Różnice pomiedzy RC36II a 800 (99-2001) ?

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Awatar użytkownika
gladiator
pisarz
pisarz
Posty: 286
Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 14:38
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Kontakt:

Różnice pomiedzy RC36II a 800 (99-2001) ?

Post autor: gladiator » sob 26 sty 2008, 18:26

Witm
Latam RC36II i mam ochote zmienić na VFR800 czy jest to sens ??
Słyszałem że to niewielka różnica .
Co wy na to ??????
Dzieki i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony ndz 27 sty 2008, 11:07 przez gladiator, łącznie zmieniany 1 raz.
Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów pro...

Awatar użytkownika
tomaszek
bywalec
bywalec
Posty: 32
Rejestracja: sob 26 sty 2008, 13:23
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomaszek » sob 26 sty 2008, 19:00

gladiator pisze:Słyszałem że to niewielka różnica .
Co wy na to ??????
Hehe poza jedną drobnostką - pięknie wkręcający się na obroty wtryskowy silnik, naprawdę super 8)

Awatar użytkownika
doyar
klepacz
klepacz
Posty: 826
Rejestracja: czw 22 cze 2006, 00:11
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Uć siti

Post autor: doyar » ndz 27 sty 2008, 01:04

gladiator pisze:Latam RC36II i mam ochote zmienić na VFR800
Ja mam identycznie. Z tym, ze nie zastanawiam sie nad sensem, tylko nad finansem :neutral: Moto najpierw sie kupuje oczyma, potem uszami, potem pieniedzmi a potem sie okazuje czy to byl dobry wybor ;) No to ja oczami wybierajac bez wahania stawiam na 46. Ze dwie generacje estetyczne do przodu, mimo, ze nominalnie jedna. Chociaz mam zrodla, co polecaja RC36II nad 46. Ze niby mozna wiecej samemu pomajdrowac, ze chlodnice na bokach bardziej narazone w razie padziaka, ze owieski sie 3x szybciej zdejmuje... Tylko ze to tekst po angolsQ, to se trzeba ze zrozumieniem czytac samemu.

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Achmed » ndz 27 sty 2008, 12:10

Kij w mrowisko wsadzony, róznice najlepiej może opisać PPamula jako że zmienił 36II na 46.
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3540
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » ndz 27 sty 2008, 14:29

Jako wywołany w skrócie mogę napisa tylko że tych różnic jest tak dużo że byłby to elaborat, ale może za chwię się pokuszę.

Awatar użytkownika
gladiator
pisarz
pisarz
Posty: 286
Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 14:38
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Kontakt:

Post autor: gladiator » ndz 27 sty 2008, 18:01

Bardzo prosze tylko o esencje, istotne szczegóły a nie polemike :grin: wiadomo kazdy chwali swoje ale...
Będe wdzięczny za pomoc i napewno setki osób którzy są ciekawi tych różnic :lol:
Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów pro...

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3540
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » ndz 27 sty 2008, 18:02

