Strona 1 z 2
Prawda o VFR 800 VTEC od 2002
: ndz 17 lut 2008, 12:24
autor: rick72
Witam jestem nowym użytkownikiem tego forum. Założyłem ten temat ponieważ chcę nabyć właśnie model VFR 800 VTEC, zakup chciałem zlecić jednej z firm zajmującej się sprowadzaniem motocykli, niestety osoby te odradzają mi ten model Hondy. Twierdzą że użytkownicy z europy zachodniej pozbywaja sie tego modelu ponieważ nie jest on tak bezawaryjny jak wcześniejsze modele. Dlatego proszę Was o opinie na ten temat i ewentualne rady dotyczące zakupu tego motocykla.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
: ndz 17 lut 2008, 12:32
autor: mario_blues
witaj
tutaj jest taka zasada, że najpierw udajemy się do powitalni - potem pytaj ile wlezie

ten temat był juz maglowany wiele razy, posiadacze Vteców powiedzieli o nich chyba wszystko - wystarczy że skorzystasz z wyszukiwarki. Nie mam pojęcia dlaczego handlarze odradzają zakup tej zacnej maszynki

Ale o nich (handlarzach

) też było ostatnio wiele na forum , także zachęcam do lektury
pozdrawiam
: ndz 17 lut 2008, 13:06
autor: Dejw
a ja bym odradził Vtec`a choćby dlatego że już w nim mamy dwa łańcuszki rozrządu - mit VFR`y legł w gruzach - koniec legendy

: ndz 17 lut 2008, 18:17
autor: Hiszpan25
Dla mnie osobiście jedyną wadą RC46II jest mały ciąg z dołu. Po V4 o pojemności niemal 800cm3 spodziewałem sie czegoś więcej niż po poprzednim V2 650cm3. Tu niestety kiszka! bliżej tu do R4 i to góra 600cm3.
reszta na plus!
PZDR!
: ndz 17 lut 2008, 18:30
autor: V-four
hiszpan ntv miałes?:D ntv'a dobrze ciągnie z dołu

: ndz 17 lut 2008, 21:22
autor: Skóra
Witaj

: ndz 17 lut 2008, 22:51
autor: Piotras
Hiszpan25 pisze:Dla mnie osobiście jedyną wadą RC46II jest mały ciąg z dołu. Po V4 o pojemności niemal 800cm3 spodziewałem sie czegoś więcej niż po poprzednim V2 650cm3. Tu niestety kiszka! bliżej tu do R4 i to góra 600cm3.
reszta na plus!
PZDR!
No i rewolucyjnie małe spalanie z powodu zmiennych faz jest raczej mitem
Choć z drugiej strony kop przy 7tys. daje radochę i przynajmniej narazie niweluje wszelkie wady tego silnika, a nawinąłem nim narazie malutko kilometrów.
: ndz 17 lut 2008, 23:25
autor: Fazer72
: pn 18 lut 2008, 09:58
autor: Piotras
: pn 18 lut 2008, 21:17
autor: Hiszpan25
V-four pisze:hiszpan ntv miałes?:D ntv'a dobrze ciągnie z dołu

Nie, poprzednio latałem SV650S z 2000r więc jeszcze na gaźnikach. Po założeniu K&N i tłumika sportowego SVka przynajmniej sprawiała wrażenie sprzętu naprawdę fajnie napędzającego się... Pomiary zresztą to potwierdziły. Na hamowni pokazała 75kucy a zmierzony czas rozpędzania sie do 100km/h wynosił faktycznie 3,5s. Niech no sie tylko ociepli na tyle aby te BT020 miały jakąś przyczepność to i VFRkę pomierzę

Wrażenia jednak są inne od oczekiwanych. Nawet ten "kop" przy 7000obr/min jakiś taki delikatny w porównaniu z tym co robiła SVka. Prawdopodobnie to przez dużo dłuższe biegi. Ale jak już wspomniałem niech no tylko się ociepli...
PZDR!
[ Dodano: 2008-02-18, 21:22 ]
Piotras pisze:Hiszpan25 pisze:Dla mnie osobiście jedyną wadą RC46II jest mały ciąg z dołu. Po V4 o pojemności niemal 800cm3 spodziewałem sie czegoś więcej niż po poprzednim V2 650cm3. Tu niestety kiszka! bliżej tu do R4 i to góra 600cm3.
reszta na plus!
PZDR!
No i rewolucyjnie małe spalanie z powodu zmiennych faz jest raczej mitem
Choć z drugiej strony kop przy 7tys. daje radochę i przynajmniej narazie niweluje wszelkie wady tego silnika, a nawinąłem nim narazie malutko kilometrów.
Ostatnio przeleciane 280km pokazało, że przy okresowo pojawiających się na budziku 160-170km/h w trasie można uzyskać 6,28l/100km. Wynik uważam za niezły. SVka w przedziale 120-140km/h spalała około 5,2l/100km co przy porównaniu z lżejszym , mniejszym koniu i mniejszych prędkościach uważam za rozsądne spalanie. Zobaczymy jakie efekty dadzą jazdy po naszych drogach z mniejszymi prędkościami... Sądzę, że okolice 5,5-5,7są możliwe.
PZDR!
: wt 19 lut 2008, 17:48
autor: Piotras
Hiszpan25 pisze:Sądzę, że okolice 5,5-5,7są możliwe.
Tak też twierdził poprzedni właściciel mojego, że ponoć uzyskiwał 5.5l/100 przy spokojnej jeździe.
Hiszpanku a może Ty minąłeś się lekko z powołaniem i trza było np. VTR'a szukać, a nie ciężkiego VFRa
Dla mnie osiągi jak narazie są bajeczne w porównaniu z 50 konnym chopperem, więc trudno mi się wymądrzać tematy porównań osiągów

: wt 19 lut 2008, 23:38
autor: Hiszpan25
Piotras pisze:Hiszpan25 pisze:Sądzę, że okolice 5,5-5,7są możliwe.
Tak też twierdził poprzedni właściciel mojego, że ponoć uzyskiwał 5.5l/100 przy spokojnej jeździe.
Hiszpanku a może Ty minąłeś się lekko z powołaniem i trza było np. VTR'a szukać, a nie ciężkiego VFRa
Dla mnie osiągi jak narazie są bajeczne w porównaniu z 50 konnym chopperem, więc trudno mi się wymądrzać tematy porównań osiągów

kolega miał VTRkę i miałem okazje pośmigać także tym sprzętem. Fakt, że charakterystyka silnika bardziej mi odpowiadała

ale niestety pozycja zdecydowanie mniej zwłaszcza gdy jest do przejechania trasa licząca dobre 600km dziennie

szkoda, że nie ma jak na razie nic wygodnego jak VFR a zbierającego sie jak VTR

Może kiedyś VFR1000?
PZDR!
: śr 20 lut 2008, 15:20
autor: Bolek101
Hiszpan25 pisze:szkoda, że nie ma jak na razie nic wygodnego jak VFR a zbierającego sie jak VTR

Może kiedyś VFR1000?
PZDR!
Co Wy tak ostatnio o tym VFR 1000? To naprawdę taki model ma wyjść, czy co??

: śr 20 lut 2008, 16:58
autor: kecajm69
: śr 20 lut 2008, 20:58
autor: Piotras
Hiszpan25 pisze:...nie ma jak na razie nic wygodnego jak VFR a zbierającego sie jak VTR
Zapytaj Vłaadzia, on właśnie znalazł rozwiązanie - Sprint ST
