Strona 1 z 1
Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
: pn 26 mar 2012, 22:53
autor: lu73k
Chłoptasy! Czy któryś z Was miał przyjemność dokonywać pierwszego przeglądu po 1000km w Vitku 800 lub 1200? Zastanawiam się, jaki filtr i olej brać, a średnio mam ochotę jechać do serwisu i wydać ileśtam (500 czy 600zł) na przegląd
k.
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
: pn 26 mar 2012, 23:06
autor: Fakir
lu73k pisze:pierwszego przeglądu po 1000km
nie jest to przypadkiem tak że musisz serwisować motonga w "ASO" aby nie stracić gwarancji?
no chyba że masz po gwarancji, to wtedy zwykły motul 300v i filtr z "hiflo" powinien być git

Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
: pn 26 mar 2012, 23:15
autor: KolczyK
Z HIlpho słyszałem złe historię. Stosowałbym oryginał lub zamiennik MEIWA.
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
: pn 26 mar 2012, 23:32
autor: Buła
KolczyK pisze:Z HIlpho słyszałem złe historię. Stosowałbym oryginał lub zamiennik MEIWA.
To chyba chodzi Ci o filtr powietrza,bo oleju są ok,sam na takich zrobiłem 30 tys na 2 VFR-ach i wszystko ok.
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
: pn 26 mar 2012, 23:44
autor: Gacol
Filtr oleju polecałbym Ori.Warto dać do nowego sprzęta cte pare zł więcej a mieć jakość.Pracowałem przy sprzedaży nowych maszyn i przegład taki polegał na wymianie oleju i sprawdzeniu połaczeń srub po tym przebiegu
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
: wt 27 mar 2012, 01:07
autor: KolczyK
Buła słyszałem niestety o rozwarstwieniu się olejowych.
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
: wt 27 mar 2012, 07:23
autor: Panasonix82
Z tego co mi wiadomo jest tez filtr oleju K&N i nie jest aż tak drogi, kosztuje 45 zl. Co do filtra powietrza to polecam właśnie K&N. Zainwestujesz na początku i się po 3 sezonach będziesz do przodu. A i moto będzie lepiej oddychac. Chyba ze nie planujesz aż tak długo latać tym moto. Olej to tylko Motul 300V 10w40.
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
: wt 27 mar 2012, 08:40
autor: Klarkson
Panasonix82 pisze:Olej to tylko Motul 300V 10w40.
Każdy leje to co mu pasuje.
Natomiast Motul jakościowo nie jest taki hiper zajebiaszczy.
Wystarczy porównać normy jakości.
300V ma API SG co jak na syntentyk nie jest porywającym wynikiem.
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
: wt 27 mar 2012, 09:21
autor: kamil grudziadz
Klarkson pisze:300V ma API SG co jak na syntentyk nie jest porywającym wynikiem
SG to wrecz badziewie,najtanszy olej mineralny ma klase SJ,a to o 2 wyzej

.pozadne oleje maja SL,te wypasione SM.
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
: wt 27 mar 2012, 11:28
autor: PBWroc
Ja mam MOTUL 7100 MA2 10W40 i na opakowaniu mam API SG/SH/SJ/SL - ---- czyli spełnia wszystkie te klasy, nie tylko SG więc chyba niepotrzebnie się martwicie. Nie sądzę aby 300 V miał wyłącznie samo SG, skoro mój tańszy ma wyższe API.
Ale mogę się mylić. Mam wrażenie że 300 V łapie się na klasyfikacje sportowe, a te rządzą się innymi kryteriami niż API
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
: wt 27 mar 2012, 12:00
autor: kamil grudziadz
KLASYFIKACJA JAKOŚCIOWA OLEJÓW SILNIKOWYCH
Według klasyfikacji API (Amerykański Instytut Naftowy) oleje dzieją się na dwie grupy: - oznaczone symbolem "S" przeznaczone dla silników z zapłonem iskrowym - oznaczona symbolem "C" przeznaczona dla silników z zapłonem samoczynnym (wysokoprężnych)
Grupa olejów silnikowych z zapłonem iskrowym obejmuje następujące kategorie:
1. Silniki benzynowe: SA, SB, SC., SD, SE, SF, SG, SH, SJ, SL. Najwyższą jakość mają oleje kategorii SJ i SL, które stosuje się w najnowocześniejszych i najbardziej obciążonych silników (bezpośredni wtrysk, turbodoładowane, wyposażone w katalizator).
Grupa olejów silnikowych z zapłonem samoczynnym obejmuje kategorie: 1. Silniki wysokoprężne: CA, CB, CC, CD, CDII, CE, CF, CF-4, CL. Najwyższą jakość mają oleje kategorii CF i CL, które przeznaczone są do najbardziej wysilonych mechanicznie i cieplnie (także z doładowaniem) wysokoobrotowych silników wysokoprężnych.
Grupa olejów silnikowych przeznaczonych zarówno do pojazdów z zapłonem iskrowym jak i samoczynnym (Oleje Uniweraslne). Oleje te oznacza się podwójnymi symbolami w układzie łamanym np: CF/SJ, API SG/CD, API SH/CD/EC, SAE 15W/40, API SG/CD.
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
: wt 27 mar 2012, 13:43
autor: Klarkson
PBWroc pisze:Ja mam MOTUL 7100 MA2 10W40 i na opakowaniu mam API SG/SH/SJ/SL -czyli spełnia wszystkie te klasy,
Temat olejów był już tu na wszystkie strony wałkowany. Więc można skorzystać z archiwum jeśli ktoś ma potrzebę.
Co do tego motula to moim zdaniem on w ogóle nie był testowany przez American Petrol Institute. Był testowany tylko przez laboratoria Motula - dlatego jest taki zapis a nie inny. Certyfikat API byłby przyznany na spełnianie jednej konkretnej normy. Oczywiście za odpowiednią opłatą.
Jak komuś się chce poczytać :
http://motorcycleinfo.calsci.com/Oils1.html
Obecnie najwyższą normą jest API SN, ale oleje motocyklowe zostają za nią daleko w tyle.
Główny powód to sprzęgło w kąpieli olejowej - japońska norma olejów JASO MA(MA2)
Dlatego oleje API SG - SH, które są wycofane z seryjnej produkcji w branży samochodowej stosuje się z powodzeniem w motocyklach (m.in mniejsza ilość reduktorów tarcia) .
Sam jeździłem pare dobrych lat na motulu, nie twierdze, że jest zły.
Tylko teraz są już po prostu lepsze na rynku
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
: śr 28 mar 2012, 22:52
autor: Buła
KolczyK pisze:Buła słyszałem niestety o rozwarstwieniu się olejowych.
O to pierwsze słyszę.
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
: czw 29 mar 2012, 00:48
autor: PETER
nie wiem kto robi złą opinie tym filtrom montuje i sam na nich jeżdżę już sporo lat i na rożnych sprzętach począwszy od starej xj 550 przez gsxr i dziś w triumphie i jakoś nigdy nie miałem problemów rozbrajają mnie powtarzane plotki słyszałem że ktoś słyszał od kogoś kto słysazał za znajomy.........................
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
: czw 29 mar 2012, 09:59
autor: kamil grudziadz
KolczyK pisze:Z HIlpho słyszałem złe historię
podziel sie ta historia bo ja podobnie jak PETER uzywam tych filtrow od kilku ladnych lat,moi koledzy rowniez i nikt jeszcze problemow nie mial
