Strona 1 z 2

Prawda o VFR 800 VTEC od 2002

: ndz 17 lut 2008, 12:24
autor: rick72
Witam jestem nowym użytkownikiem tego forum. Założyłem ten temat ponieważ chcę nabyć właśnie model VFR 800 VTEC, zakup chciałem zlecić jednej z firm zajmującej się sprowadzaniem motocykli, niestety osoby te odradzają mi ten model Hondy. Twierdzą że użytkownicy z europy zachodniej pozbywaja sie tego modelu ponieważ nie jest on tak bezawaryjny jak wcześniejsze modele. Dlatego proszę Was o opinie na ten temat i ewentualne rady dotyczące zakupu tego motocykla.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

: ndz 17 lut 2008, 12:32
autor: mario_blues
witaj
tutaj jest taka zasada, że najpierw udajemy się do powitalni - potem pytaj ile wlezie ;)
ten temat był juz maglowany wiele razy, posiadacze Vteców powiedzieli o nich chyba wszystko - wystarczy że skorzystasz z wyszukiwarki. Nie mam pojęcia dlaczego handlarze odradzają zakup tej zacnej maszynki :roll: Ale o nich (handlarzach :evil: ) też było ostatnio wiele na forum , także zachęcam do lektury :smile:
pozdrawiam

: ndz 17 lut 2008, 13:06
autor: Dejw
a ja bym odradził Vtec`a choćby dlatego że już w nim mamy dwa łańcuszki rozrządu - mit VFR`y legł w gruzach - koniec legendy :mrgreen:

: ndz 17 lut 2008, 18:17
autor: Hiszpan25
Dla mnie osobiście jedyną wadą RC46II jest mały ciąg z dołu. Po V4 o pojemności niemal 800cm3 spodziewałem sie czegoś więcej niż po poprzednim V2 650cm3. Tu niestety kiszka! bliżej tu do R4 i to góra 600cm3.
reszta na plus!
PZDR!

: ndz 17 lut 2008, 18:30
autor: V-four
hiszpan ntv miałes?:D ntv'a dobrze ciągnie z dołu :smile:

: ndz 17 lut 2008, 21:22
autor: Skóra
Witaj :smile:

: ndz 17 lut 2008, 22:51
autor: Piotras
Hiszpan25 pisze:Dla mnie osobiście jedyną wadą RC46II jest mały ciąg z dołu. Po V4 o pojemności niemal 800cm3 spodziewałem sie czegoś więcej niż po poprzednim V2 650cm3. Tu niestety kiszka! bliżej tu do R4 i to góra 600cm3.
reszta na plus!
PZDR!
No i rewolucyjnie małe spalanie z powodu zmiennych faz jest raczej mitem :biggrin

Choć z drugiej strony kop przy 7tys. daje radochę i przynajmniej narazie niweluje wszelkie wady tego silnika, a nawinąłem nim narazie malutko kilometrów.

: ndz 17 lut 2008, 23:25
autor: Fazer72

: pn 18 lut 2008, 09:58
autor: Piotras
Z grubsza wszystko co powinieneś przeczytać:

OPINIE I DYWAGACJE:
- VTEC - Prawda i Legenda
- VFR 800FI czy V-Tec???
- Honda VFR czy Yamaha FJR 1300

TAPETY I ZDJĘCIA:
- Historia gatunku VFR

OFERTY:
- VFR RC 46II V-tec
- HONDA VFR 800 VTEC V-TEC

Powinno wystarczyć ;-)

: pn 18 lut 2008, 21:17
autor: Hiszpan25
V-four pisze:hiszpan ntv miałes?:D ntv'a dobrze ciągnie z dołu :smile:
Nie, poprzednio latałem SV650S z 2000r więc jeszcze na gaźnikach. Po założeniu K&N i tłumika sportowego SVka przynajmniej sprawiała wrażenie sprzętu naprawdę fajnie napędzającego się... Pomiary zresztą to potwierdziły. Na hamowni pokazała 75kucy a zmierzony czas rozpędzania sie do 100km/h wynosił faktycznie 3,5s. Niech no sie tylko ociepli na tyle aby te BT020 miały jakąś przyczepność to i VFRkę pomierzę :) Wrażenia jednak są inne od oczekiwanych. Nawet ten "kop" przy 7000obr/min jakiś taki delikatny w porównaniu z tym co robiła SVka. Prawdopodobnie to przez dużo dłuższe biegi. Ale jak już wspomniałem niech no tylko się ociepli...
PZDR!

[ Dodano: 2008-02-18, 21:22 ]
Piotras pisze:
Hiszpan25 pisze:Dla mnie osobiście jedyną wadą RC46II jest mały ciąg z dołu. Po V4 o pojemności niemal 800cm3 spodziewałem sie czegoś więcej niż po poprzednim V2 650cm3. Tu niestety kiszka! bliżej tu do R4 i to góra 600cm3.
reszta na plus!
PZDR!
No i rewolucyjnie małe spalanie z powodu zmiennych faz jest raczej mitem :biggrin

Choć z drugiej strony kop przy 7tys. daje radochę i przynajmniej narazie niweluje wszelkie wady tego silnika, a nawinąłem nim narazie malutko kilometrów.

Ostatnio przeleciane 280km pokazało, że przy okresowo pojawiających się na budziku 160-170km/h w trasie można uzyskać 6,28l/100km. Wynik uważam za niezły. SVka w przedziale 120-140km/h spalała około 5,2l/100km co przy porównaniu z lżejszym , mniejszym koniu i mniejszych prędkościach uważam za rozsądne spalanie. Zobaczymy jakie efekty dadzą jazdy po naszych drogach z mniejszymi prędkościami... Sądzę, że okolice 5,5-5,7są możliwe.
PZDR!

: wt 19 lut 2008, 17:48
autor: Piotras
Hiszpan25 pisze:Sądzę, że okolice 5,5-5,7są możliwe.
Tak też twierdził poprzedni właściciel mojego, że ponoć uzyskiwał 5.5l/100 przy spokojnej jeździe.

Hiszpanku a może Ty minąłeś się lekko z powołaniem i trza było np. VTR'a szukać, a nie ciężkiego VFRa ;)
Dla mnie osiągi jak narazie są bajeczne w porównaniu z 50 konnym chopperem, więc trudno mi się wymądrzać tematy porównań osiągów :oops:

: wt 19 lut 2008, 23:38
autor: Hiszpan25
Piotras pisze:
Hiszpan25 pisze:Sądzę, że okolice 5,5-5,7są możliwe.
Tak też twierdził poprzedni właściciel mojego, że ponoć uzyskiwał 5.5l/100 przy spokojnej jeździe.

Hiszpanku a może Ty minąłeś się lekko z powołaniem i trza było np. VTR'a szukać, a nie ciężkiego VFRa ;)
Dla mnie osiągi jak narazie są bajeczne w porównaniu z 50 konnym chopperem, więc trudno mi się wymądrzać tematy porównań osiągów :oops:
kolega miał VTRkę i miałem okazje pośmigać także tym sprzętem. Fakt, że charakterystyka silnika bardziej mi odpowiadała :) ale niestety pozycja zdecydowanie mniej zwłaszcza gdy jest do przejechania trasa licząca dobre 600km dziennie :)
szkoda, że nie ma jak na razie nic wygodnego jak VFR a zbierającego sie jak VTR :) Może kiedyś VFR1000?
PZDR!

: śr 20 lut 2008, 15:20
autor: Bolek101
Hiszpan25 pisze:szkoda, że nie ma jak na razie nic wygodnego jak VFR a zbierającego sie jak VTR :) Może kiedyś VFR1000?
PZDR!
Co Wy tak ostatnio o tym VFR 1000? To naprawdę taki model ma wyjść, czy co?? :confused

: śr 20 lut 2008, 16:58
autor: kecajm69

: śr 20 lut 2008, 20:58
autor: Piotras
Hiszpan25 pisze:...nie ma jak na razie nic wygodnego jak VFR a zbierającego sie jak VTR
Zapytaj Vłaadzia, on właśnie znalazł rozwiązanie - Sprint ST 8)