wentylator chłodnicy w vfr800A z 2004
- goryl
- zadomowiony
- Posty: 86
- Rejestracja: wt 09 paź 2012, 21:47
- Imię: Rafał
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
wentylator chłodnicy w vfr800A z 2004
Witam,
Czy zamontowanie osobnego włącznika wentylatora chłodnicy to dobry pomysł? Jakoś vitek nie bardzo sobie radzi ze zbiciem temperatury w jeździe po górach bądź w korkach, gdzie trzeba żyłować na dwójce....
Czy nie obciąże za bardzo alternatora jak zbyt dlugo będzie chodził wentylator? Oczywiście po wyłączeniu działało by standardowo z czujnikiem temperatury...
Czy zamontowanie osobnego włącznika wentylatora chłodnicy to dobry pomysł? Jakoś vitek nie bardzo sobie radzi ze zbiciem temperatury w jeździe po górach bądź w korkach, gdzie trzeba żyłować na dwójce....
Czy nie obciąże za bardzo alternatora jak zbyt dlugo będzie chodził wentylator? Oczywiście po wyłączeniu działało by standardowo z czujnikiem temperatury...
- śliniak290
- klepacz
- Posty: 1842
- Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Jelonki
Re: wentylator chłodnicy w vfr800A z 2004
Są tacy co mają ten patent u siebie zrobiony i pomaga im to zwłaszcza w jeździe po mieście
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: wentylator chłodnicy w vfr800A z 2004
Pamiętaj że wentylator ciągnie powietrze z boku motocykla, a nie z przodu, wbrew naturalnemu przepływowi od prędkości. Więc w niskich prędkościach powietrze zacznie Ci się kotłować w chłodnicy zamiast przepływać nawet wolno.
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: wentylator chłodnicy w vfr800A z 2004
Tylko żebyś przez taki włącznik nie zajeździł wentylatora, bo też jest taka możliwość.
Pozdro
kiki
Pozdro
kiki
- goryl
- zadomowiony
- Posty: 86
- Rejestracja: wt 09 paź 2012, 21:47
- Imię: Rafał
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: wentylator chłodnicy w vfr800A z 2004
Ale odradzasz, czy przychylasz sie do takiej przerobki? W mieście by się sprawdziło. Nie mam innego pomysłu na poprawienie chłodzenia?Arnold pisze:Pamiętaj że wentylator ciągnie powietrze z boku motocykla, a nie z przodu, wbrew naturalnemu przepływowi od prędkości. Więc w niskich prędkościach powietrze zacznie Ci się kotłować w chłodnicy zamiast przepływać nawet wolno.
Wentylator załącza się przy 104 st, ale wyłącza już przy 100 szt zamiast przy 96 st? A jak pałuje po górskich winklach to już kompletnie nie daje rady?
A już drugi raz spaliłem uzwojenie alternatora, nie do końca znam przyczynę?
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: wentylator chłodnicy w vfr800A z 2004
Zawsze możesz nie używać włącznika. Zainstaluj, sprawdź co się dzieje i będziesz wiedział. Możesz jeszcze zamontować zamiast górnego węża aluminiową rurkę z żebrami.
Ale pierwsza rzecz to wymyj porządnie chłodnice. Termostatowi też bym się przyjrzał no i czy w ogóle płyn jest świeży i odpowietrzony układ.
Ale pierwsza rzecz to wymyj porządnie chłodnice. Termostatowi też bym się przyjrzał no i czy w ogóle płyn jest świeży i odpowietrzony układ.
Re: wentylator chłodnicy w vfr800A z 2004
Mój vitek także szybko się zagrzewa, podobno one tak mają.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: wentylator chłodnicy w vfr800A z 2004
zauważam zbieżność z tym co się u mnie działo w xx.
proponuję posprawdzać dokładnie przewody masowe w całej wiązce, do tego sprawdzić, czy główna masa się nie grzeje i nie traci styku na aku/silniku, wyczyścić dobrze klemy i nasmarować wazeliną tech.
Nie chce mi się zgłębiać schematu z vteca, ale wiatrak włącza Ci się za późno i za mało chłodzi, to może być wina połączeń, dostaje przez to po dupie aku, regler i altek - za duży opór styków powoduje ich grzanie, tracą więc przewodność. U mnie wiatrak się włącza przy 100 i spada do 94. Sprawdź też napięcie na nim, napięcie pomiędzy +aku a +wiatraka - powinno być 0, jeśli tak nie jest, gdzieś po drodze coś ma słaby przepływ;
w xx wtrysku jest jeden czujnik do zegarów i wiatraka (gaźnik miał jak starsza vfr - w chłodnicy, nie wiem jak ma vtec), więc jeśli temp pokazuje to i wiatrak powinien załapać poprzez przekaźnik - ten przekaźnik też trzeba sprawdzić i styki poczyścić.
Masz trochę roboty..
Aha, i załóż sobie woltomierz - polecam ten od Harmonisty z Giełdy.
proponuję posprawdzać dokładnie przewody masowe w całej wiązce, do tego sprawdzić, czy główna masa się nie grzeje i nie traci styku na aku/silniku, wyczyścić dobrze klemy i nasmarować wazeliną tech.
Nie chce mi się zgłębiać schematu z vteca, ale wiatrak włącza Ci się za późno i za mało chłodzi, to może być wina połączeń, dostaje przez to po dupie aku, regler i altek - za duży opór styków powoduje ich grzanie, tracą więc przewodność. U mnie wiatrak się włącza przy 100 i spada do 94. Sprawdź też napięcie na nim, napięcie pomiędzy +aku a +wiatraka - powinno być 0, jeśli tak nie jest, gdzieś po drodze coś ma słaby przepływ;
w xx wtrysku jest jeden czujnik do zegarów i wiatraka (gaźnik miał jak starsza vfr - w chłodnicy, nie wiem jak ma vtec), więc jeśli temp pokazuje to i wiatrak powinien załapać poprzez przekaźnik - ten przekaźnik też trzeba sprawdzić i styki poczyścić.
Masz trochę roboty..
Aha, i załóż sobie woltomierz - polecam ten od Harmonisty z Giełdy.
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: wentylator chłodnicy w vfr800A z 2004
Dla VTECa załączenie wentylatora następuje w przedziale 98-102 stopnie, a wyłączenie went. w przedziale 93-97 stopni. Załączany jest tak samo jak w FI czyli przez czujnik/włącznik na lewej chłodnicy. Wskaźnik temperatury bierze sygnał z czujnika w głowicy pod wtryskami.
Re: wentylator chłodnicy w vfr800A z 2004
o kuuuur, mój załącza się przy 104-105 w wyłącza przy 98-100 jutro sprawdzę to dokładnie ;(
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: wentylator chłodnicy w vfr800A z 2004
Widzę że dla FIstaszka te same przedziały są w serwisówce ale z doświadczenia i z opinii innych użytkowników wynika że załączenie następuje przy 104 stopniach, a wyłączenie przy 98 i jest wszystko w normie i działa prawidłowo. Powyżej tych wartości coś już zaczyna nie działać w układzie tak jak ma.
Re: wentylator chłodnicy w vfr800A z 2004
Po przeanalizowaniu tematu :
viewtopic.php?f=64&t=5389&hilit=temperatura+vtec
dochodzę do wniosku, że tak ma być ?
viewtopic.php?f=64&t=5389&hilit=temperatura+vtec
dochodzę do wniosku, że tak ma być ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości