotkałem innego silnika pracującego równie jedwabiście, no może GTR 1400.

A swoją drogą podobno jak się wywali oryginalne tłumiki z katalizatorami i założy te od wersji gaźnikowej to moc powraca.

: ndz 18 sty 2009, 22:04
autor: Smoku
hmmm... o takim patencie nie słyszałem :) Za to mój znajomy "wypatroszył" oryginane tłumiki i zmidyfikował mapy zapłonu - na kole miał ponad 170 kucy.
Może się to wydawać nieco dziwne, ale po jakimś czasie spędzonym na moto zawsze brakuje mocy i odpowiedniego momentu :D

Smoku

: pn 19 sty 2009, 18:04
autor: maciek 800
Jak zmienię kominy to poszukam kogoś kto mi go wyhamuje i wtedy się okaże czy to plota czy nie.

: pn 19 sty 2009, 19:06
autor: Smoku
Maciek a od kiedy masz Blackbirda :?:

Smoku