Strona 1 z 2

Niestabilność w zakręcie

: pn 03 lis 2008, 09:16
autor: franklin
Witam,

Mam probelem, który wiąże się najprawdopodobniej z wymianą oleju w zawiasach z przodu. Wyminiłem na 15W czy W15 (HEAVY). Teraz przy ok 180-200 w zakręcie a raczej łuku, sprzęt staje się nie stabilny. Pojawia się jakby kołysanie. Czy może to być probem zbyt twardego zawieszenia które nie nadąrza wygarniać nierówności nawierzchni??? :disagree :disagree :disagree

: pn 03 lis 2008, 09:31
autor: kwiacior
Moge sie mylic, ale zalewajac 15w zawieszenie bedzie zbyt miekkie.
Zawsze sie lało 10w i było ok. Sprawdz cisnienie w gumie.
A po drugie polskie drogi pozostawiaja wiele do zyczenia.

: pn 03 lis 2008, 09:39
autor: wasyl
franklin,

Miałem ten sam problem ale olej nie zmienił nic-tak miałem przed i po wymianie.
Ale potem zaczołem szukac i problem był w gumie była łysa i uciekało powietrze guma wymieniona i jest ok.
Im twardzsze zawieszenie to moto stabilniejsze na równej nawierzchni ale nie wybiera nierówności i może pojawic się drżenie.

: pn 03 lis 2008, 09:46
autor: wasyl
wlałem też 15

: pn 03 lis 2008, 09:48
autor: franklin
Faktycznie, kapeć z przodu powoli się kończy, ale dorżne go do końca sezonu...
Za to ciśnienie z tyłu ok 2,9 i nowa guma. Jakie ciśnienie polecacie na przód??

: pn 03 lis 2008, 09:50
autor: wasyl
2,5 jak mówi serwisówka.
Każda nawet 0,2 mniej jest odczuwalna.

: pn 03 lis 2008, 09:52
autor: wasyl
spróbuj ją zmiękczyc i sprawdz czy jest róznica jak nie będzie to znaczy kapec do wymiany.

: pn 03 lis 2008, 10:53
autor: Gacol
Tez mam ten problem wasyl, dzieki za info

: pn 10 lis 2008, 22:09
autor: franklin
Gadałem z chłopakami z PJP (może kojarzycie), twiardzą ze wina może leżeć po stronie tylnego amortyzatora, rzekomo notorycznie "lecą" one w VFR-ach. :cry:
Rozkręciłem przód, jutro lece to sochaczewa na zawody to zobaczymy...

: wt 11 lis 2008, 11:00
autor: Ketchup
ja na ten sezon też zalałem 15W i jestem zadowolony, poprawiło się prowadzenie, skręć na maksa tył powinno się poprawić - mi też siada tył - i sprawdź wtedy
pzdr

: wt 11 lis 2008, 17:18
autor: maciek 800
A może za dużo oleju masz wlane ? Albo po robocie coś jest niedokręcone ?
A może też wymiana oleju wyeksponowała jakieś uszkodzenie zawieszeni krzywe coś ew łożyska powybijane? A 15W to uważam w VFR minimalna gęstość do bezpiecznej jazdy bo 10W to tapczan już się robi.

: ndz 28 gru 2008, 11:41
autor: rafi
kwiacior pisze:Moge sie mylic, ale zalewajac 15w zawieszenie bedzie zbyt miekkie.
Zawsze sie lało 10w i było ok. Sprawdz cisnienie w gumie.
A po drugie polskie drogi pozostawiaja wiele do zyczenia.
twierdzisz że przy W15 jest za miękkie,a na W10 jest ok? nie rozumie twojego toku myslenia... im gęstszy olej (większa liczba przy W..) tym twardsze zawieszenie!!!
ja mam 20 i jest lepiej ja na oryginalnym
co do pływania to opona lub tył jak juz wspomniano

: ndz 28 gru 2008, 12:18
autor: kiki
a ja kiedys zalałem 20w do rc24 i wg mnie była to porażka-tzn za twarda zawiecha-wogóle mi nie pasowało. Ale prawda jest taka, że jesli sie ma już wypracowane spręzyny to wtedy gestrzy olej ratuje troche sytuacje i zawias chodzi w miarę dobrze :)

: ndz 28 gru 2008, 14:12
autor: MARCO
Odradzam eksperymenty z olejem, to morze sie źle skończyć
trzymajcie się zaleceń fabrycznych.
Tak naprawdę pomaga tylkojedno:remont zawieszenia i tyle

: ndz 28 gru 2008, 21:39
autor: KolczyK
mam zalany świeży 10W i jest mega po wymianie jego i uszczelniaczy. regulacja cacy, twardo albo fajniutko miekko na traskę.....widocznie mam dobre sprezynki