Słowo się rzekło więc piszę różnice pomiędzy rc36II a RC46II (2001)
=Zawieszenie
+ Nareszcie można założyć łańcuch napędu bez rozłączania ogniw lub zdejmowania wahacza
+ Hamulce typu dual, nie raz ratują jeśli nie życie to plastiki
+ Opony przede wszystkim z tyłu szeroka 180
=Silnik
+ Wtrysk a co za tym idzie nie da się strzelać z tłumika przez wyłączanie zapłonu
+ Wyraźnie mniejsze zużycie paliwa przy prędkościach powyżej 180 km/h co ma znaczenie przy dłuższej jeździe na autostradzie, bardzo odczuwalne przy 220-240
- Zauważalnie słabszy przyrost mocy przy 220 km/h co związane jest z brakiem gaźników
+ Okienko szklane do łatwej kontroli poziomu oleju
- Podwójna chłodnica po bokach silnika
+ Sonda Lambda co utrudnia przeróbki w wydechu ale zmniejsza zużycie paliwa
=Karoseria
+ Boczek jest z jednego kawałka, ułatwia demontaż
+ Lusterka, nareszcie bez osłon gumowych na ramionach
+ Światła, nie da się porównać ich większej skuteczności
+ Większy bagażnik, jeżeli ten schowek mozna nazwać bagażnikiem
- Bardzo kiepskie mocowanie kierunkowskazów, jeden paciak i po nich
- Wyżej o kilka cm siedzenie, mało zauważalne
- Węższe siedzienie
=Jazda
- Bardzo krótki skok manetki, jak ktoś nie przyzwyczajony to może mu wyrwać moto z pod tyłka
+ Stabilność na zakrętach, mniej się wali przy ostrym pochylaniu, niżej środek ciężkości i bardziej z przodu
=Elektryka
- HISS zabezpieczenie - immobiliser, ale ja bym mu nie wierzył, poza tym utrudnia dorobienie kluczyka
+ Cyfrowy wyświetlacz wielu parametrów, przydaje się zwłaszcza termometr zewnętrzny w zimie

Więcej grzechów nie pamiętam, wszystkich bardzo żałuję....

Awatar użytkownika
kecajm69
klepacz
klepacz
Posty: 1095
Rejestracja: ndz 02 wrz 2007, 22:28
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: kecajm69 » ndz 27 sty 2008, 18:13

Po tym opisie róznic pomiedzy tymi modelami widze że mój wybór był słuszny. :grin:
Jacek M.

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Achmed » ndz 27 sty 2008, 18:40

Przepraszam Piotr ale muszę wtrącić:
=Zawieszenie
+ Nareszcie można założyć łańcuch napędu bez rozłączania ogniw lub zdejmowania wahacza FAKT DUŻY PLUS
+ Hamulce typu dual, nie raz ratują jeśli nie życie to plastiki MOCNO DYSKUSYJNE
+ Opony przede wszystkim z tyłu szeroka 180 NIE WIDZĘ ZWIĄZKU
=Silnik
+ Wtrysk a co za tym idzie nie da się strzelać z tłumika przez wyłączanie zapłonu ???????????????????????????????????
+ Wyraźnie mniejsze zużycie paliwa przy prędkościach powyżej 180 km/h co ma znaczenie przy dłuższej jeździe na autostradzie, bardzo odczuwalne przy 220-240 ZDECYDOWANY PLUS
- Zauważalnie słabszy przyrost mocy przy 220 km/h co związane jest z brakiem gaźników
+ Okienko szklane do łatwej kontroli poziomu oleju BAJER-
Podwójna chłodnica po bokach silnika BEZ WPŁYWU NA PARAMETRY
+ Sonda Lambda co utrudnia przeróbki w wydechu ale zmniejsza zużycie paliwa
=Karoseria
+ Boczek jest z jednego kawałka, ułatwia demontaż W 36II TEŻ NIE WIDZĘ PROBLEMU
+ Lusterka, nareszcie bez osłon gumowych na ramionach GUSTA,GUŚCIKI
+ Światła, nie da się porównać ich większej skuteczności ZDECYDOWANY PLUS
+ Większy bagażnik, jeżeli ten schowek mozna nazwać bagażnikiem
:mrgreen:
- Bardzo kiepskie mocowanie kierunkowskazów, jeden paciak i po nich
- Wyżej o kilka cm siedzenie, mało zauważalne
- Węższe siedzienie
=Jazda
- Bardzo krótki skok manetki, jak ktoś nie przyzwyczajony to może mu wyrwać moto z pod tyłka
+ Stabilność na zakrętach, mniej się wali przy ostrym pochylaniu, niżej środek ciężkości i bardziej z przodu MOŻESZ ROZWINĄĆ BO TO AKURAT BARDZO MNIE INTERESUJE
=Elektryka
- HISS zabezpieczenie - immobiliser, ale ja bym mu nie wierzył, poza tym utrudnia dorobienie kluczyka
+ Cyfrowy wyświetlacz wielu parametrów, przydaje się zwłaszcza termometr zewnętrzny w zimie PRZEPRASZAM A CZY TO NIE JEST ODCZYT TEMP.POWIETRZA W AIRBOXIE?
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

Mateo
Posty: 6
Rejestracja: ndz 20 maja 2007, 20:01
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: Mateo » ndz 27 sty 2008, 19:10

Ja tam tam pełnym klasykiem śmigam :))). Powiem jedno, z racji napływu świeżej gotóweczki, miewam bolączki nad zmianą. Fakt, gumy typu 16 i 18 kupować muszę, ale te zaworki... Ach, regulacja śrubkami i 180.000 przejechane... bez kapitalki... To chyba sprzęt MEGA jak się nie mylę :). A 240 na godzinkę i trochę więcej też da radę :). Wracając do tematu: stylistycznie RC36II RULEZ :). Zdecydowanie!!! Te kształty przywołujące na myśl NeRkę :) 750, to arcydzieło. Popatrzcie na nowego FIRE-a. Szok, zonk, kasztan... A nowo powstały "Dukat" 848 (a co, też V-ka :)), to już chyba tylko Włosi wiedzą, czym na prawdę jest dobry smak...

Pozdro dla wszystkich
Mateo

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3540
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » pn 28 sty 2008, 02:04

Achmed,
co do opon to im szersze tym powierzchnia przylegania przy pochyleniu większa a zatem i przyczepność,
oraz możliwość większego pochylenia na zakręcie, bardziej wysunięty do wewnętrznej punkt podparcia wg ksiązki "Motocyklista doskonały".
Wprawdzie to niewielka różnica ale zauważalna tak jak obniżenie przedniego zawieszenia i 1 cm robi różnicę.

Co do Walenia sie w zakrętach to jeżdżąc RC36 miałem wrażenie że zmuszała mnie do brania łuków po mniejszych promieniach przy tej samej prędkości i pochyleniu. Jakby samoczynnie zaciśniała zakręt.

Czujnik temperatury jest na jednej z bocznych owiewek w przedniej części.

Awatar użytkownika
Pepe VFR
klepacz
klepacz
Posty: 944
Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 12:05
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pepe VFR » pn 28 sty 2008, 08:57

Przepraszam Piotr ale muszę wtrącić:
=Zawieszenie
+ Nareszcie można założyć łańcuch napędu bez rozłączania ogniw lub zdejmowania wahacza FAKT DUŻY PLUS
+ Hamulce typu dual, nie raz ratują jeśli nie życie to plastiki MOCNO DYSKUSYJNE
+ Opony przede wszystkim z tyłu szeroka 180 NIE WIDZĘ ZWIĄZKU
=Silnik
+ Wtrysk a co za tym idzie nie da się strzelać z tłumika przez wyłączanie zapłonu ???????????????????????????????????
+ Wyraźnie mniejsze zużycie paliwa przy prędkościach powyżej 180 km/h co ma znaczenie przy dłuższej jeździe na autostradzie, bardzo odczuwalne przy 220-240 ZDECYDOWANY PLUS
- Zauważalnie słabszy przyrost mocy przy 220 km/h co związane jest z brakiem gaźników
+ Okienko szklane do łatwej kontroli poziomu oleju BAJER-
Podwójna chłodnica po bokach silnika BEZ WPŁYWU NA PARAMETRY Ale problematyczne przy glebach (Latwo się uszkadzają)+ Sonda Lambda co utrudnia przeróbki w wydechu ale zmniejsza zużycie paliwa
=Karoseria
+ Boczek jest z jednego kawałka, ułatwia demontaż W 36II TEŻ NIE WIDZĘ PROBLEMU
+ Lusterka, nareszcie bez osłon gumowych na ramionach GUSTA,GUŚCIKI
+ Światła, nie da się porównać ich większej skuteczności ZDECYDOWANY PLUS
+ Większy bagażnik, jeżeli ten schowek mozna nazwać bagażnikiem Jaki BAGAŻNIK???

- Bardzo kiepskie mocowanie kierunkowskazów, jeden paciak i po nich
- Wyżej o kilka cm siedzenie, mało zauważalne
- Węższe siedzienie
=Jazda
- Bardzo krótki skok manetki, jak ktoś nie przyzwyczajony to może mu wyrwać moto z pod tyłka Występyje w wersji z Hiss w 98 i 99 normalny skok manetki
+ Stabilność na zakrętach, mniej się wali przy ostrym pochylaniu, niżej środek ciężkości i bardziej z przodu MOŻESZ ROZWINĄĆ BO TO AKURAT BARDZO MNIE INTERESUJE
=Elektryka
- HISS zabezpieczenie - immobiliser, ale ja bym mu nie wierzył, poza tym utrudnia dorobienie kluczyka
+ Cyfrowy wyświetlacz wielu parametrów, przydaje się zwłaszcza termometr zewnętrzny w zimie PRZEPRASZAM A CZY TO NIE JEST ODCZYT TEMP.POWIETRZA W AIRBOXIE? Ma dwa tryby Temperatura silnika i zewnętrzna

No i 46 Jest motocyklem skierowanym troszke bardziej w strone turystyki
szersza kierownica
Wypalony papieros skraca życie Srednio o 1min
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!

Awatar użytkownika
gladiator
pisarz
pisarz
Posty: 286
Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 14:38
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa-Bródno
Kontakt:

Post autor: gladiator » pn 28 sty 2008, 12:31

Słyszałem że przy wtryskach mozna podkręcić moc poprzez czip ,czy silnik nie dostanie po dupie przy takich zabiegach ??
Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów pro...

Awatar użytkownika
benito
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2333
Rejestracja: śr 28 mar 2007, 12:10
Imię: Jarek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: benito » pn 28 sty 2008, 13:06

wskaznik temp. zewnetrznej nie ma nic wspolnego z airboxem, gdyz czujnik jest umieszczony w prawej owiewce z przodu. Pokazuje calkiem dokladna temperature.
Szersza opona?? jezdzilem na 190, potem na 180 i jest duzo lepiej w winklach. sama sie sklada, lepsze wyczucie motocykla.
Bagaznik - ja go nie mam wcale, gdyz jezdze z nakladka i zeby sie do niego dostac, musze ja zdjac (srubokret) i jeszcze podniesc siedzenie...czas.
Hamulce - w turystyce fajnie, ale jak chcesz ostro polatac, wo DUAL troche przeszkadza.
Wtryski - mozna zamontowac POWER COMMANDER celem uzyskania wiekszej mocey, elastycznosci

GLADIATOR, jak chcesz to wpadnij do mnie i obejzysz sobie RC46 dokladnie
Ja ciagle sie wacham czy jej nie sprzedac i moze kupie VTR 1000 SP-1
Honda VFR800 - RC46 - `98
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05

Awatar użytkownika
Groszek
klepacz
klepacz
Posty: 618
Rejestracja: pt 30 cze 2006, 23:43
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa / V-Boyen
Kontakt:

Post autor: Groszek » pn 28 sty 2008, 20:14

ppamula pisze:Achmed,

Co do Walenia sie w zakrętach to jeżdżąc RC36 miałem wrażenie że zmuszała mnie do brania łuków po mniejszych promieniach przy tej samej prędkości i pochyleniu. Jakby samoczynnie zaciśniała zakręt.
No proszę, ja bym to przypisał jako punkt dla RC36. RC46 moim zdaniem średnio się na zakrętach spisywała, właśnie poprzez ten opór i tendencję do wychodzenia na zewnątrz z zakretu.

Nie wiem, moze miałem jakoś inaczej czujnik temperatury umocowany, bliżej ramy czy coś... ale u mnie zawsze zawyżał o kilka, jak nie kilkanaście stopni.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości