Tylna piasta - co zrobić, jak pomalować??

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Tylna piasta - co zrobić, jak pomalować??

Post autor: Fakir » sob 12 sty 2013, 21:25

dixon pisze: i wrzucę dla potomnych do działu zrób to sam;)
no i bardzo dobrze, sam muszę to zrobić tzn rozebrać piastę bo jest luz na zabieraku.

gumy zabieraka miałeś na wierzchu?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
dixon
klepacz
klepacz
Posty: 550
Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
Imię: rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: grójec

Re: Tylna piasta - co zrobić, jak pomalować??

Post autor: dixon » sob 12 sty 2013, 21:47

Fakir, gumy są, bynajmniej w rc46 tak jest, w środku tj.jak zdemontuje się tą obudowę to w jej środku, pod deklem od wewnątrz piasty, są te gumy. W manualu dość dobrze jest to wszystko pokazane. Gumy mam w b.dobrym stanie, tak jak i łożysko itd. więc pozostaje mi tylko pomalować tą obudowę.
Nie wiem tylko czy dostaniesz gdzieś te gumy w zamienniku, trzeba by było poszukac gdzieś w larssonie, olek motocykle etc.
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Tylna piasta - co zrobić, jak pomalować??

Post autor: Fakir » sob 12 sty 2013, 21:52

dixon pisze:Fakir, gumy są, bynajmniej w rc46 tak jest, w środku tj.jak zdemontuje się tą obudowę to w jej środku, pod deklem od wewnątrz piasty, są te gumy. W manualu dość dobrze jest to wszystko pokazane. Gumy mam w b.dobrym stanie, tak jak i łożysko itd. więc pozostaje mi tylko pomalować tą obudowę.
Nie wiem tylko czy dostaniesz gdzieś te gumy w zamienniku, trzeba by było poszukac gdzieś w larssonie, olek motocykle etc.
są ale w astronomicznych pieniądzach...
zawsze można się ratować kawałkami odpowiednio dociętej dętki, rozbiorę i zobacze co tam jest grane.
pozdrawiam :bye
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Tylna piasta - co zrobić, jak pomalować??

Post autor: emil » sob 12 sty 2013, 22:25

dętka i nic więcej, robiłem tak w xj i patent nie do zajechania :) najlepiej po obu stronach tych trójkątów, żeby sie trzymało.

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Kontakt:

Re: Tylna piasta - co zrobić, jak pomalować??

Post autor: kubatron2 » ndz 13 sty 2013, 01:16

http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... my+vfr+800 to raczej nie sa az tak duze pieniądze do wyboru do koloru

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Tylna piasta - co zrobić, jak pomalować??

Post autor: Fakir » ndz 13 sty 2013, 07:16

kubatron2 pisze:http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... my+vfr+800 to raczej nie sa az tak duze pieniądze do wyboru do koloru
o widzisz, a myślałem że sporo więcej będą kosztować :roll:
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Kontakt:

Re: Tylna piasta - co zrobić, jak pomalować??

Post autor: kubatron2 » ndz 13 sty 2013, 09:14

fakir troche racji masz bo jescze do niedawna kosztowalo.a jak sprawdzic ten luz na tych zabierakach

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Tylna piasta - co zrobić, jak pomalować??

Post autor: emil » ndz 13 sty 2013, 09:37

jak koło stoi na ziemi, a zębatka ma luz wokół osi obrotu. w xj miałem prawie pół centa.

Awatar użytkownika
dixon
klepacz
klepacz
Posty: 550
Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
Imię: rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: grójec

Re: Tylna piasta - co zrobić, jak pomalować??

Post autor: dixon » ndz 13 sty 2013, 10:39

Cena za te gumy nie jest duża, tylko pytanie jaka jest jakość i wytrzymałość tego;)
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Kontakt:

Re: Tylna piasta - co zrobić, jak pomalować??

Post autor: kubatron2 » ndz 13 sty 2013, 10:45

dixon to dentkami tu ludzie sie ratuja a ty pytasz o jakosc tych gum hihihi.moze nie gorsza niz dentki :mrgreen:a tour max made in japan to chyba az takiej lipy nie robi

Awatar użytkownika
dixon
klepacz
klepacz
Posty: 550
Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
Imię: rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: grójec

Re: Tylna piasta - co zrobić, jak pomalować??

Post autor: dixon » ndz 13 sty 2013, 11:06

Kubatron2, dobra guma to durex jest :P
A poważnie, to nie ma to jak dętka! Daje rade i sprawdzone przez wielu;)
Tourmax made in japan, uwierz mi potrafi zjeb..e części robić. Przekonałem się kilka razy o tym.
Osobiście wolałbym dętką to naprawić, albo poszukać oryginałów używanych w dobrym stanie.
Chyba że na próbe zakupić te z alledrogo.
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Re: Tylna piasta - co zrobić, jak pomalować??

Post autor: Buła » pn 28 sty 2013, 21:24

Nowe w Motorista kosztują 172 zł,w sumie nie tak drogo w porównaniu do zamienników.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Johann
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 81
Rejestracja: ndz 01 maja 2011, 00:09
Imię: Marcin
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Tylna piasta - co zrobić, jak pomalować??

Post autor: Johann » wt 29 sty 2013, 08:11

dixon pisze:Peter, w końcu ruszyli po rozum do głowy i nie ma takiego problemu jak we wcześniejszych modelach. Dobry patent z tymi gumkami - zabezpieczeniami od odpowietrzników!;)

Temat piasty uważam za zamknięty. Jak pomaluje to wrzucę foty, a jak będzie mi się bardzo nudzić to zrobię tutorial na temat tylnej piasty - demontaż, malowanie, montaż itd. i wrzucę dla potomnych do działu zrób to sam;)
Dobry patent powiadasz?
Na ewentualnie odkręcenie trzpienia mocującego też zadziałają?
Bo ja traktuję to jako kontrowanie gwintu na główce trzpienia i nie rezygnowałbym z takiego zabezpieczenia tylko dlatego, że znalazł ktoś patent.

Chociaż widzę z kolejnych postów o ratowaniu dętką gum zabieraka to już wiem, że druciarstwo w Polsce żyje i ma się świetnie.
Tylko błagam, skończcie już z tą gadką, że kupując motocykl od kolegi z forum mam pewność. Bo nie ma żadnej, skoro koledzy stosują takie patenty. Celnie można to nazwać "leczeniem syfa pudrem i sraczki modlitwą".
Nie czyń jak ja czynię. Czyń jak nauczam.

Awatar użytkownika
dixon
klepacz
klepacz
Posty: 550
Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
Imię: rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: grójec

Re: Tylna piasta - co zrobić, jak pomalować??

Post autor: dixon » śr 30 sty 2013, 11:11

Johann, nie przesadzaj i wyluzuj i czytaj ze zrozumieniem, m.in. to co napisał kolega Peter, ja i pozostali koledzy w tym temacie. Bo odbieram to jako zarzucanie mnie osobiście, bądź innym tutaj wypowiadającym się kolegom z forum, druciarstwa itp.
Dlatego wyluzuj i proszę nie zaśmiecaj tematu, a jeśli chcesz podyskutować na temat druciarstwa, forum, to załóż temat i będzie można się tam wypowiadać.
Co sobie chcesz robić/rezygnować/nie rezygnować/będziesz robił w motocyklu, to twój własny wybór;)
Czy taki czy inny patent zadziała, to kwestia sprawdzenia osobistego, bądź zasięgnięcia np. tu na forum, informacji od kogoś kto dany patent wypróbował;) O pewności, forum etc. możemy sobie dyskutować, ale nie w tym temacie.
Osobiście co do gum wybieraka napisałem jasno co i jak i moja metoda jest taka (jak zresztą w wielu innych przypadkach), że poszukałbym oryginału używanego w dobrym stanie (choć w przypadku tego elementu jest to raczej mało prawdopodobne),
ew. zakupił zamiennik, bądź ostatecznie nie mając wyboru z różnych powodów, próbował to w jakiś sposób naprawić/uratować.
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52

Johann
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 81
Rejestracja: ndz 01 maja 2011, 00:09
Imię: Marcin
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Tylna piasta - co zrobić, jak pomalować??

Post autor: Johann » śr 30 sty 2013, 12:01

dixon pisze:Johann, nie przesadzaj i wyluzuj i czytaj ze zrozumieniem, m.in. to co napisał kolega Peter, ja i pozostali koledzy w tym temacie. Bo odbieram to jako zarzucanie mnie osobiście, bądź innym tutaj wypowiadającym się kolegom z forum, druciarstwa itp.
[...]
Osobiście co do gum wybieraka napisałem jasno co i jak i moja metoda jest taka (jak zresztą w wielu innych przypadkach), że poszukałbym oryginału używanego w dobrym stanie (choć w przypadku tego elementu jest to raczej mało prawdopodobne),
ew. zakupił zamiennik, bądź ostatecznie nie mając wyboru z różnych powodów, próbował to w jakiś sposób naprawić/uratować.

Jeżeli ktoś chce kupować używane gumy zabieraka albo naprawiać je przy pomocy dętki - to jest to druciarstwo.
Ale mogę mieć na uwadze Wasze dobre samopoczucie i nazywać to np. mechaniką alternatywną.

Powtórzę - gwint na zaślepce jest inny niż na trzpieniu i blokuje możliwość odkręcenia go od wibracji.

Chociaż nie chcę nikogo urazić, to mechanikę alternatywną będę piętnował mimo wszystko.
Nie czyń jak ja czynię. Czyń jak nauczam.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości