Niestabilność w zakręcie

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
franklin
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 50
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 15:59
Imię: Patryk
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Niestabilność w zakręcie

Post autor: franklin » pn 03 lis 2008, 09:16

Witam,

Mam probelem, który wiąże się najprawdopodobniej z wymianą oleju w zawiasach z przodu. Wyminiłem na 15W czy W15 (HEAVY). Teraz przy ok 180-200 w zakręcie a raczej łuku, sprzęt staje się nie stabilny. Pojawia się jakby kołysanie. Czy może to być probem zbyt twardego zawieszenia które nie nadąrza wygarniać nierówności nawierzchni??? :disagree :disagree :disagree

kwiacior
pisarz
pisarz
Posty: 410
Rejestracja: pn 20 paź 2008, 16:42
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock, W-wa Mokotów
Kontakt:

Post autor: kwiacior » pn 03 lis 2008, 09:31

Moge sie mylic, ale zalewajac 15w zawieszenie bedzie zbyt miekkie.
Zawsze sie lało 10w i było ok. Sprawdz cisnienie w gumie.
A po drugie polskie drogi pozostawiaja wiele do zyczenia.

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » pn 03 lis 2008, 09:39

franklin,

Miałem ten sam problem ale olej nie zmienił nic-tak miałem przed i po wymianie.
Ale potem zaczołem szukac i problem był w gumie była łysa i uciekało powietrze guma wymieniona i jest ok.
Im twardzsze zawieszenie to moto stabilniejsze na równej nawierzchni ale nie wybiera nierówności i może pojawic się drżenie.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » pn 03 lis 2008, 09:46

wlałem też 15
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

franklin
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 50
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 15:59
Imię: Patryk
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: franklin » pn 03 lis 2008, 09:48

Faktycznie, kapeć z przodu powoli się kończy, ale dorżne go do końca sezonu...
Za to ciśnienie z tyłu ok 2,9 i nowa guma. Jakie ciśnienie polecacie na przód??

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » pn 03 lis 2008, 09:50

2,5 jak mówi serwisówka.
Każda nawet 0,2 mniej jest odczuwalna.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » pn 03 lis 2008, 09:52

spróbuj ją zmiękczyc i sprawdz czy jest róznica jak nie będzie to znaczy kapec do wymiany.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » pn 03 lis 2008, 10:53

Tez mam ten problem wasyl, dzieki za info
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

franklin
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 50
Rejestracja: ndz 17 lut 2008, 15:59
Imię: Patryk
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: franklin » pn 10 lis 2008, 22:09

Gadałem z chłopakami z PJP (może kojarzycie), twiardzą ze wina może leżeć po stronie tylnego amortyzatora, rzekomo notorycznie "lecą" one w VFR-ach. :cry:
Rozkręciłem przód, jutro lece to sochaczewa na zawody to zobaczymy...

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » wt 11 lis 2008, 11:00

ja na ten sezon też zalałem 15W i jestem zadowolony, poprawiło się prowadzenie, skręć na maksa tył powinno się poprawić - mi też siada tył - i sprawdź wtedy
pzdr
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
maciek 800
klepacz
klepacz
Posty: 579
Rejestracja: ndz 17 gru 2006, 12:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Raszyn

Post autor: maciek 800 » wt 11 lis 2008, 17:18

A może za dużo oleju masz wlane ? Albo po robocie coś jest niedokręcone ?
A może też wymiana oleju wyeksponowała jakieś uszkodzenie zawieszeni krzywe coś ew łożyska powybijane? A 15W to uważam w VFR minimalna gęstość do bezpiecznej jazdy bo 10W to tapczan już się robi.

Awatar użytkownika
rafi
teksciarz
teksciarz
Posty: 141
Rejestracja: sob 23 cze 2007, 14:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: rafi » ndz 28 gru 2008, 11:41

kwiacior pisze:Moge sie mylic, ale zalewajac 15w zawieszenie bedzie zbyt miekkie.
Zawsze sie lało 10w i było ok. Sprawdz cisnienie w gumie.
A po drugie polskie drogi pozostawiaja wiele do zyczenia.
twierdzisz że przy W15 jest za miękkie,a na W10 jest ok? nie rozumie twojego toku myslenia... im gęstszy olej (większa liczba przy W..) tym twardsze zawieszenie!!!
ja mam 20 i jest lepiej ja na oryginalnym
co do pływania to opona lub tył jak juz wspomniano

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » ndz 28 gru 2008, 12:18

a ja kiedys zalałem 20w do rc24 i wg mnie była to porażka-tzn za twarda zawiecha-wogóle mi nie pasowało. Ale prawda jest taka, że jesli sie ma już wypracowane spręzyny to wtedy gestrzy olej ratuje troche sytuacje i zawias chodzi w miarę dobrze :)

MARCO
klepacz
klepacz
Posty: 1029
Rejestracja: pt 23 cze 2006, 18:54
Płeć: Mężczyzna

Post autor: MARCO » ndz 28 gru 2008, 14:12

Odradzam eksperymenty z olejem, to morze sie źle skończyć
trzymajcie się zaleceń fabrycznych.
Tak naprawdę pomaga tylkojedno:remont zawieszenia i tyle

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » ndz 28 gru 2008, 21:39

mam zalany świeży 10W i jest mega po wymianie jego i uszczelniaczy. regulacja cacy, twardo albo fajniutko miekko na traskę.....widocznie mam dobre sprezynki
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości