Jaką macie dopuszczalną ładowność VFR 800
- Yelu
- bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: sob 27 maja 2006, 16:24
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Elbląg - Wrocław
- Kontakt:
Jaką macie dopuszczalną ładowność VFR 800
W?a?nie chcia?em zarejestrowa? moj? VFRe i kobieta mia?a wonty, ?e nie mam wbitej "Dopuszczalnej ?adowno?ci" i "Najwi?kszych dopuszczalnych nacisk?w na osie".
Wi?c mam pytanko do w?a?cicieli VFR '98-'01 jakie macie wbite cyferki w tych?e polach w dowodzie?
Wi?c mam pytanko do w?a?cicieli VFR '98-'01 jakie macie wbite cyferki w tych?e polach w dowodzie?
Ostatnio zmieniony czw 27 lip 2006, 00:48 przez Yelu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Vlaad
- klepacz
- Posty: 956
- Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
- Kontakt:
Re: Jak? macie dopuszczaln? ?adowno?? VFR 800
W przypadku motocykli urz?dy nie wpisuj? tych danych z prostego powodu: Motocyklem trudno jest przekroczy? pod wzgl?dem masy/nacisku na osie jakiekolwiek ograniczenia w ruchu drogowym, a tylko taki jest cel ich wpisania w dow?d rejestracyjny.Yelu pisze:W?a?nie chcia?em zarejestrowa? moj? VFRe i kobieta mia?a wonty, ?e nie mam wbitej "Dopuszczalnej ?adowno?ci" i "Najwi?kszych dopuszczalnych nacisk?w na osie".
Wi?c mam pytanko do w?a?cicieli VFR '98-'01 jakie macie wbite cyferki w tych?e polach w dowodzie?
- Yelu
- bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: sob 27 maja 2006, 16:24
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Elbląg - Wrocław
- Kontakt:
Ja te? tak uwa?am Vlaad, ale banda oszo?om?w i badaczy pisma, ?eby nie u?y? wulgarnych s??w, zawsze ma "racj?". Ca?y weekend nastawiam si? psychicznie na ostr? walk? w poniedzia?ek, ruszam do boju z samego ra?ca, gryyyy....
[ Dodano: 2006-06-11, 15:24 ]
Ha!
Wydaje mnie si?, ?e wed?ug tego co czyta?em : http://bap-psp.lex.pl/serwis/du/2003/1878.htm Rozdzia? 2 ?8, to je?li nie mam jakich? danych w dowodzie to se sami powinni je znale?? i bez ?adnego ponownego badania technicznego, gryyy, jutro b?d? walczy?, gryyy
[ Dodano: 2006-06-11, 15:24 ]
Ha!
Wydaje mnie si?, ?e wed?ug tego co czyta?em : http://bap-psp.lex.pl/serwis/du/2003/1878.htm Rozdzia? 2 ?8, to je?li nie mam jakich? danych w dowodzie to se sami powinni je znale?? i bez ?adnego ponownego badania technicznego, gryyy, jutro b?d? walczy?, gryyy
- Vlaad
- klepacz
- Posty: 956
- Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
- Kontakt:
Zaraz poszperam w swoim archiwum. Mog? napisa? co jest w moim dowodzie rej:
DMC (dopuszczalna masa ca?kowita) - 429 kg
Dopuszczalna ?adowno?? - 0 (ciekawe
)
Liczba osi (
) - 2
Najwi?kszy dopuszczalny nacisk osi - 2 (ale o sso chozzi?) to jaka? bzdura
Dopuszczalna masa ca?kowita przyczepy - XXX
Liczba miejsc - 2 (
)
aVe vfr
DMC (dopuszczalna masa ca?kowita) - 429 kg
Dopuszczalna ?adowno?? - 0 (ciekawe

Liczba osi (

Najwi?kszy dopuszczalny nacisk osi - 2 (ale o sso chozzi?) to jaka? bzdura
Dopuszczalna masa ca?kowita przyczepy - XXX
Liczba miejsc - 2 (

aVe vfr
- cristo
- pisarz
- Posty: 280
- Rejestracja: czw 20 kwie 2006, 18:13
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
No wiec u mnie dla RC46 '98 jest wpisane:
Dopuszczalna masa calkowita: 423 kg
Dopuszczalna masa calkowita: 423 kg
Krzysiek
'Hasta la victoria siempre'
http://picasaweb.google.com/boootak/
http://www.bikepics.com/members/cristo/
'Hasta la victoria siempre'
http://picasaweb.google.com/boootak/
http://www.bikepics.com/members/cristo/
- Yelu
- bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: sob 27 maja 2006, 16:24
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Elbląg - Wrocław
- Kontakt:
B E Z E D U R A A A!!!!!!!!!
S?uchajcie, a raczej czytajcie. Opowiem od pocz?tku swoj? przygod?. By?o tak: za g?rami za lasami …yyyy to nie ta bajka…dobra, jaki? czas temu „sprzeda?em” mojej bratowej Komarka marki Romet, aby zarejestrowa?a na siebie i ?eby lecia?y jej zni?ki. Niestety po sze?ciogodzinnym wyczekiwaniu w urz?dzie kobieta odes?a?a j? w celu dokonania przegl?du technicznego, poniewa? w dowodzie jest wbite BEZTERMINOWO, a ona nie wie co to jest, a poza tym to nie ma okre?lonych dopuszczalnych nacisk?w na o?.
BZDURA! Po pierwsze: wg. prawa o ruchu drogowym – Rozdzia? 3 Art. 81 „Motorower, przyczepka lekka i pojazd zabytkowy nie podlegaj? okresowym badaniom technicznym”. Po drugie: wyja?ni? dalej.
Spraw? olali?my bo nikomu si? nie chcia?o jecha? Komarem na przegl?d.
Min??o troch? czasu i sprawi?em sobie VFRe. Przed rejestracj? stwierdzi?em, ?e z danych, jakie powinny by? w dowodzie, to mam tylko dopuszczaln? mas? ca?kowit?. Przypominaj?c sobie spraw? z Komarkiem nieco si? wkurzy?em my?l?, ?e b?d? musia? robi? dodatkowe badanie techniczne. Zacz??em grzeba? w necie i doszuka?em si? tego co podawa?em wcze?niej, czyli pokr?tce: organ rejestruj?cy jest w posiadaniu Katalogu ITS kt?ry jest materia?em ?r?d?owym do ustalania danych technicznych pojazdu lub por?wnania ich z danymi technicznymi okre?lonymi w dokumentach przedstawionych do rejestracji!!!
Zadowolony uda?em si? do urz?du rejestrowa? VFRe. Wyczeka?em swoje. Jak by?o, m?wi?: jegomo?? rejestruj?cy przejrza? wszystkie dokumenty i stwierdzi?, ?e wszycho gra. Ruszy? do roboty. Nagle przy wprowadzaniu danych do kompa spyta? si? czy czasem nie mam za?wiadczenia z pierwszego przegl?du lub co? podobnego, bo przecie? by? on kiedy? ?ci?gany z zagranicy, a w starym dowodzie nie ma podanej masy w?asnej a w nowym musi to by?. Mia?em od poprzedniego w?a?ciciela odpraw? celn?, wi?c j? pokaza?em. By?a tam wyszczeg?lniona „masa towaru”- 234kg. Wydawa?o mi si?, ?e VFRa wa?y w stanie suchym 232kg. Wyja?ni?em kolesiowi, ?e widocznie na przej?ciu wa?yli razem z jakimi? p?ynami i dla tego tyle wysz?o. Jegomo?? zgodzi? si? ze mn? po czym nakaza?, abym na wniosku dopisa?, ?e motocykl ma mas? w?asn? 232kg ?!!! BZDURA. Na jakiej podstawie, nie wiem, nie pyta?em, czeka?em, a? mi zarejestruje. Tak samo by?o z dopuszczalnymi naciskami na o?, stwierdzi?em ?e ma 3,14kN (brata RFa tyle mia?a) i dopisa?em do wniosku.
Po zarejestrowaniu, gdy ju? mia?em komplet dokument?w i tablice w ?apce, zapyta?em go na jakiej podstawie wpisa? mi te wszystkie dane, dlaczego w miejscu „dopuszczalna ?adowno??” nic mi nie wpisa?, a przecie? wyja?nia?, ?e ka?de pole w dowodzie musi by? wype?nione i dlaczego nie korzysta? z Katalogu ITS przy uzupe?nianiu danych, nie potrafi? mi jednoznacznie odpowiedzie?. Powiedzia?, ?e nie chcia? mnie odsy?a? na badania techniczne, bo d?ugo oczekuje si? w kolejce, a jak by mnie odes?a? to bym si? wkurzy? – ojoj urz?dnik przej?? si? petentem. BZDURA. Tak na marginesie, jakie badania?!! Przecie? takie dane jak dopuszczalne naciski jednostkowe nie otrzymuje si? w wyniku bada? czyli pomiar?w, tylko na drodze oblicze? konstruktor?w, kt?re to zapisane s? w homologacji danego pojazdu. Czyli m?g?by chcie? wyci?g ze ?wiadectwa homologacji a nie badanie techniczne, a po co chcie? wyci?g z ?wiadectwa, je?li ma on dost?p do Katalogu ITS. BZDURA.
Jegomo?? stwierdzi?, ?e nie potrafi mi wyja?ni? tej sprawy i pokierowa? mnie, abym z?o?y? zapytanie prawne do sekretariatu urz?du.
Mam zamiar to zrobi?.
CDN
S?uchajcie, a raczej czytajcie. Opowiem od pocz?tku swoj? przygod?. By?o tak: za g?rami za lasami …yyyy to nie ta bajka…dobra, jaki? czas temu „sprzeda?em” mojej bratowej Komarka marki Romet, aby zarejestrowa?a na siebie i ?eby lecia?y jej zni?ki. Niestety po sze?ciogodzinnym wyczekiwaniu w urz?dzie kobieta odes?a?a j? w celu dokonania przegl?du technicznego, poniewa? w dowodzie jest wbite BEZTERMINOWO, a ona nie wie co to jest, a poza tym to nie ma okre?lonych dopuszczalnych nacisk?w na o?.
BZDURA! Po pierwsze: wg. prawa o ruchu drogowym – Rozdzia? 3 Art. 81 „Motorower, przyczepka lekka i pojazd zabytkowy nie podlegaj? okresowym badaniom technicznym”. Po drugie: wyja?ni? dalej.
Spraw? olali?my bo nikomu si? nie chcia?o jecha? Komarem na przegl?d.
Min??o troch? czasu i sprawi?em sobie VFRe. Przed rejestracj? stwierdzi?em, ?e z danych, jakie powinny by? w dowodzie, to mam tylko dopuszczaln? mas? ca?kowit?. Przypominaj?c sobie spraw? z Komarkiem nieco si? wkurzy?em my?l?, ?e b?d? musia? robi? dodatkowe badanie techniczne. Zacz??em grzeba? w necie i doszuka?em si? tego co podawa?em wcze?niej, czyli pokr?tce: organ rejestruj?cy jest w posiadaniu Katalogu ITS kt?ry jest materia?em ?r?d?owym do ustalania danych technicznych pojazdu lub por?wnania ich z danymi technicznymi okre?lonymi w dokumentach przedstawionych do rejestracji!!!
Zadowolony uda?em si? do urz?du rejestrowa? VFRe. Wyczeka?em swoje. Jak by?o, m?wi?: jegomo?? rejestruj?cy przejrza? wszystkie dokumenty i stwierdzi?, ?e wszycho gra. Ruszy? do roboty. Nagle przy wprowadzaniu danych do kompa spyta? si? czy czasem nie mam za?wiadczenia z pierwszego przegl?du lub co? podobnego, bo przecie? by? on kiedy? ?ci?gany z zagranicy, a w starym dowodzie nie ma podanej masy w?asnej a w nowym musi to by?. Mia?em od poprzedniego w?a?ciciela odpraw? celn?, wi?c j? pokaza?em. By?a tam wyszczeg?lniona „masa towaru”- 234kg. Wydawa?o mi si?, ?e VFRa wa?y w stanie suchym 232kg. Wyja?ni?em kolesiowi, ?e widocznie na przej?ciu wa?yli razem z jakimi? p?ynami i dla tego tyle wysz?o. Jegomo?? zgodzi? si? ze mn? po czym nakaza?, abym na wniosku dopisa?, ?e motocykl ma mas? w?asn? 232kg ?!!! BZDURA. Na jakiej podstawie, nie wiem, nie pyta?em, czeka?em, a? mi zarejestruje. Tak samo by?o z dopuszczalnymi naciskami na o?, stwierdzi?em ?e ma 3,14kN (brata RFa tyle mia?a) i dopisa?em do wniosku.
Po zarejestrowaniu, gdy ju? mia?em komplet dokument?w i tablice w ?apce, zapyta?em go na jakiej podstawie wpisa? mi te wszystkie dane, dlaczego w miejscu „dopuszczalna ?adowno??” nic mi nie wpisa?, a przecie? wyja?nia?, ?e ka?de pole w dowodzie musi by? wype?nione i dlaczego nie korzysta? z Katalogu ITS przy uzupe?nianiu danych, nie potrafi? mi jednoznacznie odpowiedzie?. Powiedzia?, ?e nie chcia? mnie odsy?a? na badania techniczne, bo d?ugo oczekuje si? w kolejce, a jak by mnie odes?a? to bym si? wkurzy? – ojoj urz?dnik przej?? si? petentem. BZDURA. Tak na marginesie, jakie badania?!! Przecie? takie dane jak dopuszczalne naciski jednostkowe nie otrzymuje si? w wyniku bada? czyli pomiar?w, tylko na drodze oblicze? konstruktor?w, kt?re to zapisane s? w homologacji danego pojazdu. Czyli m?g?by chcie? wyci?g ze ?wiadectwa homologacji a nie badanie techniczne, a po co chcie? wyci?g z ?wiadectwa, je?li ma on dost?p do Katalogu ITS. BZDURA.
Jegomo?? stwierdzi?, ?e nie potrafi mi wyja?ni? tej sprawy i pokierowa? mnie, abym z?o?y? zapytanie prawne do sekretariatu urz?du.
Mam zamiar to zrobi?.
CDN
- ResoR
- bywalec
- Posty: 33
- Rejestracja: pt 09 cze 2006, 10:12
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rusiec - k/Nadarzyna
- Kontakt:
Ja wczoraj robi?em pierwszy przegl?d w kraju i ch?opaki nie mieli w tabeli informacji o dop. nacisku na osie .. chwilk? debatowali i wklepali po 3 na ka?d? .... Jak wida? nie ma to wi?kszego znaczenia przy motocyklach. W dopuszczalnej ?adowno?ci mam kreseczki a dop. masa ca?k to 423 masa pojazdu za to to 236.
ResoR
VFR800 98' Black Edition
VFR800 98' Black Edition
- Yelu
- bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: sob 27 maja 2006, 16:24
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Elbląg - Wrocław
- Kontakt:
CDN.
W piśmie do Urzędu sformułowałem dwa pytania (pokrótce):
1. Dlaczego urzędnicy Działu Rejestracji Pojazdów nie kozystają z Katalogu ITS przy rejestracji pojazdu.
2. Jaki dokument mówi jakie pola dla jakich pojazdów mają byc wypełnione w dowodzie rejestracyjnym.
W odpowiedzi otrzymałem (pokrótce):
1. Urzędnicy kożystają - wierutne kłamstwo
2. Urzędnicy wypełniają odpowiednie rubryki dla danego rodzaju pojazdu, kożystając z własnej znajomości Prawa o ruchu drogowym - ma na to wpływ pamięć oraz interpretacja
Podsumowując. Jeśli rejestrujecie jakikolwiek pojazd, a nie macie wszystkich jego danych i urzędnik chce was odesłać na uzupełniające badania techniczne, chcąc zaoszczędzić czas i kasiore, uprzejmie poproście go aby skożystał z Katalogu Instytutu Transportu Drogowego.
...kiedy sie doczekamy w naszej Polsce jakiegoś ładu i porządku?...i dróg bez łat i kolein...
W piśmie do Urzędu sformułowałem dwa pytania (pokrótce):
1. Dlaczego urzędnicy Działu Rejestracji Pojazdów nie kozystają z Katalogu ITS przy rejestracji pojazdu.
2. Jaki dokument mówi jakie pola dla jakich pojazdów mają byc wypełnione w dowodzie rejestracyjnym.
W odpowiedzi otrzymałem (pokrótce):
1. Urzędnicy kożystają - wierutne kłamstwo
2. Urzędnicy wypełniają odpowiednie rubryki dla danego rodzaju pojazdu, kożystając z własnej znajomości Prawa o ruchu drogowym - ma na to wpływ pamięć oraz interpretacja

Podsumowując. Jeśli rejestrujecie jakikolwiek pojazd, a nie macie wszystkich jego danych i urzędnik chce was odesłać na uzupełniające badania techniczne, chcąc zaoszczędzić czas i kasiore, uprzejmie poproście go aby skożystał z Katalogu Instytutu Transportu Drogowego.
...kiedy sie doczekamy w naszej Polsce jakiegoś ładu i porządku?...i dróg bez łat i kolein...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 232 gości