Wymiana Uszczelniaczy Lagów VFR750

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana Uszczelniaczy Lagów VFR750

Post autor: Fakir » śr 22 sty 2014, 10:19

Sprawa rozwiązana, imbus przewiercony na wylot 8) tak jak przypuszczałem, element w który wkrecany jest imbus, obracał się w całym tloczysku - dziwna sprawa.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
belkot
klepacz
klepacz
Posty: 749
Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży

Re: Wymiana Uszczelniaczy Lagów VFR750

Post autor: belkot » śr 22 sty 2014, 12:11

Dobrze ze laga cala...

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana Uszczelniaczy Lagów VFR750

Post autor: Fakir » śr 22 sty 2014, 21:14

Ten element w który wkręca się imbus to zaworek przez który przepływa olej, on jest wciskany w tuleje tłoczyska - tylko na wcisk i jest zabezpieczony przed wysunięciem się z tłoczyska pierścieniem osadniczym wewnętrznym, więc nie dziwota że tak się stało, klej do gwintów był za mocny :P
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Wymiana Uszczelniaczy Lagów VFR750

Post autor: Arnold » śr 22 sty 2014, 21:29

Fakir pisze:klej do gwintów był za mocny :P
Faktycznie, użyłem mocniejszego, miałem do dyspozycji jeszcze słabszy. :D
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana Uszczelniaczy Lagów VFR750

Post autor: Fakir » śr 22 sty 2014, 21:47

Arnold pisze:
Fakir pisze:klej do gwintów był za mocny :P
Faktycznie, użyłem mocniejszego, miałem do dyspozycji jeszcze słabszy. :D
nadgorliwość gorsza od faszyzmu 8)
faktycznie było tam coś twardego nawinięte na gwint
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Wymiana Uszczelniaczy Lagów VFR750

Post autor: Arnold » śr 22 sty 2014, 23:05

Ale nauczka na przyszłość będzie. Także Panie i Panowie, stosować "słaby" klej do śrub od spodu lag. :P
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
belkot
klepacz
klepacz
Posty: 749
Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży

Re: Wymiana Uszczelniaczy Lagów VFR750

Post autor: belkot » czw 23 sty 2014, 09:06

Lub wcale nie uzywac kleju....

Awatar użytkownika
kamil grudziadz
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: sob 11 paź 2008, 15:32
Imię: Kamil
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GRUDZIADZ
Kontakt:

Re: Wymiana Uszczelniaczy Lagów VFR750

Post autor: kamil grudziadz » czw 23 sty 2014, 10:21

Arnold pisze:Ale nauczka na przyszłość będzie. Także Panie i Panowie, stosować "słaby" klej do śrub od spodu lag. :P
napisz jeszcze ktory okazał sie za mocny,bo może ktoś taki akurat ma i pomyśli ze ten będzie właściwy :bye
Obrazek

1: Suzuki VX 800
2: Honda VFR 750 RC 36/II
3: Honda VFR 800 FI

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Wymiana Uszczelniaczy Lagów VFR750

Post autor: Arnold » czw 23 sty 2014, 12:26

Ja mam kleje Weicon. Zielony jest mocny, a różowy słaby.
Wygląda mniej więcej tak:
Obrazek

Ogólnie kleje do gwintów są opisane jeśli chodzi o siłę klejenia.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

jareckiz
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pt 25 sty 2008, 21:52
Imię: Jarosław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzelin
Kontakt:

Re: Wymiana Uszczelniaczy Lagów VFR750

Post autor: jareckiz » pn 23 mar 2015, 18:54

Panowie wymieniam uszczelniacze w mojej RC 36I z 1990r. No przedemną chyba nikt tego w niej nie robił. Zdemontowałem lagi i wykręciłem wszystkie śruby, zdemontowałem sprężynę i tłoczysko, wyjąłem uszczelniacz przeciwkurzowy oraz zabezpieczenie samego uszczelniacza. Została mi sama rura i goleń, pomimo kilkakrotnych szarpnięć nie mogę ich rozdzielić i wyjąć uszczelniacza, wydaje mi się że uszczelniacz ruszył się o raptem 1 milimetr - dalej nie chce wyjść. Nie ma tam rdzy. Goleń zamontowałem w imadle i szarpanie nic nie pomaga, meczę się z tym już drugą godzinę, co jest nie tak?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Wymiana Uszczelniaczy Lagów VFR750

Post autor: Arnold » pn 23 mar 2015, 19:02

Od spodu lagi śrubę odkręciłeś? Jak masz wyciągnięte zabezpieczenie uszczelniacza czyli ten drucik i śruba ze spodu odkręcona to musisz szarpać aż wylezie.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

jareckiz
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pt 25 sty 2008, 21:52
Imię: Jarosław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzelin
Kontakt:

Re: Wymiana Uszczelniaczy Lagów VFR750

Post autor: jareckiz » pn 23 mar 2015, 19:33

Wykręciłem i zdemontowałem wszystko, zalałem wd 40 i czekam, podgrzeje jeszcze suszarką. Jest to możliwe żeby guma uszczelniacza skleiła się z golenią, miał tak ktoś?

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Wymiana Uszczelniaczy Lagów VFR750

Post autor: kiki » pn 23 mar 2015, 20:59

Jak dawno nie rozbierane to tak będzie. Musisz szarpać jak Arni napisał. Jest jeszcze jeden sposób aby wyjąć uszczelniacz- trzeba wkręcić w niego wkręta, który zaprze się o podkładkę pod uszczelniaczem i zostanie wypchnięty do góry. Ale tu trzeba uważać aby nie porysować lag. Więc lepszy sposób to szarpanie :D

jareckiz
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pt 25 sty 2008, 21:52
Imię: Jarosław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzelin
Kontakt:

Re: Wymiana Uszczelniaczy Lagów VFR750

Post autor: jareckiz » pn 23 mar 2015, 21:12

Prawa laga poszła gładko, lewa - męczę się dalej. W ostateczności spróbuje z wkrętem, dzięki.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Wymiana Uszczelniaczy Lagów VFR750

Post autor: PETER » wt 24 mar 2015, 08:47

jak sa zużyte panewki to zdarza się że jedna wchodzi pod druga i wtedy rzeczywiście nie jest łatwo rozebrać, ale da się przed każdym wyciągnięciem lagi obracaj ją i wytrwałości życze :lol:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości