Strona 1 z 2
problem w zakrętach
: śr 19 lut 2014, 21:39
autor: onyx80
Witam
Jestem świeżym posiadaczem vfr-ki i w związku z tym mam pytanie do doświadczonych użytkowników. Po pierwszych rundkach nowym nabytkiem po okolicy zauważyłem ze bardzo opornie i nierówno wchodzi w zakręty, tzn na poczatku broni sie z całych sil przed skrętem a potem jest taki moment ze sama leci na bok.
Kolega ktory tez ma vfr-ke mowil ze wina lezy po stronie tylnej opony, która jest szersza bo ma 180 a nie fabryczne 170. Czy to może być przyczyną takiego zachowania motocykla?
Pozdrawiam
Re: problem w zakrętach
: śr 19 lut 2014, 21:42
autor: kubatron2
http://www.youtube.com/watch?v=d3-pe4s_4To polecam poprawic technike ale to na wiosne jak asfalt bedzie czysty
Re: problem w zakrętach
: śr 19 lut 2014, 21:44
autor: kubatron2
a druga sprawa to kwestia opon jak one wygladaja zwłaszcza tył czy nie jest juz płaski jak naleśnik .a dawanie szerszej opony niz orginał nie jest dobrym pomysłem niepoprawiajmy zbytnio fabryki
Re: problem w zakrętach
: śr 19 lut 2014, 21:48
autor: Arnold
Ciśnienie sprawdź. Szersza opona pogarsza jazdę trochę. Mi pływał moto w zakrętach.
Re: problem w zakrętach
: śr 19 lut 2014, 21:53
autor: onyx80
porzedni właściciel nie oszczedzał na jakości opon, i nie dawno wymieniał, także byc moze ciśnienie nie takie, no i temperatura tez troszke niska, a twardza guma to kiepska guma. bede musiał poczekac na cieplejsze dni i sie zobaczy, jak sie polepszy to ok, jak nie to zmiana na 170.
Re: problem w zakrętach
: śr 19 lut 2014, 22:13
autor: emil
siema!
jaki to laciek? przede wszystkim ciśnienie - z przodu również. Do tego rzeźba bieżnika - jak będzie kwadrat to nie skręci jakbyś chciał..
No i szerokość laćka z tyłu - aż takiego wpływu nie ma jak opisujesz, bardziej odczujesz na koleinach tą ZAszerokość.
Re: problem w zakrętach
: śr 19 lut 2014, 22:43
autor: figaro
Najlepiej wstaw foto opon oraz ich pełne dane

Re: problem w zakrętach
: czw 20 lut 2014, 06:21
autor: Fakir
Oprócz ciśnienia sprawdź łożysko główki ramy - moto na centralkę, dociążyć tył aby przednie koło było w powietrzu, i sprawdź czy kierownica obraca się bez zacięć, zwróć uwagę czy w położeniu koła "na wprost - do jazdy prosto" są jakieś zacięcia bo właśnie w tym położeniu najbardziej się wybija łożysko.
Dodatkowo możesz sprawdzić czy nie ma luzów szarpiąc kierownica przód-tył na wciśniętym przednim hamulcu
Re: problem w zakrętach
: czw 20 lut 2014, 08:03
autor: figaro
onyx80 pisze: ...zauważyłem ze bardzo opornie i nierówno wchodzi w zakręty, tzn na poczatku broni sie z całych sil przed skrętem a potem jest taki moment ze sama leci na bok...
Zakładam, że to przy niewielkich prędkościach /np. rondo, zakręty o niewielkim promieniu, itp...

/

Re: problem w zakrętach
: czw 20 lut 2014, 08:53
autor: Jacko
Przede wszystkim ciśnienie, przód i tył. Później zużycie opony a dopiero potem czepiał bym się szerokości.
Re: problem w zakrętach
: czw 20 lut 2014, 14:08
autor: siwyR6
onyx80 pisze:zauważyłem ze bardzo opornie i nierówno wchodzi w zakręty, tzn na poczatku broni sie z całych sil przed skrętem a potem jest taki moment ze sama leci na bok.
takie dokładnie miałem objawy w poprzednim motocyklu po zakupie, opona była środkiem zjechana i objawy identyczne jak Twoje, po wymianie opony wszystko było jak powinno

Re: problem w zakrętach
: czw 20 lut 2014, 15:57
autor: armen1pl
Chciałem coś dodać ale jak przeczytałem cały wątek to stwierdziłem że już nie ma co dodać

Re: problem w zakrętach
: czw 20 lut 2014, 17:30
autor: onyx80
figaro pisze:onyx80 pisze: ...zauważyłem ze bardzo opornie i nierówno wchodzi w zakręty, tzn na poczatku broni sie z całych sil przed skrętem a potem jest taki moment ze sama leci na bok...
Zakładam, że to przy niewielkich prędkościach /np. rondo, zakręty o niewielkim promieniu, itp...

/

No dokladnie, przy małych predkościach i dosc ciasnych zakretach
Re: problem w zakrętach
: czw 20 lut 2014, 19:09
autor: olo
a ja bym jeszcze sprawdził czy łożysko główki ramy nie jest za mocno dociągnięte

Re: problem w zakrętach
: czw 20 lut 2014, 20:36
autor: figaro
figaro pisze:Zakładam, że to przy niewielkich prędkościach /np. rondo, zakręty o niewielkim promieniu, itp...

/

onyx80 pisze:No dokladnie, przy małych predkościach i dosc ciasnych zakretach
No i bingo brachu
VFR ze względu na swoją /niemałą przecież/ masę ma takową tendencję.
Osobiście polecam poćwiczyć technikę
przenoszenia środka ciężkości podczas wchodzenia w zakręty z małą prędkością, przy użyciu własnego ciała, gdyż /przy tych prędkościach/ przeciwskręt działa bardzo opieszale i mało wydajnie.
Jednocześnie powinieneś poćwiczyć mięśnie przedramion, aby zapobiegać efektowi samorzutnego zacieśniania promienia skrętu przez kierownicę.
Takowe zjawisko występuje właśnie podczas wolnej jazdy /szczególnie/ po łuku, gdzie siła odśrodkowa jest niewielka, a to powoduje efekt walenia się motocykla w zakręt.
Znajdź sobie wolny, czysty placyk i ćwicz, ćwicz, ćwicz.
