Strona 1 z 2
Zimowy serwis:)i fotki
: czw 10 sty 2008, 00:47
autor: wolek1100
Kilka dni temu zakupiłem swoją VFRke i zaczynam powoli myśleć nad wymianami...nasuwają się pytania...
1. Jaki zastosować olej? Czytałem że najlepiej wlać półsyntetyka 10W40..ale pojawiły się zdania o pełnym syntetyku.Czy są jakieś śróbki spustowe?I gdzie?
2. Czy do chłodnicy wlać zwykły płyn chłodniczy do np: chłodnic aluminiowych?np: dynagela?Czy są jakieś śróbki spustowe?I gdzie?
3. Jakie założyć nowe świeczki?Chodzi o oznaczenie.
4.Czy jest sens wlewać w siłowniki sprzęgła i hamulców płyn 5.1 jeżeli są stworzone dla DOT4?
Dzięki za pomoc
: czw 10 sty 2008, 06:55
autor: wasyl
wolek1100 pisze:Czy są jakieś śróbki spustowe?I gdzie?
]
Jest jedna podajże na klucz 15 pod pługiem w dolnej części silnika.
4.Czy jest sens wlewać w siłowniki sprzęgła i hamulców płyn 5.1 jeżeli są stworzone dla DOT4?
Ja zawsze stosowałem dot-4
: czw 10 sty 2008, 08:01
autor: KolczyK
wlalempolsyntetyk, przy zuzytym silniku syntetyk moze go
: czw 10 sty 2008, 08:41
autor: Vlaad
[quote="KolczyK"]wlalempolsyntetyk, przy zuzytym silniku syntetyk moze go
: czw 10 sty 2008, 09:08
autor: Arturo
wolek1100,
Jesli chodzi o oleje to mozesz sobie przecztac np. ten temat:
http://vfr.superhost.pl/vfr-oc-pl/forum ... ight=oleje
A poza tym, polecam skorzystac z opcji "szukaj" klikajac na ikonke na gorze. Wtedy wpisz np. plyn chlodniczy i odznacz "szukaj tylko w tytule".
: czw 10 sty 2008, 13:06
autor: KolczyK
Vlaad przekręciłem dzięki za poprawę
była mowa o syntetyku i półsyntetyku prawda że nie powinny niby nic robić, bo maja podobne wlasciwosci, ale powtórzyłem słowa byłej dyskusji, Ja odczułem po wlaniu półsyntetyku, a byłwczesniej syntetyk bankowo, że kleją mi się tarcze sprzęgła. motul 5100 ester
[ Dodano: 2008-01-10, 13:07 ]
po rozgrzaniu silnika i pogwałceniu klamki przechodzi
[ Dodano: 2008-01-10, 13:07 ]
po rozgrzaniu silnika i pogwałceniu klamki przechodzi, może już nie te sprężynki
: czw 10 sty 2008, 13:14
autor: wasyl
Ja miałem syntetyk i było ok.
: sob 12 sty 2008, 01:40
autor: Struś
Dot 5.1 jest bardziej mikroskopijny
Dot 4 to taki standard, który wystarcza do jazdy w normalnych warunkach. 5.1 ma trochę wyższe temperatury graniczne wrzenia i dlatego jeśli ktoś chce rozgrzewać tarcze aż zaczną świecić to może pomyśleć o zmianie płynu, ale chyba Tobie nie chodzi o to. Poza tym Dot 4 jest wszędzie, a Dot 5.1 to niektórzy nie wiedzą jak czytać i kojarzą z systemem dolby surrand

Te płyny są podobno mieszalne, ale jakoś z perspektywy perfekcjonisty bym ich nie miksował.
: sob 12 sty 2008, 17:24
autor: wolek1100
Próbowałem dzisiaj ściągnąć bak..i odkręciłem śróbkę "pod jajkami", wyciągnąłem ośke i niechciał wyjść...coś jeszcze jest do odkręcenia?
pozdro
: sob 12 sty 2008, 17:38
autor: KolczyK
a w 750 przed półkami jak patrzysz przed bak.....przed główką ramy....nie ma 2 śrubek jak w 800-e ?????
: sob 12 sty 2008, 19:56
autor: Gienio
W rc36 I napewno nie ma tych srubek, a z tego co widze po zdjeciach to w II tez nie ma.
musi zejsc łaski nie robi

, jak wyjmiesz oske to unies go w tym miejscu lekko do gory a potem pociagnij do tylu, uwazajac przy tym na kabelki i przewody paliwowe
: sob 12 sty 2008, 20:51
autor: wasyl
wolek1100, Tam jest tuleja która Ci się przemieściła,musisz ją wyciągnąć.
Ot cały problem.
: ndz 13 sty 2008, 10:10
autor: Buła
witam,odepnij tez jeszcze weżyk od paliwa o kabelki od wskażnika poziomu paliwa
: ndz 13 sty 2008, 12:42
autor: KolczyK
właśnie, żeby zdjąć bak trzeba odpiąć parę rurek......tzn wężyków, mam filma że zaraz poleci mi paliwo

czy mogę zdjąć bak bez żadnych jaj ?? odlącyzć sterowanie itp...
: ndz 13 sty 2008, 12:47
autor: wasyl
KolczyK, w 750 jest kranik serwisowy da się zamknąć nie wiem jak w 800.
1.to paliwo.
2. to przelew
3, odpowietrzenie.
4.przewód zasilający ( od rezerwy)