Strona 1 z 1

VFR 1200 DCT automat

: ndz 08 kwie 2012, 11:02
autor: armen1pl
http://www.youtube.com/watch?v=S6WF7gtVpHI

Na filmiku mamy jazdę po mieście z włączonym trybem D (automat) w VFR 1200 i teraz powiedzcie mi jak ma się przygazówka i teoria zmiany biegów do tego jak to odbywa sie w tym modelu? Komputer sterujacy zmianą przełożeń nie używa przegazówki. Co więc z żywotnoscią skrzyni? Slychać wyraźne kliknięcia przy zmianie biegów :):) Zapraszam do dyskusji na ten temat :)

Re: VFR 1200 DCT automat

: ndz 08 kwie 2012, 14:50
autor: cooba1
Czesc!
Na chlopski rozum - redukcja z "miedzygazem" wg niektorych, wydluza trwalosc podzespolow skrzyn biegow gdzie konstrukcyjnie nie wystepuje synchronizator (motocyklowa sekwencyjna). Dwusprzeglowy automat sam w sobie jest synchronizatorem, stad tak jak w skrzyniach samochodow osobowych (wyjatkiem spotykanym jeszcze ciagle na ulicach jest pierwszy bieg w "maluchu") nie ma potrzeby zrownywania obrotow walu korbowego z obrotami danego przelozenia.
Zdrowko!

Re: VFR 1200 DCT automat

: pt 11 kwie 2014, 15:32
autor: brii
armen1pl pisze:Komputer sterujacy zmianą przełożeń nie używa przegazówki. Co więc z żywotnoscią skrzyni? Slychać wyraźne kliknięcia przy zmianie biegów :):) Zapraszam do dyskusji na ten temat :)
Może jeździłem na zepsutej VFR DCT ale komp podbijał odpowiednio obroty przy redukcjach a przy przyśpieszeniach odpuszczał ogień na ułamek sekundy ;)

Re: VFR 1200 DCT automat

: pt 11 kwie 2014, 17:13
autor: gpa
eeee, własnie przy przyspieszaniu czuć zaletę automatu. przyspiesza nawet na chwile nie ujmując momentu.
ten filmik fajnie pokazuje jak DCT wplywa na zachowanie motocykla przy przyspieszaniu
https://www.youtube.com/watch?v=d8cBo3QHbJg

Re: VFR 1200 DCT automat

: sob 12 kwie 2014, 11:59
autor: brii
gpa pisze:eeee, własnie przy przyspieszaniu czuć zaletę automatu. przyspiesza nawet na chwile nie ujmując momentu.
Chodziło mi o to, że wyrównuje obroty - ciąg jest cały czas, to robi masakryczne wrażenie - zero czasu na oddech między zmianami biegów :biggrin