Strona 1 z 2
Koszty eksploatacji VFR'a
: śr 01 sie 2007, 10:24
autor: wacek
Witam wszystkich serdecznie
Właśnie sprzedałem mój motocykl i powoli przymierzam się do kupna następnego.
Wpadła mi w oko VFR'a.
Trochę poczytałem forum i mam parę pytań.
- jakie sa koszta wymiany łańcucha razem z zębatkami
- co ile km trzeba go smarować,
- co ile km naciągać,
- ile km wytrzymuje łańcuch
- czym smarować itp.
Do tej pory jeździłem motocyklami na kardan i kompletnie nic nie wiem o łańcuchach
Spotkałem się z opiniami o FVR że części są cholernie drogie ale nic sie nie psuje ... jak to jest naprawdę ?
- ile n/p kosztuje ustawienie zaworów ?
- ile trzeba dac za nowy regulator napięcia
Zastanawiam się czy kupić RC24 (rocznik 89 regulacja na śrubki, niższe koszta eksploatacji) czy lepiej RC36 ?
aha dla mnie rzecz istotna .. jaka jest wysokość siodła ?
Czy ktoś może cos powiedzieć o tym motocyklach
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M459048
http://moto.allegro.pl/item220142335__h ... obry_.html
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M487196
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M478149
pozdrawiam
Wacek
: śr 01 sie 2007, 11:16
autor: Pepe VFR
http://vfr.superhost.pl/vfr-oc-pl/forum ... php?t=1389 to odnośnie smarowania
Łańcuch zużywa się jak w każdym innym moto napędzanym w ten sposób a jego wytrzymałość zależy od
STYLI JAZDY
koszty naciągu łańcucha zero (częstotliwość też zależy jak mocno odkręcasz)
na zestawie powinieneś zrobić lekką ręką dwa duże sezony
A co do motocykla to zdecydowanie szukaj RC36
[ Dodano: 2007-08-01, 11:17 ]
koszty smarowania smar za dwie dychy starczy praktycznie na sezon
[ Dodano: 2007-08-01, 11:19 ]
Acha i jeszcze jedno

zapraszam do powitalni

: śr 01 sie 2007, 15:30
autor: wacek
Dzięki za odpowiedź.
Odwiedziłem dziś salon Hondy, pogadałem i co nie co wiem.
Ustawienie zaworów to koszt 300 zł za robociznę + cena płytek (30 zł szt).
Łańcuch 600 zł + ok. 200 zł zębatki.
W serwisie tez mi polecali r36.
Jak kupie VFRke to na pewno do działu powitań zawitam ;)
: śr 01 sie 2007, 16:30
autor: Pepe VFR
w serwisie jest troche drogo szukaj raczej innych firm kture nie odstaja jakościa a nieraz są nawet lepsze i tańsze
: śr 01 sie 2007, 17:32
autor: wacek
Masz rację :) ...a ASO zawsze jest drogo
Nie sztuką jest kupić motocykl tylko go potem utrzymać.
Dlatego na razie się tylko “rozglądam” w temacie kosztów.
: śr 01 sie 2007, 18:13
autor: szatan
NIe kupuj nic w ASO bo za 600zł to masz komplet łancuch + zebatki, co do ekploatacji , to serwis to jest ona pozornie droższa bo tak naprawde jest tanszy niz w innych moto
1.Nic sie nie psuje
2.Nie żre oleju od wymiany do wymiany przejedziedz bez dolewania ( to tez oszczedność)
2.Regulacje przeprowadzasz rzadko, zdecydowanie rzadziej niz w innych moto, czyli nawet jak zapłacisz iwecej to i tak wyjdzie na to samo albo i taniej bo robisz to co np 20tys a nie 10tys
3.Nie wymieniasz łancucha rozrządu, napinacza. czasami to powod sprzedazy niektorych moto i na dzień dobry musisz to zrobić
4.Opony , klocki , swiece- przeciez zuzywają sie jak wa kazdym moto i zalezą od stylu jazdy , nie wazne jaki to moto
: czw 02 sie 2007, 09:43
autor: wacek
szatan pisze:1.Nic sie nie psuje
tak ?? a regulator napięcia

(dzok)
Do tej pory jeździłem CBX650 i praktycznie poza wymianą cześci eksploatacyjnych nic przy niej nie musiałem robić.
Pozwole sobie zapytać Was o ten motor ... czy warto ?
http://moto.allegro.pl/item221783062_honda_vfr_750.html
: czw 02 sie 2007, 09:47
autor: WiktorVFR
regulator napiecia i pekajace zadupki

jedyne wady
...i nie motor a motocykl (dres mam dres

)
: czw 02 sie 2007, 09:55
autor: Pepe VFR
dlatego właśnie radze 36 coby zadupki nie pękały a regler jak jest akcesoryjny to daje rade
[ Dodano: 2007-08-02, 09:57 ]
co do moto to wygląda obiecująco ale trzeba by to na żywo oglądnąć

: czw 02 sie 2007, 10:29
autor: szatan
wacek pisze:tak ?? a regulator napięcia

(dzok)
No dobra dobra masz mnie

zdarza sie ale to nie tez kosmiczny koszt , a regler mozna załozyc tez od innego moto, poza tym , wad brak ;]
: czw 02 sie 2007, 12:05
autor: Shoov
wcale nie brak, sprzegielko rozrusznika sie sypie, prawie nie do dostania uzywane, nowa czesc 740zł w serwisie a wlasciwie pasuje wymienic razem z zebatka czyli koszt ponad tysiaz zł
[ Dodano: 2007-08-02, 12:06 ]
oczywiscie w rc36I i II sie sypie bo w innych nie

: sob 04 sie 2007, 15:54
autor: Piszol
wacek pisze:
tak ?? a regulator napięcia

(dzok)
Jak styki nie zasniedzieja (co bylo u mnie) to regulator sie trzyma.
I poza regulatorem (najczestsza bolaczka) to tylko sprawy eksploatacyjne
: sob 04 sie 2007, 16:26
autor: Buła
ja własnie oddałem swoja VFR do serwisu na czyszczenie i ustawienie gazników,sprawdzenie zaworów i wymiane płynu chłodniczego to sie wypwiem na ten temat po odbiorze moto.
: ndz 05 sie 2007, 21:35
autor: roads
Buła, nie zapomnij napisać bo chętnie poznam koszta właśnie tych wymienionych przez Ciebie rzeczy
: pn 06 sie 2007, 13:17
autor: wacek
WiktorVFR pisze:dres mam dres

Ja lubię mój dres i motór
Zamiast Hondy mam Yamahe .. kardan rządzi
pozdrawiam