SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
wojtek101
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 50
Rejestracja: śr 16 wrz 2015, 16:42
Imię: Wojtek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: wojtek101 » ndz 15 lis 2015, 16:40

Witam, jak już kiedyś pisałem w powitalni brakuje mi tematu z pytaniami jednowątkowymi żeby nie zawalać forum.
Zobaczymy czy się sprawdzi tutaj :P
Ponieważ jestem świeżym posiadaczem VFRki RC46 mogę tu bywać częstawo :mrgreen:


Czy lekkie przygaszanie lampek w zegarach po naduszeniu stopu jest normą? czy pora na czyszczenie styków?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: Arnold » ndz 15 lis 2015, 17:53

Mi też przygasa, a uważam że elektrykę mam w bardzo dobrej kondycji jak na FI. Także ja bym olał.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

wojtek101
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 50
Rejestracja: śr 16 wrz 2015, 16:42
Imię: Wojtek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: wojtek101 » ndz 15 lis 2015, 22:40

Jak wcisnę sprzęgło to wycisza mi się łożysko, jak puszczę trochę je słychać, czy to normalne??
Wiem że NTVki tak miały i to było normą, zakładało się nowe łożysko a za 500 km po mieście było już je słychać.

VFRka ma piękny dźwięk jak się dodaje gazu, czy w ogóle dozwolone jest jechanie ze stałą prędkością? Czy nie szkodzę tym silnikowi :D ?? :biggrin moje pierwsze V4 <3

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Model VFR: Triumph Tiger 1050
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: Samson1983 » pn 16 lis 2015, 08:30

Ze sprzęgłem temat poruszany na forum wieleee razy - tak to jest normalne i nic złego się nie dzieje. Łożyska nie na sensu wymieniać. No chyba że tłucze się jakoś strasznie/niemiłosiernie głośno że chodzi jak Ducati :mrgreen:
Co do silnika hmmm jak ma olej i nie będziesz jeździł na wysokich biegach poniżej 3000 rpm to silnik przeżyje całą resztę motocykla :twisted:
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: Cimaj » czw 19 lis 2015, 19:40

Przy wymianie świec z przednich cylindrów taki to obrazek mnie spotkał:
DSC_0036.JPG
DSC_0035.JPG
Wychodzi na to że fajki mają nieszczelność tylko pytanie czy ten fakt jest do natychmiastowej eliminacji, czy jeździć dalej i się nie przejmować?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: Cimaj » pt 27 lis 2015, 22:41

Odpowiadając sobie na pytanie :) fajki maja uszczelki - zamówiłem nowe, wymieniłem i zobaczymy jak to dalej będzie.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: emil » sob 28 lis 2015, 14:23

To efekt albo długiego stania w wilgoci, albo krótkiego odpalania w zimie, albo starości świec. W vtr miałem to samo.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: Arnold » sob 28 lis 2015, 17:40

wojtek101 pisze:Jak wcisnę sprzęgło to wycisza mi się łożysko, jak puszczę trochę je słychać, czy to normalne??
Wiem że NTVki tak miały i to było normą, zakładało się nowe łożysko a za 500 km po mieście było już je słychać.
Bo tam powinno być łożysko an wysokie temperatury czyli z oznaczeniem C3. Druga sprawa, że ten typ łożyska nie nadaje się na to zastosowanie które tam jest. Powinno być oporowe bądź skośne. Niestety mocno by to skomplikowało budowę sprzęgła dlatego jest jak jest, a nie jest to uciążliwe.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: Cimaj » pn 30 lis 2015, 20:30

emil pisze:To efekt albo długiego stania w wilgoci, albo krótkiego odpalania w zimie, albo starości świec. W vtr miałem to samo.
Dzięki Emil za odpowiedz. Najciekawsze że tylko świece w przednich cylindrach tak wyglądały. Te z tyłu jeśli chodzi o gwint jak nówki.

Kolejne pytanie, zabrałem się za przegląd zacisków. Tak jak w przednich zaciskach wszystkie tłoczki wciskam praktycznie bez używania siły (oczywiście po wyczyszczeniu zacisków) tak w tylnym jedynie środkowy ma gigantyczne opory i żeby go wcisnąć muszę użyć nadludzkiej siły. Pozostałe dwa śmigają jak ta lala. Jakieś rady co z tym fantem zrobić?

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: PETER » pn 30 lis 2015, 20:41

rozebrać ,sprawdzić gumki jeśli trzeba, wymienić,powinno tak chodzić jak w przednich
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: emil » pn 30 lis 2015, 21:17

Przednie tak wyglądają, bo moto nie ma chlapacza błotnika z przodu i cały syf spod koła leci na fajki wraz z wodą, jak po ulewie trafi się długie stanie bez poprzedniego wygrzania, to taki też może być efekt.

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: Cimaj » pn 30 lis 2015, 23:11

PETER pisze:rozebrać ,sprawdzić gumki jeśli trzeba, wymienić,powinno tak chodzić jak w przednich
A już miałem nadzieje że bez spuszczania płynu się obejdzie - cóż i odpowietrzać trzeba będzie się nauczyć. A jeszcze jedno czego używacie do czyszczenia zacisków - oczywiście bez rozkładania ich na czynniki pierwsze?

Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Model VFR: DL 1000 Vstrom K2
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: Zaper » pn 30 lis 2015, 23:25

Cimaj nie wiem jak wygląda zacisk z Vtec ale w fi luzujesz śruby, ściągasz zacisk z tarczy, podnosisz do góry i mocujesz przewody np do stelaża kufra centralnego wtedy układu nie zapowietrzysz, następnie odkrecasz przewody od zacisku. Później przykrecasz, wkładasz metal między klocki, odpowietrzasz i dopiero montujesz zacisk. Pamietaj że plyn hamjulcowy pasuje lakier. Zacisk cały rozbierz wg instrukcji w dziale zrób to sam.

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: Cimaj » pn 30 lis 2015, 23:32

Zaper pisze:Cimaj nie wiem jak wygląda zacisk z Vtec ale w fi luzujesz śruby, ściągasz zacisk z tarczy, podnosisz do góry i mocujesz przewody np do stelaża kufra centralnego wtedy układu nie zapowietrzysz, następnie odkrecasz przewody od zacisku. Później przykrecasz, wkładasz metal między klocki, odpowietrzasz i dopiero montujesz zacisk. Pamietaj że plyn hamjulcowy pasuje lakier. Zacisk cały rozbierz wg instrukcji w dziale zrób to sam.
O dobre Zaper - czyli nie muszę spuszczać płynu - GITARRA!!!!!

Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Model VFR: DL 1000 Vstrom K2
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: Zaper » wt 01 gru 2015, 09:06

Do odpowietrzania użyj strzykawki i wężyk, tzn zamiast przepychać pompując nożnym to wyciagaj,

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości