POMÓŻCIE OCENIĆ OPONY.

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » pn 14 maja 2007, 23:08

a to nowa nie moge za mocno przyhamowac albo spalic??i miec tego samego?
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » wt 15 maja 2007, 13:47

Ja słyszałem tylko od dwóch znajomych o PilotRoadach2 od człowieka z Grodziska.
Kupili i byli zadowoleni.
Sam nie kupowałem i trudno mi coś więcej powiedzieć.
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » wt 22 maja 2007, 00:08

nowa czy uzywana to problem na ktory cierpi wiekszosc z nas i tu podstawowym pytaniem jakie powinnismy sobie zadac jest do czego bede uzywac motocykl

wiadomo ze jazda na torze wyscigowym wymaga najlepszych dostepnych srodkow aby byly tego efekty

znow zwykle drogowe jazdy z niezbyt duza predkoscia nie maja tak duzych wymagan

w moim przypadku jest tak ze dla mnie spokojnie wystarcza uzywana opona, lubie sobie pogumowac, przypalic gumke w miescie czy popalic gume podczas jazdy, w trasie tez taka oponka mi bez problemu wystarcza co innego szybkie traski, po prostu biore poprawke na kiepska opone i jade wolniej, nie musze przeciez zawsze jechac pierwszy a i tak dojade zawsze na miejsce a roznica minuta lub dwie nie ma dla mnie wiekszego znaczenia

druga sprawa ze przednia gume zawsze staram sie kupic nowa lub jesli nie mam wystarczajaco duzo pieniedzy lekko uzywana ale jednak w jak najlepszym stanie pomimo wyzszej ceny, przednia gume zjezdzam w sezonie jedna a gdybym kupil na tyl tez nowke sztuke to skonczyla by swoj zywot mniej wiecej w tym samym czasie jak porzadna uzywka, gdy guma robi sie lysawa po prostu dobijam ja w kilka dni i wymieniam na nastepna zeby nie jezdzic jak niektorzy na sznurkach i zastanawiac sie czy mi przy 200 czasem powietrze z niej nie zejdzie

nie ma co sie oszukiwac nowe opony sa dla turystykow i osob ktorych na nie stac, dlaczego pisze turystykow?? no nie wyobrazam sobie jakbym mial na uzywce jechac sobie np. na litwe , chyba trzebaby ze 3 uzywki se na zapas wziasc, wiadomo jak opona sie zjezda w trasie a jak podczas krotkich rundek

akurat wczoraj wyrwalem bardzo ladne gumy uzywane - dla mnie to jak nowki w porownaniu do tego co przewaznie zakladam, jedyny feler to tylna guma ma 160 , a teraz mam zalozonego jakiegos grzyba 170, myslicie ze wezsza opona nada sie do tego sprzetu?? w koncu magicznej mocy to nie ma wiec powinno byc dobrze a i winkle powinny lepiej z nia isc, mam jeszcze kilka takich 170-tek grzybow i nie wiem czy zakladac lepsza 160 czy grzyba 170?
Ostatnio zmieniony wt 22 maja 2007, 09:40 przez Fabiq, łącznie zmieniany 1 raz.
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
DIDI
klepacz
klepacz
Posty: 1575
Rejestracja: pt 01 gru 2006, 23:11
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: DIDI » wt 22 maja 2007, 00:22

ja jeżdżę na używkach i spoko jest. jak sierozgrzeje to trzyma extra. Na Bridgestonie zrobiłem ponad 4000km i spalić jej nie spaliłem do końca. nie chciała siescierać normalnie. więc jak skonczyl sie bieżnik to ja dokatowałęm na asfalcie i zmieniłem na michelina Macadama. Jest zdecydowanie gorsza od Bridgestona, ale rozmiar 150 wiec ładnie wyglada na feldze i trzyma spoko jak rozgrzana. Więc nie narzekam na używki. 8)
Panie władzo jechałem szybko, bo ja kocham zapier...lać :)

DIDI

Awatar użytkownika
MadziX
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3123
Rejestracja: pn 01 maja 2006, 22:08
Imię: Magdalena
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

Post autor: MadziX » wt 22 maja 2007, 08:29

ja jeździłam na używkach, czasem nową/leżakowaną kupiłam na przód..
tu muszę się pożegnać z tym zwyczajem, bo po używki nikt ci nawet nie założy, a sprzetu w garażu takowego nie posiadam.. ;-)
no ale 50 f na nówkę z tyłu to nie jest jakaś tragedia..zresztą wyjścia nie mam
Obrazek

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » wt 22 maja 2007, 09:14

Fabiq pisze: jedyny feler to tylna guma ma 160 , a teraz mam zalozonego jakiegos grzyba 170, myslicie ze wezsza opona nada sie do tego sprzetu?? w koncu magicznej mocy to nie ma wiec powinno byc dobrze a i winkle powinny lepiej z nia isc, mam jeszcze kilka takich 170-tek grzybow i nie wiem czy zakladac lepsza 160 czy grzyba 170?
Ciekawy masz dylemat Fabiq. Przeważnie ludzie chcą zakładać szersze kapcie. Nie wiem czy "160" da się założyć na felgę 5,5'. Chodzi o to, czy nie będzie za wąska. Ciekawe czy już ktoś próbował takiej sztuki?

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » wt 22 maja 2007, 09:37

Vlaad pisze:Przeważnie ludzie chcą zakładać szersze kapcie
i to jest blad, opona powinna byc fabrycznych rozmiarow na innej bedzie sie latac gorzej a z wezszymi jeszcze wlasnie nigdy nie probowalem i nie wiem jakie beda efekty, po prostu zaloze i sam sie przekonam
Daniel VTS pisze:ja jeżdżę na używkach i spoko jest
bo nigdy nie jezdziles z kompletem nowych opon, nowych prosto ze sklepu , stary ... roznica w prowadzeniu jest kolosalna i nigdy bys nie pomyslal ze mozna tak ladnie i miekko latac po winklach ... eh ... ale co zrobic kiedy w kasie pusto :/
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » wt 22 maja 2007, 09:59

Fabiq pisze:
Vlaad pisze:Przeważnie ludzie chcą zakładać szersze kapcie
i to jest blad, opona powinna byc fabrycznych rozmiarow na innej bedzie sie latac gorzej a z wezszymi jeszcze wlasnie nigdy nie probowalem i nie wiem jakie beda efekty, po prostu zaloze i sam sie przekonam
Węższa opona powinna dać lepszą poręczność, słabszą reakcję na koleiny, ale też zmniejsza możliwości złożenia w zakręcie. To tylko teoria, też ciekaw jestem jak to wyjdzie w praktyce.

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » wt 22 maja 2007, 11:08

Daniel VTS pisze:ja jeżdżę na używkach i spoko jest. jak sierozgrzeje to trzyma extra. Na Bridgestonie zrobiłem ponad 4000km i spalić jej nie spaliłem do końca. nie chciała siescierać normalnie. więc jak skonczyl sie bieżnik to ja dokatowałęm na asfalcie i zmieniłem na michelina Macadama. Jest zdecydowanie gorsza od Bridgestona, ale rozmiar 150 wiec ładnie wyglada na feldze i trzyma spoko jak rozgrzana. Więc nie narzekam na używki. 8)
wywal szybko te gówno - to najgorszy badziew jaki moze byc. Opona ta jest twarda i z przyczepnoscia nie jest za ciekawie. Jak kupowalem VFR to mi koles dal komplet macadamów (sam je zdjał z motocykla) i radził zeby nie zakladac....

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » wt 22 maja 2007, 14:24

ja mam tak :
nówki - nie stać mnie niestety
leżakowane nie uzywane - kupuje najczesciej, jednak nie starsze niz 5lat
uzywki - jakos mniej juz je kupuje ,bo kilka razy sie nadzialem

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » wt 22 maja 2007, 14:56

ja kuopilem kiedys komplet za 1000 i mnie nie urzekly....
tzn trzymaly dobrze ale tyl chyba wyparowal
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
usmoł
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: wt 01 maja 2007, 22:05
Imię: Lesław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: usmoł » czw 24 maja 2007, 11:26

Seba, z tymi oponami bywa róznie, wczoraj byłem w warsztacie na poprawki, chłopaki grzebią i kombinuja skąd taki przepał, łażąc po warsztacie podszedłem do stojaka z oponami i mnie zatkało, a tam nowiutki Michelin Pilot Race za 480 zł, a ostatnio sprawdzałem w necie i tam jej cena 980 zł. Trzeba szukać, a propo znalazłem tam Bridgestona o symbolu B (lub D) 702, czy ktoś z was takową używał, cena cholernie przystępna (380zł). Mimo takich cen, zaczynam już kombinować kasę, bezpieczeństwo przede wszystkim, a A4 tuż pod nosem więc :hooray
..chociaż kroczę doliną ciemności nie lękam się zła, bo jestem największym skur...elem w dolinie...

buli
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: czw 26 paź 2006, 15:51
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Myszków

Post autor: buli » czw 24 maja 2007, 22:14

usmoł pisze:Seba, z tymi oponami bywa róznie, wczoraj byłem w warsztacie na poprawki, chłopaki grzebią i kombinuja skąd taki przepał, łażąc po warsztacie podszedłem do stojaka z oponami i mnie zatkało, a tam nowiutki Michelin Pilot Race za 480 zł, a ostatnio sprawdzałem w necie i tam jej cena 980 zł. Trzeba szukać, a propo znalazłem tam Bridgestona o symbolu B (lub D) 702, czy ktoś z was takową używał, cena cholernie przystępna (380zł). Mimo takich cen, zaczynam już kombinować kasę, bezpieczeństwo przede wszystkim, a A4 tuż pod nosem więc :hooray
może się czepiam ,ale Pilot Race nie jest już od kilku lat produkowany
z Brid...też może być podobnie, stąd ceny, swoją drogą wysokie a nie niskie

Awatar użytkownika
usmoł
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: wt 01 maja 2007, 22:05
Imię: Lesław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: usmoł » pt 25 maja 2007, 10:39

Nie wiem ale jeżeli w necie znalazłem tą oponę za 980, a w warsztacie 480 to która cena jest wyzsza? co buli, jeśli jest dobrze przechowywana i pokryta silikonem, to może spokojnie (dla mnie) być wyprodukowana 2 lata wcześniej.
..chociaż kroczę doliną ciemności nie lękam się zła, bo jestem największym skur...elem w dolinie...

Awatar użytkownika
whitespirit
pisarz
pisarz
Posty: 282
Rejestracja: ndz 13 maja 2007, 14:45
Imię: Bartosz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol UK

Post autor: whitespirit » pt 25 maja 2007, 14:51

Zapraszam na stronę: http://www.riders.pl/content/view/538/92/
Tłumaczyłem artykuł o oponach:

„Opony - zapomniani bohaterzy"

„Tyres, the forgotten heroes of motorcycling”

Na podstawie artykułu magazynu

USED BIKE GUIDE (UK)
April / May 2006


Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości