Strona 1 z 2

Różnice pomiedzy RC36II a 800 (99-2001) ?

: sob 26 sty 2008, 18:26
autor: gladiator
Witm
Latam RC36II i mam ochote zmienić na VFR800 czy jest to sens ??
Słyszałem że to niewielka różnica .
Co wy na to ??????
Dzieki i pozdrawiam.

: sob 26 sty 2008, 19:00
autor: tomaszek
gladiator pisze:Słyszałem że to niewielka różnica .
Co wy na to ??????
Hehe poza jedną drobnostką - pięknie wkręcający się na obroty wtryskowy silnik, naprawdę super 8)

: ndz 27 sty 2008, 01:04
autor: doyar
gladiator pisze:Latam RC36II i mam ochote zmienić na VFR800
Ja mam identycznie. Z tym, ze nie zastanawiam sie nad sensem, tylko nad finansem :neutral: Moto najpierw sie kupuje oczyma, potem uszami, potem pieniedzmi a potem sie okazuje czy to byl dobry wybor ;) No to ja oczami wybierajac bez wahania stawiam na 46. Ze dwie generacje estetyczne do przodu, mimo, ze nominalnie jedna. Chociaz mam zrodla, co polecaja RC36II nad 46. Ze niby mozna wiecej samemu pomajdrowac, ze chlodnice na bokach bardziej narazone w razie padziaka, ze owieski sie 3x szybciej zdejmuje... Tylko ze to tekst po angolsQ, to se trzeba ze zrozumieniem czytac samemu.

: ndz 27 sty 2008, 12:10
autor: Achmed
Kij w mrowisko wsadzony, róznice najlepiej może opisać PPamula jako że zmienił 36II na 46.

: ndz 27 sty 2008, 14:29
autor: ppamula
Jako wywołany w skrócie mogę napisa tylko że tych różnic jest tak dużo że byłby to elaborat, ale może za chwię się pokuszę.

: ndz 27 sty 2008, 18:01
autor: gladiator
Bardzo prosze tylko o esencje, istotne szczegóły a nie polemike :grin: wiadomo kazdy chwali swoje ale...
Będe wdzięczny za pomoc i napewno setki osób którzy są ciekawi tych różnic :lol:

: ndz 27 sty 2008, 18:02
autor: ppamula
Słowo się rzekło więc piszę różnice pomiędzy rc36II a RC46II (2001)
=Zawieszenie
+ Nareszcie można założyć łańcuch napędu bez rozłączania ogniw lub zdejmowania wahacza
+ Hamulce typu dual, nie raz ratują jeśli nie życie to plastiki
+ Opony przede wszystkim z tyłu szeroka 180
=Silnik
+ Wtrysk a co za tym idzie nie da się strzelać z tłumika przez wyłączanie zapłonu
+ Wyraźnie mniejsze zużycie paliwa przy prędkościach powyżej 180 km/h co ma znaczenie przy dłuższej jeździe na autostradzie, bardzo odczuwalne przy 220-240
- Zauważalnie słabszy przyrost mocy przy 220 km/h co związane jest z brakiem gaźników
+ Okienko szklane do łatwej kontroli poziomu oleju
- Podwójna chłodnica po bokach silnika
+ Sonda Lambda co utrudnia przeróbki w wydechu ale zmniejsza zużycie paliwa
=Karoseria
+ Boczek jest z jednego kawałka, ułatwia demontaż
+ Lusterka, nareszcie bez osłon gumowych na ramionach
+ Światła, nie da się porównać ich większej skuteczności
+ Większy bagażnik, jeżeli ten schowek mozna nazwać bagażnikiem
- Bardzo kiepskie mocowanie kierunkowskazów, jeden paciak i po nich
- Wyżej o kilka cm siedzenie, mało zauważalne
- Węższe siedzienie
=Jazda
- Bardzo krótki skok manetki, jak ktoś nie przyzwyczajony to może mu wyrwać moto z pod tyłka
+ Stabilność na zakrętach, mniej się wali przy ostrym pochylaniu, niżej środek ciężkości i bardziej z przodu
=Elektryka
- HISS zabezpieczenie - immobiliser, ale ja bym mu nie wierzył, poza tym utrudnia dorobienie kluczyka
+ Cyfrowy wyświetlacz wielu parametrów, przydaje się zwłaszcza termometr zewnętrzny w zimie

Więcej grzechów nie pamiętam, wszystkich bardzo żałuję....

: ndz 27 sty 2008, 18:13
autor: kecajm69
Po tym opisie róznic pomiedzy tymi modelami widze że mój wybór był słuszny. :grin:

: ndz 27 sty 2008, 18:40
autor: Achmed
Przepraszam Piotr ale muszę wtrącić:
=Zawieszenie
+ Nareszcie można założyć łańcuch napędu bez rozłączania ogniw lub zdejmowania wahacza FAKT DUŻY PLUS
+ Hamulce typu dual, nie raz ratują jeśli nie życie to plastiki MOCNO DYSKUSYJNE
+ Opony przede wszystkim z tyłu szeroka 180 NIE WIDZĘ ZWIĄZKU
=Silnik
+ Wtrysk a co za tym idzie nie da się strzelać z tłumika przez wyłączanie zapłonu ???????????????????????????????????
+ Wyraźnie mniejsze zużycie paliwa przy prędkościach powyżej 180 km/h co ma znaczenie przy dłuższej jeździe na autostradzie, bardzo odczuwalne przy 220-240 ZDECYDOWANY PLUS
- Zauważalnie słabszy przyrost mocy przy 220 km/h co związane jest z brakiem gaźników
+ Okienko szklane do łatwej kontroli poziomu oleju BAJER-
Podwójna chłodnica po bokach silnika BEZ WPŁYWU NA PARAMETRY
+ Sonda Lambda co utrudnia przeróbki w wydechu ale zmniejsza zużycie paliwa
=Karoseria
+ Boczek jest z jednego kawałka, ułatwia demontaż W 36II TEŻ NIE WIDZĘ PROBLEMU
+ Lusterka, nareszcie bez osłon gumowych na ramionach GUSTA,GUŚCIKI
+ Światła, nie da się porównać ich większej skuteczności ZDECYDOWANY PLUS
+ Większy bagażnik, jeżeli ten schowek mozna nazwać bagażnikiem
:mrgreen:
- Bardzo kiepskie mocowanie kierunkowskazów, jeden paciak i po nich
- Wyżej o kilka cm siedzenie, mało zauważalne
- Węższe siedzienie
=Jazda
- Bardzo krótki skok manetki, jak ktoś nie przyzwyczajony to może mu wyrwać moto z pod tyłka
+ Stabilność na zakrętach, mniej się wali przy ostrym pochylaniu, niżej środek ciężkości i bardziej z przodu MOŻESZ ROZWINĄĆ BO TO AKURAT BARDZO MNIE INTERESUJE
=Elektryka
- HISS zabezpieczenie - immobiliser, ale ja bym mu nie wierzył, poza tym utrudnia dorobienie kluczyka
+ Cyfrowy wyświetlacz wielu parametrów, przydaje się zwłaszcza termometr zewnętrzny w zimie PRZEPRASZAM A CZY TO NIE JEST ODCZYT TEMP.POWIETRZA W AIRBOXIE?

: ndz 27 sty 2008, 19:10
autor: Mateo
Ja tam tam pełnym klasykiem śmigam :))). Powiem jedno, z racji napływu świeżej gotóweczki, miewam bolączki nad zmianą. Fakt, gumy typu 16 i 18 kupować muszę, ale te zaworki... Ach, regulacja śrubkami i 180.000 przejechane... bez kapitalki... To chyba sprzęt MEGA jak się nie mylę :). A 240 na godzinkę i trochę więcej też da radę :). Wracając do tematu: stylistycznie RC36II RULEZ :). Zdecydowanie!!! Te kształty przywołujące na myśl NeRkę :) 750, to arcydzieło. Popatrzcie na nowego FIRE-a. Szok, zonk, kasztan... A nowo powstały "Dukat" 848 (a co, też V-ka :)), to już chyba tylko Włosi wiedzą, czym na prawdę jest dobry smak...

Pozdro dla wszystkich
Mateo

: pn 28 sty 2008, 02:04
autor: ppamula
Achmed,
co do opon to im szersze tym powierzchnia przylegania przy pochyleniu większa a zatem i przyczepność,
oraz możliwość większego pochylenia na zakręcie, bardziej wysunięty do wewnętrznej punkt podparcia wg ksiązki "Motocyklista doskonały".
Wprawdzie to niewielka różnica ale zauważalna tak jak obniżenie przedniego zawieszenia i 1 cm robi różnicę.

Co do Walenia sie w zakrętach to jeżdżąc RC36 miałem wrażenie że zmuszała mnie do brania łuków po mniejszych promieniach przy tej samej prędkości i pochyleniu. Jakby samoczynnie zaciśniała zakręt.

Czujnik temperatury jest na jednej z bocznych owiewek w przedniej części.

: pn 28 sty 2008, 08:57
autor: Pepe VFR
Przepraszam Piotr ale muszę wtrącić:
=Zawieszenie
+ Nareszcie można założyć łańcuch napędu bez rozłączania ogniw lub zdejmowania wahacza FAKT DUŻY PLUS
+ Hamulce typu dual, nie raz ratują jeśli nie życie to plastiki MOCNO DYSKUSYJNE
+ Opony przede wszystkim z tyłu szeroka 180 NIE WIDZĘ ZWIĄZKU
=Silnik
+ Wtrysk a co za tym idzie nie da się strzelać z tłumika przez wyłączanie zapłonu ???????????????????????????????????
+ Wyraźnie mniejsze zużycie paliwa przy prędkościach powyżej 180 km/h co ma znaczenie przy dłuższej jeździe na autostradzie, bardzo odczuwalne przy 220-240 ZDECYDOWANY PLUS
- Zauważalnie słabszy przyrost mocy przy 220 km/h co związane jest z brakiem gaźników
+ Okienko szklane do łatwej kontroli poziomu oleju BAJER-
Podwójna chłodnica po bokach silnika BEZ WPŁYWU NA PARAMETRY Ale problematyczne przy glebach (Latwo się uszkadzają)+ Sonda Lambda co utrudnia przeróbki w wydechu ale zmniejsza zużycie paliwa
=Karoseria
+ Boczek jest z jednego kawałka, ułatwia demontaż W 36II TEŻ NIE WIDZĘ PROBLEMU
+ Lusterka, nareszcie bez osłon gumowych na ramionach GUSTA,GUŚCIKI
+ Światła, nie da się porównać ich większej skuteczności ZDECYDOWANY PLUS
+ Większy bagażnik, jeżeli ten schowek mozna nazwać bagażnikiem Jaki BAGAŻNIK???

- Bardzo kiepskie mocowanie kierunkowskazów, jeden paciak i po nich
- Wyżej o kilka cm siedzenie, mało zauważalne
- Węższe siedzienie
=Jazda
- Bardzo krótki skok manetki, jak ktoś nie przyzwyczajony to może mu wyrwać moto z pod tyłka Występyje w wersji z Hiss w 98 i 99 normalny skok manetki
+ Stabilność na zakrętach, mniej się wali przy ostrym pochylaniu, niżej środek ciężkości i bardziej z przodu MOŻESZ ROZWINĄĆ BO TO AKURAT BARDZO MNIE INTERESUJE
=Elektryka
- HISS zabezpieczenie - immobiliser, ale ja bym mu nie wierzył, poza tym utrudnia dorobienie kluczyka
+ Cyfrowy wyświetlacz wielu parametrów, przydaje się zwłaszcza termometr zewnętrzny w zimie PRZEPRASZAM A CZY TO NIE JEST ODCZYT TEMP.POWIETRZA W AIRBOXIE? Ma dwa tryby Temperatura silnika i zewnętrzna

No i 46 Jest motocyklem skierowanym troszke bardziej w strone turystyki
szersza kierownica

: pn 28 sty 2008, 12:31
autor: gladiator
Słyszałem że przy wtryskach mozna podkręcić moc poprzez czip ,czy silnik nie dostanie po dupie przy takich zabiegach ??

: pn 28 sty 2008, 13:06
autor: benito
wskaznik temp. zewnetrznej nie ma nic wspolnego z airboxem, gdyz czujnik jest umieszczony w prawej owiewce z przodu. Pokazuje calkiem dokladna temperature.
Szersza opona?? jezdzilem na 190, potem na 180 i jest duzo lepiej w winklach. sama sie sklada, lepsze wyczucie motocykla.
Bagaznik - ja go nie mam wcale, gdyz jezdze z nakladka i zeby sie do niego dostac, musze ja zdjac (srubokret) i jeszcze podniesc siedzenie...czas.
Hamulce - w turystyce fajnie, ale jak chcesz ostro polatac, wo DUAL troche przeszkadza.
Wtryski - mozna zamontowac POWER COMMANDER celem uzyskania wiekszej mocey, elastycznosci

GLADIATOR, jak chcesz to wpadnij do mnie i obejzysz sobie RC46 dokladnie
Ja ciagle sie wacham czy jej nie sprzedac i moze kupie VTR 1000 SP-1

: pn 28 sty 2008, 20:14
autor: Groszek
ppamula pisze:Achmed,

Co do Walenia sie w zakrętach to jeżdżąc RC36 miałem wrażenie że zmuszała mnie do brania łuków po mniejszych promieniach przy tej samej prędkości i pochyleniu. Jakby samoczynnie zaciśniała zakręt.
No proszę, ja bym to przypisał jako punkt dla RC36. RC46 moim zdaniem średnio się na zakrętach spisywała, właśnie poprzez ten opór i tendencję do wychodzenia na zewnątrz z zakretu.

Nie wiem, moze miałem jakoś inaczej czujnik temperatury umocowany, bliżej ramy czy coś... ale u mnie zawsze zawyżał o kilka, jak nie kilkanaście stopni.