Strona 1 z 2
Stuki w silniku VFR 2004
: czw 31 maja 2012, 07:20
autor: smiechuo
Witam wszystkich bardzo serdecznie
Od dwóch sezonów jestem posiadaczem Hondy VFR z 2004 roku. Po tegorocznej zimie w silniku pojawiły się dziwne stuki. Silnik zaraz po odpaleniu chodzi idealnie. Problem pojawia się, gdy osiągnie temperaturę około 65-70 stopni ( pojawia się dziwne stukanie słyszalne tylko w czasie postoju i na niskich obrotach ). Stukanie ustaje gdy silnik osiąga wyższą temperaturę (około 95 stopni) i dalej chodzi bardzo ładnie.
Co to może być? Czy ktoś z was miał doczynienia z takim problemem?
Pozdrawiam i czekam na wasze sugestie
Re: Stuki w silniku VFR 2004
: czw 31 maja 2012, 10:14
autor: armen1pl
Postaraj się nagrać ten dźwięk bo inaczej nie da rady.
Re: Stuki w silniku VFR 2004
: czw 31 maja 2012, 16:52
autor: smiechuo
Ok spróbuje coś nagrać i wrzuce.
A może ktoś miał już taką sytuację?
Dzwoniłem do serwisu w Poznaniu i powiedzieli mi, że jeszcze nigdy nie mieli takiego przypadku, że coś stuka jak moto osiąga temp 65-70 stopni a później przestaje jak moto się porządnie rozgrzeje.
Re: Stuki w silniku VFR 2004
: czw 31 maja 2012, 17:08
autor: Arnold
A może łożysko na sprzęgle? Mocno stuka? Wciśnij klamkę sprzęgła żeby sprawdzić. Albo napinacz rozrządu. Takie moje opcje jak na razie.
Re: Stuki w silniku VFR 2004
: czw 31 maja 2012, 17:19
autor: smiechuo
Sprzęgło odpada, to samo się dzieje na wciśniętym sprzęgle, na luzie, na biegu. Jeżeli byłby to łańcuch to słychać by go było gdy silnik schodzi z obrotów, a u mnie jest cisza
I najdziwniejsze jest to, że stuki pojawiły się na pierwszej jeździe po zimie. Kończąc poprzedni sezon moto chodziło idealnie.
Postaram się jeszcze dziś zmontować jakiś filmik i go wrzucić.
Re: Stuki w silniku VFR 2004
: czw 31 maja 2012, 18:25
autor: Panasonix82
To stukanie czy cykanie ? jak cykanie to obstawiam napinacz
Re: Stuki w silniku VFR 2004
: czw 31 maja 2012, 21:43
autor: smiechuo
Re: Stuki w silniku VFR 2004
: czw 31 maja 2012, 22:22
autor: klosiewi
smiechuo pisze:Co o tym myślicie?
A może tak powitalnia?
według mnie łańcuch rozrządu, a dokładnie napinacze. Jaki masz przebieg w motku?
Re: Stuki w silniku VFR 2004
: czw 31 maja 2012, 22:30
autor: smiechuo
Przebieg 32 tys. km
Re: Stuki w silniku VFR 2004
: czw 31 maja 2012, 22:39
autor: klosiewi
smiechuo pisze:Przebieg 32 tys. km
napinacze... wyjąć wyczyścić i zamontować z powrotem
bądź wymienić sprężynę
Re: Stuki w silniku VFR 2004
: pt 01 cze 2012, 00:27
autor: smiechuo
klosiewi pisze:smiechuo pisze:Przebieg 32 tys. km
napinacze... wyjąć wyczyścić i zamontować z powrotem
bądź wymienić sprężynę
Ok, ale czy nie uważasz, że jeżeli byłyby to napinacze, to powodowałyby one stuki niezależnie od temperatury silnika?
Re: Stuki w silniku VFR 2004
: pt 01 cze 2012, 08:13
autor: darecki-30
olej kiedy wymieniałes i na jaki
ja w vt 1100 miałem podobnie jak zalałem motula po wymianie oleju na inny problem znikł
Re: Stuki w silniku VFR 2004
: pt 01 cze 2012, 08:46
autor: smiechuo
darecki-30 pisze:olej kiedy wymieniałes i na jaki
ja w vt 1100 miałem podobnie jak zalałem motula po wymianie oleju na inny problem znikł
Witam
Przed wymianą miałem Castrola GPS-a. Na pierwszą przejażdżkę po zimie wybrałem się jeszcze na nim i robiło mi to samo
Po wymianie nic się nie zmieniło, jest tak samo, więc to niestety nie kwestia oleju.
Re: Stuki w silniku VFR 2004
: pt 01 cze 2012, 09:19
autor: klosiewi
smiechuo pisze: jeżeli byłyby to napinacze, to powodowałyby one stuki niezależnie od temperatury silnika
nie i każdy właściciel v-teca Ci to powie, ja również przy 34-35 kkm słyszałem łańcuch i jeszcze czasami odzywa się zawór v-teca, PETER mi przeserwisował sprzęt i na kolejne 20 kkm miałem spokój, a później przy 50kkm zrobiłem pełny serwis rozrządu
Re: Stuki w silniku VFR 2004
: pt 01 cze 2012, 12:27
autor: smiechuo
klosiewi pisze:smiechuo pisze: jeżeli byłyby to napinacze, to powodowałyby one stuki niezależnie od temperatury silnika
nie i każdy właściciel v-teca Ci to powie, ja również przy 34-35 kkm słyszałem łańcuch i jeszcze czasami odzywa się zawór v-teca, PETER mi przeserwisował sprzęt i na kolejne 20 kkm miałem spokój, a później przy 50kkm zrobiłem pełny serwis rozrządu
Ok to zajrzę do tego, a macie jeszcze jakieś sugestie co to może być?