SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Awatar użytkownika
Mbwene
pisarz
pisarz
Posty: 225
Rejestracja: śr 08 lip 2015, 14:01
Imię: Przemek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piła

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: Mbwene » ndz 05 mar 2017, 16:16

Mbwene pisze:
Tomek Grudziądz pisze:
Arnold pisze:Uderzył bym do Roadrunnera. Coś tak mi się kojarzy.
Arnold miałeś rację. :lol:
viewtopic.php?f=51&t=9514&hilit=+szk%C5 ... ead#unread

Thank you danke very much

Operacja się udała, okienko wyjęte. Jest tak jak pisał Roadrunner - trzeba ostrożnie wypchnąć (ja użyłem ścisku stolarskiego). Jeszcze raz dzięki za pomoc.
MZ ETZ 250 -> Yamaha XJ 600 Diversion -> Buell XB9r Firebolt -> VFR 800FI...

Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...

Awatar użytkownika
Sztajero88
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 53
Rejestracja: śr 22 cze 2016, 10:58
Imię: Maciek
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: Sztajero88 » wt 14 mar 2017, 22:27

Sezon się zbliża i wypadałoby płyny zmienić.
Ile może kosztować wymiana oleju z filtrem (na motul 7100 taki był zalany), wymiana płynu hamulcowego wraz z odpowietrzeniem (ewentualne przeczyszczenie wysprzęglika, klamka sprzędła dziwne odgłosy wydaje) i wymiana płynu chłodniczego.
Olej i płyn chłodniczy da radę zrobić samemu ale słyszałem, że z odpowietrzeniem układu hamulcowego są niezłe jajca.
Jaki płyn hamulcowy zakupić i jakiego płynu do chłodnic szukać (więcej niż 130 stopni??)?

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: emil » wt 14 mar 2017, 23:14

Plyn hamulcowy jak przelewasz, to nie zapowietrzysz. Ze zbiornika strzykawką wybierz stary i zalej nowym, potem pompuj i luzuj jak przy kazdym heblu, az z odpowietrznikow poleci swiezy plyn. Uzupelniaj zbiornik. Ja leje zwykły Dot4 i zmieniam w zaleznosci od przebiegu, ale.max co dwa lata, jeszcze mi sienorlen nie zagotowal ;).

Na sprzegle zmieniasz tak samo.
Jak skrzypi to pewnie mieszek sie rozwalil przy tłoku, nic nie zrobisz oprocz wymiany, doraznie wazelina da rade.

Do chlodnic motul motocool chyba, takie żółtozielone coś, daje rade.

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: Cimaj » śr 15 mar 2017, 07:27

Jaka jest wasza opinia na temat oleju: w serwisówce mówią że można stosować JASO MA natomiast czy można zastosować bez problemu olej z JASO MA2?

Awatar użytkownika
magik
klepacz
klepacz
Posty: 501
Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
Imię: Mathias
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SG

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: magik » śr 15 mar 2017, 08:47

To przeczytaj czym jest MA, MA2, MA1. Jeśli olej nie spełnia jedej norm w całości MA1 lub MA2 wtedy klasyfikuje się go jako MA

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: Cimaj » śr 15 mar 2017, 09:06

magik To czym jest i konkretny artykuł znalazłem. Dla mnie różnica 0,25 współczynniku to jak na raz walnąć ćwiartkę - czyli żadna. Jednak pytam się o doświadczenie ludzi którzy mechanikują a może mają do czynienia z olejami?

Awatar użytkownika
magik
klepacz
klepacz
Posty: 501
Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
Imię: Mathias
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SG

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: magik » śr 15 mar 2017, 12:41

If all three properties of a JASO MA oil fall within the limits specified as MA1 then the oil can be classified as a JASO MA1 oil. If all its properties fall within the limits of MA2 then it can be classified as a JASO MA2 oil. If some properties fall within the MA1 subcategory but others in MA2 then the product is simply a JASO MA product.

Panie o co Ci z tym olejem idzie, na rynku masz masę różnych specyfikacji czy to według amerykańskich czy europejskich czy innych norm. Pytanie czy wyczujesz te subtelne różnice między olejkami? Każdy olej z pewnego źródła nie od typa z blaszanego garażu spełni Twoje oczekiwania. Różnice widać dopiero przy ekstremalnych przeciążeniach elementów mechanicznych.

wojtek101
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 50
Rejestracja: śr 16 wrz 2015, 16:42
Imię: Wojtek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: wojtek101 » czw 16 mar 2017, 11:46

Chopaki czy to normalne że po całej zimie nie odpalania akumulator jest wyczerpany do 0??
Pytam bo mam jeszcze Suzuki dr 650 i tam rozrusznik kręci bez problemu, a dodam że suzuki stało w zimnym blaszaku zaś Honda w cieplutkim garażu.
Akumulator ma rok a zapalniczka z gniazdem USB była wypięta.
Zastanawiam się czy ten zegarek mógł rozładować tak akumulator przez te... 5 miesiecy??

Awatar użytkownika
magik
klepacz
klepacz
Posty: 501
Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
Imię: Mathias
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SG

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: magik » czw 16 mar 2017, 11:50

Ja bym powiedział że tak Jest to możliwe gdyż akumulator też się sam rozladowuje od leżenia...

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: mictom » czw 16 mar 2017, 12:55

Zegarek na pewno nie. Wadliwy akumulator, albo dostał wilgoci i się rozładował. Jakie ma napięcie po naładowaniu i odpoczynku?

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: emil » czw 16 mar 2017, 16:49

Wojtek101, dr ma 1 świecę i gaźnik, vfr x4 i wtrysk + milion czujników, tam do odpalenia potrzebujesz obrócić i dać 1 iskrę, w vfr trochę więcej prądu idzie ;)

Stało przez zimę nie ładowane i to zegarek mógł go ubić przez te 5 miesięcy jak piszesz, bo do 0 na pewno nie spadł, tylko przy rozruchu masz poniżej 10, a wtedy w życiu nie odpalisz. Alarm masz?

Aku w zimie ładuj co jakiś czas, ja podłączam co 2-3 tyg. jak były te mrozy i nie mam problemu żadnego z odpaleniem.

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: G#R » czw 16 mar 2017, 18:27

Kilka szybkich, lecz nie krótkich :biggrin pytań. Niby błachostki, ale chciałbym poznać zdanie innych osób :P

1. W serwisówce napisane jest, że ślizg jest do wymiany jeżeli jest starty do znacznika na ślizgu w okolicach zębatki zdawczej. U mnie w tej części jest wyszczypany trochę róg ślizgu i jest pęknięcie gumy.
Największe zużycie jest na części montowanej na górze wahacza, starta prawie cała ta część wystająca.
Na ślizgu w różnych miejscach podcięta jest ta wystająca część, ogólnie łańcuch musiał też gdzieś na boki latać, bo te wycięcia na całej długości przypominają "Ske", prawdopodobnie z powodu zbyt luźnego naciągu łańcucha.
ślizg.jpg

Wymienić? Wyrównać te podcięcia na wystającej części ślizgu? Zostawić jak jest?



Nie wiem jak szybko zużywa się ten ślizg i czy w obecnej formie nie będzie wpływał niekorzystnie na pracę napędu lub powodował ścieranie smaru z ogniw.
Zmieniam teraz napęd i nie chce mi się do niego za 3-5k km znowu zaglądać by go wymieniać. Nowy kawałek takiej gumy kosztuje 215 zł :roll:
N1i.jpg
N3i.jpg
N4i.jpg
N6i.jpg
2. Przy zdejmowaniu wysprzęglika wysunął mi się trochę trzpień/pręt, który przechodzi przez silnik i wsunięty jest z drugiej strony w element oznaczony jako "LIFTER PIECE".
Z tego co mi się zdaje, to nic się nie stało i ten element nie powinien spaść, bo z jednej strony jest osadzony w łożysku, a z drugiej w tulei?
sprzęgło.jpg
3. Czy nieszczelność uszczelniacza tłoczka wysprzęglika, objawiłaby się momentalnym wyciekiem płynu, czy jest możliwe, że tylko delikatnie by się "pociło"?
Jak zdjąłem wysprzęglik to było tam trochę mokro, na całej powierzchni tłoczka wysprzęglika i w rowku, ale wyglądało to bardziej na "zaroszenie", jakby był wyciek to płyn byłby tylko w dolnej części. Na oko w zbiorniczku ile płynu było, tyle jest. Motocykl garażowany w blaszaku, nie palony od jesieni.
W2i.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
śliniak290
klepacz
klepacz
Posty: 1842
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: śliniak290 » czw 16 mar 2017, 20:39

1-wymienił bym
2-nic
3-są zestawy naprawcze
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!

maxpsl
Posty: 12
Rejestracja: ndz 22 sty 2017, 23:52
Imię: Michal
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: maxpsl » ndz 19 mar 2017, 21:47

Poszukuję wypełnienia pod siedzeniem, tej pokrywy od zamka-ktos coś?

Awatar użytkownika
kryszakowy
bywalec
bywalec
Posty: 37
Rejestracja: pn 01 sie 2016, 12:19
Imię: Krystian
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: kryszakowy » ndz 19 mar 2017, 22:26

Wie ktos jakie są objawy padniętego czujnika położenia przepustnicy TPS

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości