sposób zerwania starej powloki najlepiej dostoswać do wykończenia felgi.
Jeżeli chcesz malowac - to jednak najlepszy sposób jednak mechanicznie tzw. obróbką strumieniowo-ścierną. Zwaną popularnie piaskowaniem. Daje tzw. rozwinięcie powierzchni (chropowatość),któr decyduje o poźniejszej przyczepności powłoki do podłoża (adhezji). Aluminium inaczej się traktuje niz stal więc najlepiej żeby zrobił to ktoś kto się na tym zna.
Jako powłokę polecam tzw. farbę proszkową - daje bardzo dobre i trwałe pokrycie.
Jeżeli chcesz rwac ręcznie- to weź pod uwagę, że aluminium utlenia się dosyc szybko więc po schropowaceniu równie szybko nalezy pokryć na nieutlenione podłoże warstwe powłoki. Raczej trudno wyczyścić felge w tak krótki czasie.
Szczotka druciana rysuje powierzchnię, a nie wyrywa drobnych cząstek z podłoża. Niższa adhezja - mniejsza trwałość powłoki.
Szmergiel - paier ścierny nie daje wystarczającej chropowatości i ręcznie nie jesteś w stanie dobrze rozwinąć powierzchni w załamaniach.
Metoda chemiczna- w ogóle nie rozwija powierzchni i na pewno pozostawia warstwę tlenków na powierzchni - mniejsza adhezja. Agresywna chemia, która poradzi sobie ze stara powłokąna pewno wejdzie w reakcję z podatnym aluminium co spowoduje słabszą przyczepność powłoki. Tak czy owak tę warstwe i tak trzeba zerwać mechanicznie.
Weź też pod uwagę, że wiekszość powłok wymaga podkładu na podłoże aluminiowe. (Proszkowa nie wymaga)
Felga nazrazona jest na uderzenia kamieniami podczas eksploatacji, często zwilgocią, czasami chemią. Powłoka musi dobrze separować podłoże przed kontaktem ze środowiskiemw przeciwnym razie utlenianie pod powłoką spowoduje jej odwarstwianie i łuszczenie.
z malarskim pozdrowieniem
