Strona 1 z 107

SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

: ndz 15 lis 2015, 16:40
autor: wojtek101
Witam, jak już kiedyś pisałem w powitalni brakuje mi tematu z pytaniami jednowątkowymi żeby nie zawalać forum.
Zobaczymy czy się sprawdzi tutaj :P
Ponieważ jestem świeżym posiadaczem VFRki RC46 mogę tu bywać częstawo :mrgreen:


Czy lekkie przygaszanie lampek w zegarach po naduszeniu stopu jest normą? czy pora na czyszczenie styków?

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

: ndz 15 lis 2015, 17:53
autor: Arnold
Mi też przygasa, a uważam że elektrykę mam w bardzo dobrej kondycji jak na FI. Także ja bym olał.

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

: ndz 15 lis 2015, 22:40
autor: wojtek101
Jak wcisnę sprzęgło to wycisza mi się łożysko, jak puszczę trochę je słychać, czy to normalne??
Wiem że NTVki tak miały i to było normą, zakładało się nowe łożysko a za 500 km po mieście było już je słychać.

VFRka ma piękny dźwięk jak się dodaje gazu, czy w ogóle dozwolone jest jechanie ze stałą prędkością? Czy nie szkodzę tym silnikowi :D ?? :biggrin moje pierwsze V4 <3

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

: pn 16 lis 2015, 08:30
autor: Samson1983
Ze sprzęgłem temat poruszany na forum wieleee razy - tak to jest normalne i nic złego się nie dzieje. Łożyska nie na sensu wymieniać. No chyba że tłucze się jakoś strasznie/niemiłosiernie głośno że chodzi jak Ducati :mrgreen:
Co do silnika hmmm jak ma olej i nie będziesz jeździł na wysokich biegach poniżej 3000 rpm to silnik przeżyje całą resztę motocykla :twisted:

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

: czw 19 lis 2015, 19:40
autor: Cimaj
Przy wymianie świec z przednich cylindrów taki to obrazek mnie spotkał:
DSC_0036.JPG
DSC_0035.JPG
Wychodzi na to że fajki mają nieszczelność tylko pytanie czy ten fakt jest do natychmiastowej eliminacji, czy jeździć dalej i się nie przejmować?

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

: pt 27 lis 2015, 22:41
autor: Cimaj
Odpowiadając sobie na pytanie :) fajki maja uszczelki - zamówiłem nowe, wymieniłem i zobaczymy jak to dalej będzie.

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

: sob 28 lis 2015, 14:23
autor: emil
To efekt albo długiego stania w wilgoci, albo krótkiego odpalania w zimie, albo starości świec. W vtr miałem to samo.

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

: sob 28 lis 2015, 17:40
autor: Arnold
wojtek101 pisze:Jak wcisnę sprzęgło to wycisza mi się łożysko, jak puszczę trochę je słychać, czy to normalne??
Wiem że NTVki tak miały i to było normą, zakładało się nowe łożysko a za 500 km po mieście było już je słychać.
Bo tam powinno być łożysko an wysokie temperatury czyli z oznaczeniem C3. Druga sprawa, że ten typ łożyska nie nadaje się na to zastosowanie które tam jest. Powinno być oporowe bądź skośne. Niestety mocno by to skomplikowało budowę sprzęgła dlatego jest jak jest, a nie jest to uciążliwe.

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

: pn 30 lis 2015, 20:30
autor: Cimaj
emil pisze:To efekt albo długiego stania w wilgoci, albo krótkiego odpalania w zimie, albo starości świec. W vtr miałem to samo.
Dzięki Emil za odpowiedz. Najciekawsze że tylko świece w przednich cylindrach tak wyglądały. Te z tyłu jeśli chodzi o gwint jak nówki.

Kolejne pytanie, zabrałem się za przegląd zacisków. Tak jak w przednich zaciskach wszystkie tłoczki wciskam praktycznie bez używania siły (oczywiście po wyczyszczeniu zacisków) tak w tylnym jedynie środkowy ma gigantyczne opory i żeby go wcisnąć muszę użyć nadludzkiej siły. Pozostałe dwa śmigają jak ta lala. Jakieś rady co z tym fantem zrobić?

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

: pn 30 lis 2015, 20:41
autor: PETER
rozebrać ,sprawdzić gumki jeśli trzeba, wymienić,powinno tak chodzić jak w przednich

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

: pn 30 lis 2015, 21:17
autor: emil
Przednie tak wyglądają, bo moto nie ma chlapacza błotnika z przodu i cały syf spod koła leci na fajki wraz z wodą, jak po ulewie trafi się długie stanie bez poprzedniego wygrzania, to taki też może być efekt.

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

: pn 30 lis 2015, 23:11
autor: Cimaj
PETER pisze:rozebrać ,sprawdzić gumki jeśli trzeba, wymienić,powinno tak chodzić jak w przednich
A już miałem nadzieje że bez spuszczania płynu się obejdzie - cóż i odpowietrzać trzeba będzie się nauczyć. A jeszcze jedno czego używacie do czyszczenia zacisków - oczywiście bez rozkładania ich na czynniki pierwsze?

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

: pn 30 lis 2015, 23:25
autor: Zaper
Cimaj nie wiem jak wygląda zacisk z Vtec ale w fi luzujesz śruby, ściągasz zacisk z tarczy, podnosisz do góry i mocujesz przewody np do stelaża kufra centralnego wtedy układu nie zapowietrzysz, następnie odkrecasz przewody od zacisku. Później przykrecasz, wkładasz metal między klocki, odpowietrzasz i dopiero montujesz zacisk. Pamietaj że plyn hamjulcowy pasuje lakier. Zacisk cały rozbierz wg instrukcji w dziale zrób to sam.

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

: pn 30 lis 2015, 23:32
autor: Cimaj
Zaper pisze:Cimaj nie wiem jak wygląda zacisk z Vtec ale w fi luzujesz śruby, ściągasz zacisk z tarczy, podnosisz do góry i mocujesz przewody np do stelaża kufra centralnego wtedy układu nie zapowietrzysz, następnie odkrecasz przewody od zacisku. Później przykrecasz, wkładasz metal między klocki, odpowietrzasz i dopiero montujesz zacisk. Pamietaj że plyn hamjulcowy pasuje lakier. Zacisk cały rozbierz wg instrukcji w dziale zrób to sam.
O dobre Zaper - czyli nie muszę spuszczać płynu - GITARRA!!!!!

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

: wt 01 gru 2015, 09:06
autor: Zaper
Do odpowietrzania użyj strzykawki i wężyk, tzn zamiast przepychać pompując nożnym to wyciagaj,