Co z tymi RPM w RC46 ?

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Awatar użytkownika
Dejw
teksciarz
teksciarz
Posty: 176
Rejestracja: śr 31 paź 2007, 16:08
Imię: Dawid
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Cieszyn

Co z tymi RPM w RC46 ?

Post autor: Dejw » pt 23 lis 2007, 15:50

Witam
Kilka tygodni śniegu na śląsku zdystansowało mnie od mej maszyny ale nareszcie dzis wypogodziło sie wmiarę. Mam w zwyczaju wyjmować akumlator jak moto ma dłużej nie jeździć tak więc go zamotowałem i w drogę... ale jednak coś nie gra , po wyłączeniu ssania silnik idzie wciąż na 3000obr ( pomyślałem sobie :wtryski , elektronika , pojeżdżę poustawia sie ) ale po pół godzinie spadło do 2500rpm i przez cztery godziny jazdy niżej nie zeszło . Nie musze dodawać że biegi nie wchodziły zbyt przyjemnie :neutral: Co sie dzieje i jak temu zaradzić?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
musieli
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone

Post autor: musieli » pt 23 lis 2007, 20:15

Ehh, te komputery są tak "mondre" że czasami same się gubią :mrgreen:

Zresetowałeś ECU i jego mapy poprzez wyjęcie na dłuższy czas źródło zasilania. A potem poprostu nie wykonałeś standardowej procedury uczenia motocykla. To mogło doprowadzić do zmyły na którą załapał się komp Twojego moto.

Jedyne co przychodzi mi do głowy w tej sytuacji to:

1. Odpal moto tak jak jest teraz, podgrzej go aby złapał taką temperaturę by odpalał bez użycia ssania.

2. Odłącz akumulator (klema +owa) na 10 minut - moto nie powinno ostygnąć zbytnio przez ten czas, więc dobrze co byś tego nie robił przy -5 na dworze.

3. Podłącz ponownie akumulator, odpal moto bez dotykania ssania i gazu.

4. Pozostaw pracujący moto na jałowych obrotach (nie dotykając gazu) do pierwszego włączenia wiatraka. Poczekaj aż wiatrak schłodzi ciecz i się wyłączy. Wtedy wyłącz motocykl i tyle.

Jeśli to nie pomoże to znaczy, że musiało się gdzieś mechanicznie przyciąć ssanie.
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA

Awatar użytkownika
Dejw
teksciarz
teksciarz
Posty: 176
Rejestracja: śr 31 paź 2007, 16:08
Imię: Dawid
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Dejw » pt 23 lis 2007, 20:45

Dzięki wielkie , jutro umieszcze raport jak mi poszło ;)

Ssanie to wątpie bo ruszałem wajchą i miało taki zakres jak zawsze... choć dziś spaliła mi 7,3 litra na stówe :neutral: a to troche wiecej niż zwykle :sad:

Awatar użytkownika
Struś
pisarz
pisarz
Posty: 242
Rejestracja: wt 02 paź 2007, 00:00
Imię: Sławek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Struś » pt 23 lis 2007, 22:49

musieli pisze:2. Odłącz akumulator (klema +owa) na 10 minut
Wiem , że się czepiam (taki charakter), ale czy klema -owa nie rozłączy akumulatora ? Pytanie retoryczne , ale jakie to ma znaczenie ? Ja zazwyczaj odpinałem -ową zgodnie ze starą szkołą, no chyba że w manualu piszą inaczej, bo nie czytałem jeszcze...
Życie to nie czas kiedy oddychasz tylko te chwile, kiedy zapiera Ci dech w piersiach...

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko

Post autor: C_L_K » pt 23 lis 2007, 23:15

W RC46 dźwignia ssania? Ja mam RC46 z 2000r. i jeszcze takiej dźwigni nie widziałem :shock: Czy to znaczy, że są RC46 z automatycznym i ręcznym ssaniem?

Awatar użytkownika
Arturo
klepacz
klepacz
Posty: 982
Rejestracja: ndz 11 lut 2007, 19:45
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3Miasto / Rumia
Kontakt:

Post autor: Arturo » pt 23 lis 2007, 23:21

C_L_K pisze:Czy to znaczy, że są RC46 z automatycznym i ręcznym ssaniem?
No akurat roczniki przed Twoja nie posiadaja ssania automatycznego :smile:
"Ludzie kpią z nas zanim nas zdążą poznać
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » sob 24 lis 2007, 01:49

98 99 nie posiadają automatycznego i w 00 01 masz inne sterowanie wtrysków CLK

Ja myślałem podobnie jak musieli, ale nie wiem dlaczego nei ma mojego posta.......myślałem jeszcze o zmniejszeniu mu obrotów, a przynajmniej sprawdzeniu w jakim polozeniu masz "śrubę" od obrotów......prawa strona ramy....gumka w ramie wyjmujesz i tam krzyżowym wkrętakiem.....stroisz obroty ...
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Dejw
teksciarz
teksciarz
Posty: 176
Rejestracja: śr 31 paź 2007, 16:08
Imię: Dawid
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Dejw » sob 24 lis 2007, 18:37

KolczyK tylko że gdy przed wyjęciem akumlatora było ok to chyba tylko nadzieja w odłączeniu tego akumulatora raz jeszcze , chyba że tą śrubą można to skorygować ?
Dzis tego nie robiłem bo musiałem puszke reanimować :(

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » sob 24 lis 2007, 19:02

jasna sprawa, dlatego też stawiam na ustalenie mieszanki ....
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Dejw
teksciarz
teksciarz
Posty: 176
Rejestracja: śr 31 paź 2007, 16:08
Imię: Dawid
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Dejw » ndz 25 lis 2007, 11:14

KolczyK pisze:98 99 nie posiadają automatycznego i w 00 01 masz inne sterowanie wtrysków CLK
A dlaczego ten ma : http://www.allegro.pl/show_item.php?item=274602360

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » ndz 25 lis 2007, 11:33

czyli jest powód aby moto obejrzeć dokładniej. Nie jestem tez pewien ale czasami w niektórych krajach wpisuje sie 1 rejestracje w dowodach jako rok produkcji czy jakoś tak. Gdzies to kiedys usłyszałem ale czy to prawda????? Sam nie wiem :)

Awatar użytkownika
Struś
pisarz
pisarz
Posty: 242
Rejestracja: wt 02 paź 2007, 00:00
Imię: Sławek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Struś » ndz 25 lis 2007, 11:36

Dejw, Bo ma pewnie produkcję w końcu 99' a sprzedany w 00' i tak mu wbili w papiery. To się bardzo często zdarza.
Życie to nie czas kiedy oddychasz tylko te chwile, kiedy zapiera Ci dech w piersiach...

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3542
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » ndz 25 lis 2007, 11:52

Ten ma, bo to na pewno jest rocznik 98/99.
Wskazują na to
-zegary,
-dźwignia rozruchu ("ssania"),
-lusterka,
-inne zaciski kierownic,
-brak HISS. (!!!)

A przede wszystkim od roku 98 to już vfr są na wtryskach i nazywane przez was ssanie to jest tylko poniesienie obrotów i z ssaniem nie ma nic wspólnego.
A od roku 2000 dźwignię tą zastąpiono elektronicznym sterowaniem.

Awatar użytkownika
Struś
pisarz
pisarz
Posty: 242
Rejestracja: wt 02 paź 2007, 00:00
Imię: Sławek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Struś » ndz 25 lis 2007, 11:59

Hehe odpowiedziałem a nawet nie spojrzałem dobrze na zdjęcia. Zmieniam zdanie. To jest moto po wypadku i mu wymienili graty na te od 98' :lol , albo to jest moto z 98' a mu wymienili papiery na te od 00' :mrgreen:
Życie to nie czas kiedy oddychasz tylko te chwile, kiedy zapiera Ci dech w piersiach...

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » ndz 25 lis 2007, 12:22

czyli kolejny "rarytasek" :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 244 gości