V tec i mity o dodatkowych zaworach
-
- klepacz
- Posty: 563
- Rejestracja: śr 20 wrz 2006, 22:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piotrków
- Kontakt:
V tec i mity o dodatkowych zaworach
Mam pytanie odnośnie vteca , ale od razu mówię że jak temat był to podeślijacie linka bo ja nie mogłem znalezć.
Czy to prawda, ze w vtecu załączają się dodatkowe dwa zawory?
Dla mnie to mit w który wszyscy wierzą, sama nazwa mówi o zmiennej fazie rozrządu i z tego co ja odnalazłem to przy 7 tys obrotów zawory otwierają się bardziej, gdyż załączana jest dodatkowa krzywka. Jest to dosyć ogólny opis, ale czekam na coś więcej. \Dodam tylko, że informacje oparte są w większości o silniki samochodoowe(Hondy oczywiście)
Mogę się mylić i dlatego poddaję temat dyskusji, niech to wkońcu ktoś wyjaśni raz na zawsze.
Co myślicie o tym?
http://www.youtube.com/watch?v=stJM9EvZ ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=q24D0xv4 ... re=related
Czy to prawda, ze w vtecu załączają się dodatkowe dwa zawory?
Dla mnie to mit w który wszyscy wierzą, sama nazwa mówi o zmiennej fazie rozrządu i z tego co ja odnalazłem to przy 7 tys obrotów zawory otwierają się bardziej, gdyż załączana jest dodatkowa krzywka. Jest to dosyć ogólny opis, ale czekam na coś więcej. \Dodam tylko, że informacje oparte są w większości o silniki samochodoowe(Hondy oczywiście)
Mogę się mylić i dlatego poddaję temat dyskusji, niech to wkońcu ktoś wyjaśni raz na zawsze.
Co myślicie o tym?
http://www.youtube.com/watch?v=stJM9EvZ ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=q24D0xv4 ... re=related
GaBBaS
- Piotras
- klepacz
- Posty: 859
- Rejestracja: ndz 09 gru 2007, 20:31
- Imię: Piotrek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Filmiki te już kiedyś oglądałem i wynika z nich, że dwa dodatkowe zawory są jakby uśpione tylko, a nie wyłączone całkowicie.
Z jakiegoś powodu nie może zawór być nieruchomy podczas pracy.
Co nie zmienia faktu, że zawsze czuć przełączenie na dużą krzywke
Ten filmik jest ciekawszy bo pokazuje dokładnie farmazon dołączających zaworów:
http://pl.youtube.com/watch?v=AcT_ZyY3F ... re=related
Wg tego, wszystkie zawory cały czas pracują, a VTEC polega poprostu na dłuższym ich otwarciu
Ciekawe jak jest naprawde.
Z jakiegoś powodu nie może zawór być nieruchomy podczas pracy.
Co nie zmienia faktu, że zawsze czuć przełączenie na dużą krzywke
Ten filmik jest ciekawszy bo pokazuje dokładnie farmazon dołączających zaworów:
http://pl.youtube.com/watch?v=AcT_ZyY3F ... re=related
Wg tego, wszystkie zawory cały czas pracują, a VTEC polega poprostu na dłuższym ich otwarciu
Ciekawe jak jest naprawde.
- Krajan
- klepacz
- Posty: 1273
- Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
możliwe że tak to się odbywa ale jak patrze na fiszkę to nie widze na wałkach dodatkowych krzywek i już sam zgłupiałem
http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Mod ... T_VALVE_FR
http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Mod ... T_VALVE_FR
- Krajan
- klepacz
- Posty: 1273
- Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
GaBaS, w tym linku co podałeś to nie jest system Vtec z motocykla tylko z samochodu, w moto nie mamy dzwigienek zaworowych.
Opis systemu masz tutaj dotyczącego Hondy VFR V-tec. http://www.mcnews.com.au/newbikecatalog ... Page_3.htm
Opis systemu masz tutaj dotyczącego Hondy VFR V-tec. http://www.mcnews.com.au/newbikecatalog ... Page_3.htm
- Krajan
- klepacz
- Posty: 1273
- Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
"Basically, this highly effective new system keeps the engine running on two valves per cylinder at low to midrange engine speeds in order to maximize the engine's thrust of smooth, strong low-end torque, then switches to full 4-valve operation at higher engine speeds to take advantage of this configuration's high-rev power characteristics, thus achieving the best of both worlds of engine design.
The new VFR's unique V4 VTEC system features a set of compact, hydraulically actuated lifter sleeves installed inside the inverted buckets of the valvetrain's direct-actuation valve lifters, over one intake valve and one exhaust valve in each cylinder. During low-to-midrange operation, the lifter sleeves slide benignly up and down over the tops of the valve stems, allowing only two valves in each cylinder to open to maintain the enhanced torque and powerful thrust of responsive low-end power and acceleration associated with the best 2-valve engines.
At around 7,000 rpm the entire personality of the engine suddenly changes, as a burst of oil pressure to the lifter sleeves forces their spring-loaded engagement pins to slide across the centre hole and initiate actuation of the remaining two valves of each cylinder. The engine suddenly comes on cam, full 4-valve operation kicks in, and the tachometer needle takes a dramatic leap toward redline in the characteristic rush of high-rev power commonly associated with the most high-performance 4-valve 4-stroke engines."
The new VFR's unique V4 VTEC system features a set of compact, hydraulically actuated lifter sleeves installed inside the inverted buckets of the valvetrain's direct-actuation valve lifters, over one intake valve and one exhaust valve in each cylinder. During low-to-midrange operation, the lifter sleeves slide benignly up and down over the tops of the valve stems, allowing only two valves in each cylinder to open to maintain the enhanced torque and powerful thrust of responsive low-end power and acceleration associated with the best 2-valve engines.
At around 7,000 rpm the entire personality of the engine suddenly changes, as a burst of oil pressure to the lifter sleeves forces their spring-loaded engagement pins to slide across the centre hole and initiate actuation of the remaining two valves of each cylinder. The engine suddenly comes on cam, full 4-valve operation kicks in, and the tachometer needle takes a dramatic leap toward redline in the characteristic rush of high-rev power commonly associated with the most high-performance 4-valve 4-stroke engines."
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
V-tek jak to się robi
co ja ci bede pisał sam zobacz
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
-
- Administrator
- Posty: 1467
- Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
- Imię: Łukasz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
http://powersports.honda.com/the_story/ ... ticle+List#
tutaj jest jeszcze troche informacji.
Kiedyś na stronie Francuskiego klubu VFR była fajna animacja silnika VFR z V-TECiem, ale już nie ma (albo nie mogę znaleźć)
tutaj jest jeszcze troche informacji.
Kiedyś na stronie Francuskiego klubu VFR była fajna animacja silnika VFR z V-TECiem, ale już nie ma (albo nie mogę znaleźć)
- filipmec
- zadomowiony
- Posty: 63
- Rejestracja: czw 10 lip 2008, 21:40
- Imię: Filip
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
regulacja tych zaworow to zadna magia, zwyczajnie blokujesz "slidepin" we wkladce szklanki zaworu v-tec i mierzysz luzy, jest to tylko bardzo czasochlonne, dlatego ze walki wkladasz do glowki na cztery razy..... wynika to z faktu ze na raz mozesz zblokowac tylko jeden zawor na walku, a kazdy z walkow ma 4 zawory v-tec. Wiec masz pare godzin zabaway hehe...
Dobrze jest tesh wyczyscic zawor ktory steruje v-tec-iem zalancza sie lagodniej, nie ma "zmulki" a puzniej kopie, po prostu sie wlancza.
Pozdrawiam
Dobrze jest tesh wyczyscic zawor ktory steruje v-tec-iem zalancza sie lagodniej, nie ma "zmulki" a puzniej kopie, po prostu sie wlancza.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości