Różnice pomiedzy RC36II a 800 (99-2001) ?
- gladiator
- pisarz
- Posty: 286
- Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 14:38
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa-Bródno
- Kontakt:
Różnice pomiedzy RC36II a 800 (99-2001) ?
Witm
Latam RC36II i mam ochote zmienić na VFR800 czy jest to sens ??
Słyszałem że to niewielka różnica .
Co wy na to ??????
Dzieki i pozdrawiam.
Latam RC36II i mam ochote zmienić na VFR800 czy jest to sens ??
Słyszałem że to niewielka różnica .
Co wy na to ??????
Dzieki i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony ndz 27 sty 2008, 11:07 przez gladiator, łącznie zmieniany 1 raz.
Armia baranów, której przewodzi lew, jest silniejsza od armii lwów pro...
Ja mam identycznie. Z tym, ze nie zastanawiam sie nad sensem, tylko nad finansemgladiator pisze:Latam RC36II i mam ochote zmienić na VFR800


- ppamula
- stary wyjadacz
- Posty: 3542
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Słowo się rzekło więc piszę różnice pomiędzy rc36II a RC46II (2001)
=Zawieszenie
+ Nareszcie można założyć łańcuch napędu bez rozłączania ogniw lub zdejmowania wahacza
+ Hamulce typu dual, nie raz ratują jeśli nie życie to plastiki
+ Opony przede wszystkim z tyłu szeroka 180
=Silnik
+ Wtrysk a co za tym idzie nie da się strzelać z tłumika przez wyłączanie zapłonu
+ Wyraźnie mniejsze zużycie paliwa przy prędkościach powyżej 180 km/h co ma znaczenie przy dłuższej jeździe na autostradzie, bardzo odczuwalne przy 220-240
- Zauważalnie słabszy przyrost mocy przy 220 km/h co związane jest z brakiem gaźników
+ Okienko szklane do łatwej kontroli poziomu oleju
- Podwójna chłodnica po bokach silnika
+ Sonda Lambda co utrudnia przeróbki w wydechu ale zmniejsza zużycie paliwa
=Karoseria
+ Boczek jest z jednego kawałka, ułatwia demontaż
+ Lusterka, nareszcie bez osłon gumowych na ramionach
+ Światła, nie da się porównać ich większej skuteczności
+ Większy bagażnik, jeżeli ten schowek mozna nazwać bagażnikiem
- Bardzo kiepskie mocowanie kierunkowskazów, jeden paciak i po nich
- Wyżej o kilka cm siedzenie, mało zauważalne
- Węższe siedzienie
=Jazda
- Bardzo krótki skok manetki, jak ktoś nie przyzwyczajony to może mu wyrwać moto z pod tyłka
+ Stabilność na zakrętach, mniej się wali przy ostrym pochylaniu, niżej środek ciężkości i bardziej z przodu
=Elektryka
- HISS zabezpieczenie - immobiliser, ale ja bym mu nie wierzył, poza tym utrudnia dorobienie kluczyka
+ Cyfrowy wyświetlacz wielu parametrów, przydaje się zwłaszcza termometr zewnętrzny w zimie
Więcej grzechów nie pamiętam, wszystkich bardzo żałuję....
=Zawieszenie
+ Nareszcie można założyć łańcuch napędu bez rozłączania ogniw lub zdejmowania wahacza
+ Hamulce typu dual, nie raz ratują jeśli nie życie to plastiki
+ Opony przede wszystkim z tyłu szeroka 180
=Silnik
+ Wtrysk a co za tym idzie nie da się strzelać z tłumika przez wyłączanie zapłonu
+ Wyraźnie mniejsze zużycie paliwa przy prędkościach powyżej 180 km/h co ma znaczenie przy dłuższej jeździe na autostradzie, bardzo odczuwalne przy 220-240
- Zauważalnie słabszy przyrost mocy przy 220 km/h co związane jest z brakiem gaźników
+ Okienko szklane do łatwej kontroli poziomu oleju
- Podwójna chłodnica po bokach silnika
+ Sonda Lambda co utrudnia przeróbki w wydechu ale zmniejsza zużycie paliwa
=Karoseria
+ Boczek jest z jednego kawałka, ułatwia demontaż
+ Lusterka, nareszcie bez osłon gumowych na ramionach
+ Światła, nie da się porównać ich większej skuteczności
+ Większy bagażnik, jeżeli ten schowek mozna nazwać bagażnikiem
- Bardzo kiepskie mocowanie kierunkowskazów, jeden paciak i po nich
- Wyżej o kilka cm siedzenie, mało zauważalne
- Węższe siedzienie
=Jazda
- Bardzo krótki skok manetki, jak ktoś nie przyzwyczajony to może mu wyrwać moto z pod tyłka
+ Stabilność na zakrętach, mniej się wali przy ostrym pochylaniu, niżej środek ciężkości i bardziej z przodu
=Elektryka
- HISS zabezpieczenie - immobiliser, ale ja bym mu nie wierzył, poza tym utrudnia dorobienie kluczyka
+ Cyfrowy wyświetlacz wielu parametrów, przydaje się zwłaszcza termometr zewnętrzny w zimie
Więcej grzechów nie pamiętam, wszystkich bardzo żałuję....
- Achmed
- klepacz
- Posty: 1900
- Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
- Imię: Marek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Przepraszam Piotr ale muszę wtrącić:
=Zawieszenie
+ Nareszcie można założyć łańcuch napędu bez rozłączania ogniw lub zdejmowania wahacza FAKT DUŻY PLUS
+ Hamulce typu dual, nie raz ratują jeśli nie życie to plastiki MOCNO DYSKUSYJNE
+ Opony przede wszystkim z tyłu szeroka 180 NIE WIDZĘ ZWIĄZKU
=Silnik
+ Wtrysk a co za tym idzie nie da się strzelać z tłumika przez wyłączanie zapłonu ???????????????????????????????????
+ Wyraźnie mniejsze zużycie paliwa przy prędkościach powyżej 180 km/h co ma znaczenie przy dłuższej jeździe na autostradzie, bardzo odczuwalne przy 220-240 ZDECYDOWANY PLUS
- Zauważalnie słabszy przyrost mocy przy 220 km/h co związane jest z brakiem gaźników
+ Okienko szklane do łatwej kontroli poziomu oleju BAJER-
Podwójna chłodnica po bokach silnika BEZ WPŁYWU NA PARAMETRY
+ Sonda Lambda co utrudnia przeróbki w wydechu ale zmniejsza zużycie paliwa
=Karoseria
+ Boczek jest z jednego kawałka, ułatwia demontaż W 36II TEŻ NIE WIDZĘ PROBLEMU
+ Lusterka, nareszcie bez osłon gumowych na ramionach GUSTA,GUŚCIKI
+ Światła, nie da się porównać ich większej skuteczności ZDECYDOWANY PLUS
+ Większy bagażnik, jeżeli ten schowek mozna nazwać bagażnikiem
- Bardzo kiepskie mocowanie kierunkowskazów, jeden paciak i po nich
- Wyżej o kilka cm siedzenie, mało zauważalne
- Węższe siedzienie
=Jazda
- Bardzo krótki skok manetki, jak ktoś nie przyzwyczajony to może mu wyrwać moto z pod tyłka
+ Stabilność na zakrętach, mniej się wali przy ostrym pochylaniu, niżej środek ciężkości i bardziej z przodu MOŻESZ ROZWINĄĆ BO TO AKURAT BARDZO MNIE INTERESUJE
=Elektryka
- HISS zabezpieczenie - immobiliser, ale ja bym mu nie wierzył, poza tym utrudnia dorobienie kluczyka
+ Cyfrowy wyświetlacz wielu parametrów, przydaje się zwłaszcza termometr zewnętrzny w zimie PRZEPRASZAM A CZY TO NIE JEST ODCZYT TEMP.POWIETRZA W AIRBOXIE?
=Zawieszenie
+ Nareszcie można założyć łańcuch napędu bez rozłączania ogniw lub zdejmowania wahacza FAKT DUŻY PLUS
+ Hamulce typu dual, nie raz ratują jeśli nie życie to plastiki MOCNO DYSKUSYJNE
+ Opony przede wszystkim z tyłu szeroka 180 NIE WIDZĘ ZWIĄZKU
=Silnik
+ Wtrysk a co za tym idzie nie da się strzelać z tłumika przez wyłączanie zapłonu ???????????????????????????????????
+ Wyraźnie mniejsze zużycie paliwa przy prędkościach powyżej 180 km/h co ma znaczenie przy dłuższej jeździe na autostradzie, bardzo odczuwalne przy 220-240 ZDECYDOWANY PLUS
- Zauważalnie słabszy przyrost mocy przy 220 km/h co związane jest z brakiem gaźników
+ Okienko szklane do łatwej kontroli poziomu oleju BAJER-
Podwójna chłodnica po bokach silnika BEZ WPŁYWU NA PARAMETRY
+ Sonda Lambda co utrudnia przeróbki w wydechu ale zmniejsza zużycie paliwa
=Karoseria
+ Boczek jest z jednego kawałka, ułatwia demontaż W 36II TEŻ NIE WIDZĘ PROBLEMU
+ Lusterka, nareszcie bez osłon gumowych na ramionach GUSTA,GUŚCIKI
+ Światła, nie da się porównać ich większej skuteczności ZDECYDOWANY PLUS
+ Większy bagażnik, jeżeli ten schowek mozna nazwać bagażnikiem

- Bardzo kiepskie mocowanie kierunkowskazów, jeden paciak i po nich
- Wyżej o kilka cm siedzenie, mało zauważalne
- Węższe siedzienie
=Jazda
- Bardzo krótki skok manetki, jak ktoś nie przyzwyczajony to może mu wyrwać moto z pod tyłka
+ Stabilność na zakrętach, mniej się wali przy ostrym pochylaniu, niżej środek ciężkości i bardziej z przodu MOŻESZ ROZWINĄĆ BO TO AKURAT BARDZO MNIE INTERESUJE
=Elektryka
- HISS zabezpieczenie - immobiliser, ale ja bym mu nie wierzył, poza tym utrudnia dorobienie kluczyka
+ Cyfrowy wyświetlacz wielu parametrów, przydaje się zwłaszcza termometr zewnętrzny w zimie PRZEPRASZAM A CZY TO NIE JEST ODCZYT TEMP.POWIETRZA W AIRBOXIE?
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II
Ja tam tam pełnym klasykiem śmigam
)). Powiem jedno, z racji napływu świeżej gotóweczki, miewam bolączki nad zmianą. Fakt, gumy typu 16 i 18 kupować muszę, ale te zaworki... Ach, regulacja śrubkami i 180.000 przejechane... bez kapitalki... To chyba sprzęt MEGA jak się nie mylę
. A 240 na godzinkę i trochę więcej też da radę
. Wracając do tematu: stylistycznie RC36II RULEZ
. Zdecydowanie!!! Te kształty przywołujące na myśl NeRkę
750, to arcydzieło. Popatrzcie na nowego FIRE-a. Szok, zonk, kasztan... A nowo powstały "Dukat" 848 (a co, też V-ka
), to już chyba tylko Włosi wiedzą, czym na prawdę jest dobry smak...
Pozdro dla wszystkich
Mateo






Pozdro dla wszystkich
Mateo
- ppamula
- stary wyjadacz
- Posty: 3542
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Achmed,
co do opon to im szersze tym powierzchnia przylegania przy pochyleniu większa a zatem i przyczepność,
oraz możliwość większego pochylenia na zakręcie, bardziej wysunięty do wewnętrznej punkt podparcia wg ksiązki "Motocyklista doskonały".
Wprawdzie to niewielka różnica ale zauważalna tak jak obniżenie przedniego zawieszenia i 1 cm robi różnicę.
Co do Walenia sie w zakrętach to jeżdżąc RC36 miałem wrażenie że zmuszała mnie do brania łuków po mniejszych promieniach przy tej samej prędkości i pochyleniu. Jakby samoczynnie zaciśniała zakręt.
Czujnik temperatury jest na jednej z bocznych owiewek w przedniej części.
co do opon to im szersze tym powierzchnia przylegania przy pochyleniu większa a zatem i przyczepność,
oraz możliwość większego pochylenia na zakręcie, bardziej wysunięty do wewnętrznej punkt podparcia wg ksiązki "Motocyklista doskonały".
Wprawdzie to niewielka różnica ale zauważalna tak jak obniżenie przedniego zawieszenia i 1 cm robi różnicę.
Co do Walenia sie w zakrętach to jeżdżąc RC36 miałem wrażenie że zmuszała mnie do brania łuków po mniejszych promieniach przy tej samej prędkości i pochyleniu. Jakby samoczynnie zaciśniała zakręt.
Czujnik temperatury jest na jednej z bocznych owiewek w przedniej części.
- Pepe VFR
- klepacz
- Posty: 944
- Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 12:05
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Przepraszam Piotr ale muszę wtrącić:
=Zawieszenie
+ Nareszcie można założyć łańcuch napędu bez rozłączania ogniw lub zdejmowania wahacza FAKT DUŻY PLUS
+ Hamulce typu dual, nie raz ratują jeśli nie życie to plastiki MOCNO DYSKUSYJNE
+ Opony przede wszystkim z tyłu szeroka 180 NIE WIDZĘ ZWIĄZKU
=Silnik
+ Wtrysk a co za tym idzie nie da się strzelać z tłumika przez wyłączanie zapłonu ???????????????????????????????????
+ Wyraźnie mniejsze zużycie paliwa przy prędkościach powyżej 180 km/h co ma znaczenie przy dłuższej jeździe na autostradzie, bardzo odczuwalne przy 220-240 ZDECYDOWANY PLUS
- Zauważalnie słabszy przyrost mocy przy 220 km/h co związane jest z brakiem gaźników
+ Okienko szklane do łatwej kontroli poziomu oleju BAJER-
Podwójna chłodnica po bokach silnika BEZ WPŁYWU NA PARAMETRY Ale problematyczne przy glebach (Latwo się uszkadzają)+ Sonda Lambda co utrudnia przeróbki w wydechu ale zmniejsza zużycie paliwa
=Karoseria
+ Boczek jest z jednego kawałka, ułatwia demontaż W 36II TEŻ NIE WIDZĘ PROBLEMU
+ Lusterka, nareszcie bez osłon gumowych na ramionach GUSTA,GUŚCIKI
+ Światła, nie da się porównać ich większej skuteczności ZDECYDOWANY PLUS
+ Większy bagażnik, jeżeli ten schowek mozna nazwać bagażnikiem Jaki BAGAŻNIK???
- Bardzo kiepskie mocowanie kierunkowskazów, jeden paciak i po nich
- Wyżej o kilka cm siedzenie, mało zauważalne
- Węższe siedzienie
=Jazda
- Bardzo krótki skok manetki, jak ktoś nie przyzwyczajony to może mu wyrwać moto z pod tyłka Występyje w wersji z Hiss w 98 i 99 normalny skok manetki
+ Stabilność na zakrętach, mniej się wali przy ostrym pochylaniu, niżej środek ciężkości i bardziej z przodu MOŻESZ ROZWINĄĆ BO TO AKURAT BARDZO MNIE INTERESUJE
=Elektryka
- HISS zabezpieczenie - immobiliser, ale ja bym mu nie wierzył, poza tym utrudnia dorobienie kluczyka
+ Cyfrowy wyświetlacz wielu parametrów, przydaje się zwłaszcza termometr zewnętrzny w zimie PRZEPRASZAM A CZY TO NIE JEST ODCZYT TEMP.POWIETRZA W AIRBOXIE? Ma dwa tryby Temperatura silnika i zewnętrzna
No i 46 Jest motocyklem skierowanym troszke bardziej w strone turystyki
szersza kierownica
=Zawieszenie
+ Nareszcie można założyć łańcuch napędu bez rozłączania ogniw lub zdejmowania wahacza FAKT DUŻY PLUS
+ Hamulce typu dual, nie raz ratują jeśli nie życie to plastiki MOCNO DYSKUSYJNE
+ Opony przede wszystkim z tyłu szeroka 180 NIE WIDZĘ ZWIĄZKU
=Silnik
+ Wtrysk a co za tym idzie nie da się strzelać z tłumika przez wyłączanie zapłonu ???????????????????????????????????
+ Wyraźnie mniejsze zużycie paliwa przy prędkościach powyżej 180 km/h co ma znaczenie przy dłuższej jeździe na autostradzie, bardzo odczuwalne przy 220-240 ZDECYDOWANY PLUS
- Zauważalnie słabszy przyrost mocy przy 220 km/h co związane jest z brakiem gaźników
+ Okienko szklane do łatwej kontroli poziomu oleju BAJER-
Podwójna chłodnica po bokach silnika BEZ WPŁYWU NA PARAMETRY Ale problematyczne przy glebach (Latwo się uszkadzają)+ Sonda Lambda co utrudnia przeróbki w wydechu ale zmniejsza zużycie paliwa
=Karoseria
+ Boczek jest z jednego kawałka, ułatwia demontaż W 36II TEŻ NIE WIDZĘ PROBLEMU
+ Lusterka, nareszcie bez osłon gumowych na ramionach GUSTA,GUŚCIKI
+ Światła, nie da się porównać ich większej skuteczności ZDECYDOWANY PLUS
+ Większy bagażnik, jeżeli ten schowek mozna nazwać bagażnikiem Jaki BAGAŻNIK???
- Bardzo kiepskie mocowanie kierunkowskazów, jeden paciak i po nich
- Wyżej o kilka cm siedzenie, mało zauważalne
- Węższe siedzienie
=Jazda
- Bardzo krótki skok manetki, jak ktoś nie przyzwyczajony to może mu wyrwać moto z pod tyłka Występyje w wersji z Hiss w 98 i 99 normalny skok manetki
+ Stabilność na zakrętach, mniej się wali przy ostrym pochylaniu, niżej środek ciężkości i bardziej z przodu MOŻESZ ROZWINĄĆ BO TO AKURAT BARDZO MNIE INTERESUJE
=Elektryka
- HISS zabezpieczenie - immobiliser, ale ja bym mu nie wierzył, poza tym utrudnia dorobienie kluczyka
+ Cyfrowy wyświetlacz wielu parametrów, przydaje się zwłaszcza termometr zewnętrzny w zimie PRZEPRASZAM A CZY TO NIE JEST ODCZYT TEMP.POWIETRZA W AIRBOXIE? Ma dwa tryby Temperatura silnika i zewnętrzna
No i 46 Jest motocyklem skierowanym troszke bardziej w strone turystyki
szersza kierownica
Wypalony papieros skraca życie Srednio o 1min
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!
- benito
- ostry klepacz
- Posty: 2333
- Rejestracja: śr 28 mar 2007, 12:10
- Imię: Jarek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
wskaznik temp. zewnetrznej nie ma nic wspolnego z airboxem, gdyz czujnik jest umieszczony w prawej owiewce z przodu. Pokazuje calkiem dokladna temperature.
Szersza opona?? jezdzilem na 190, potem na 180 i jest duzo lepiej w winklach. sama sie sklada, lepsze wyczucie motocykla.
Bagaznik - ja go nie mam wcale, gdyz jezdze z nakladka i zeby sie do niego dostac, musze ja zdjac (srubokret) i jeszcze podniesc siedzenie...czas.
Hamulce - w turystyce fajnie, ale jak chcesz ostro polatac, wo DUAL troche przeszkadza.
Wtryski - mozna zamontowac POWER COMMANDER celem uzyskania wiekszej mocey, elastycznosci
GLADIATOR, jak chcesz to wpadnij do mnie i obejzysz sobie RC46 dokladnie
Ja ciagle sie wacham czy jej nie sprzedac i moze kupie VTR 1000 SP-1
Szersza opona?? jezdzilem na 190, potem na 180 i jest duzo lepiej w winklach. sama sie sklada, lepsze wyczucie motocykla.
Bagaznik - ja go nie mam wcale, gdyz jezdze z nakladka i zeby sie do niego dostac, musze ja zdjac (srubokret) i jeszcze podniesc siedzenie...czas.
Hamulce - w turystyce fajnie, ale jak chcesz ostro polatac, wo DUAL troche przeszkadza.
Wtryski - mozna zamontowac POWER COMMANDER celem uzyskania wiekszej mocey, elastycznosci
GLADIATOR, jak chcesz to wpadnij do mnie i obejzysz sobie RC46 dokladnie
Ja ciagle sie wacham czy jej nie sprzedac i moze kupie VTR 1000 SP-1
Honda VFR800 - RC46 - `98
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05
- Groszek
- klepacz
- Posty: 618
- Rejestracja: pt 30 cze 2006, 23:43
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wawa / V-Boyen
- Kontakt:
No proszę, ja bym to przypisał jako punkt dla RC36. RC46 moim zdaniem średnio się na zakrętach spisywała, właśnie poprzez ten opór i tendencję do wychodzenia na zewnątrz z zakretu.ppamula pisze:Achmed,
Co do Walenia sie w zakrętach to jeżdżąc RC36 miałem wrażenie że zmuszała mnie do brania łuków po mniejszych promieniach przy tej samej prędkości i pochyleniu. Jakby samoczynnie zaciśniała zakręt.
Nie wiem, moze miałem jakoś inaczej czujnik temperatury umocowany, bliżej ramy czy coś... ale u mnie zawsze zawyżał o kilka, jak nie kilkanaście stopni.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: bodeqN i 232 gości