Strona 1 z 1

Swap zegarów z RC46 do RC36

: wt 08 sty 2008, 12:35
autor: Mazi
Witam!
Jako że poszukuje zegarów do swojej 36II i niemogę znaleźć, przyszedł mi do głowy pomysł. Mianowicie taki jak w temacie, swap zegarów z RC46 czyli nowszej 800-ki. Ma ona takie ładne,elektroniczne,ciekłokrystaliczne,bajeranckie wyświetlacze, których posiadacze starszych modeli zazdroszczą posiadaczom młodszych modeli....
Czy ktoś spotkał się z takim czymś?
Najbardziej mnie zastanawia czy parametry elektryczne bendą się zgadzały? Bo ewentualne różnice w mocowaniu zegarów i inne wtyczki można stosunkowo łatwo samemu przerobić.
Mam cichą nadzieję, że powinno to jakoś współdziałać, bo przykładowo czujnik temperatury ma takie same parametry, a więc powinien działać! Nie wiem jak wskaźnik poziomu paliwa, ale może też być podobnie, tak samo impulsy od prędkościomierza i obrotomierza.

Czekam na wsze opinie i sugestie, a wieczorkiem wrzuce zdjęcia zegarów RC36II od tyłu, w celu oceny czy od RC46 są takie same kostki-wtyczki (było by ssssuuuuuppppeeeerrrr)!

A cały temat dlatego, że dostępność gratów do 800'ki jest chyba nieco lepsza....

: wt 08 sty 2008, 19:35
autor: Ketchup
poczytaj dobrze oba mauale, w szczególnosci rozdział "LIGTH/METERS/SWITCHES" oraz schematy elektryczne

ja do swojej bez problemów założyłem zegary od CBR900RR z 97, honda jak i wielu innych producentów działa schematycznie i wykorzystuje sprawdzone już patenty, mało tego pewnie nawet kolOry przewodów będą identyczne, pozostaje tylko doprze polukać i naprzód, powodzenia

: wt 08 sty 2008, 23:43
autor: Mazi
Właśnie na to liczę, że dzięki kochanemu producentowi, i jego powielaniu pomysłów sprawdzonych, uda mi się conieco w tej kwest zrobić.
Ketchup, dużo miałeś przeróbek mocowań, czy"tył" podpasował do VFRki bez rzeźbienia?
Ja mimo wszystko byłbym za licznikiem od VFR 800. Te ciekłokrystaliczne wyświetlacze....budzą pożądanie.....
A tak w ogóle, to potrzebuje porzyczyć od jakiegoś ovnersa jego zegary od 800.
Mors! Kolczyk! Jesteście najbliżej! Kiedy moge wpaść po liczniki? Teraz i tak nie jeździcie, a ja bym poeksperymentował...tu coś obciął, du dokleił, troche elektryke przerobił. Jakbym stwierził że się da(lub nie da) to bym wam zegarki oddał...To kto na ochotnika? Brak reakcji oznacza zgodę... :grin:

: śr 09 sty 2008, 17:20
autor: Ketchup
Mazi pisze:Ketchup, dużo miałeś przeróbek mocowań, czy"tył" podpasował do VFRki bez rzeźbienia?
he, he :mrgreen: ja mam VFR w wersji Naked z czachą od Bandita :twisted:

: śr 09 sty 2008, 19:11
autor: kecajm69
Nie wiem jak sprawa tego wyświetlacza,obawiam się że nawet po przeróbkach nie będzie wszystko chodzić.Obym się mylił.Powodzenia.

: czw 10 sty 2008, 02:12
autor: Mazi
Po wnikliwej analizie manuali do obu modeli, stwierzam co następuję: DA SIĘ!
Obrotomierz i prędkościomierz, licznik kilometrów(przebieg),wskaźnik poziomu paliwa i wszystkie kontrolki bendą działały bezproblemowo, konieczne może być jednak przelożenie kabli w kostkach (w wiązce w moto). Kostki są nawet takie same! Problemem może być funkcjonowanie wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej. W 750'ce jest 90-120Ω@60

: wt 15 sty 2008, 19:08
autor: V-four
czekamy na efekty ;)

: czw 19 lut 2009, 19:03
autor: Ketchup
Odgrzewam temat

i jak MAZI - starczył Ci rok na kombinatorykę???