CBS-jak i kiedy działa?

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
michas666
bywalec
bywalec
Posty: 30
Rejestracja: wt 11 paź 2011, 13:19
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Będzin

CBS-jak i kiedy działa?

Post autor: michas666 » wt 11 paź 2011, 13:34

mam pytanko, jestem nowy w temacie bo dopiero pierwszy sezon jestem szczesliwym posiadaczem VFR 800 RC46, po sezonie uzytkowania wpadlem na pomysl zeby sprawdzic czy dziala cbs bo nie bardzo wiem jak ma dzialac, wiec wrzucilem moto na centralna stopke, puscilem go na jedynce na wolnych obrotach i probowalem przyhamowac klamka przedniego hamulca a tylne kolo nie zareagowalo. wiec pytanie brzmi czy CBS dziala na postoju na wolnych obrotach, czy od jakiejs predkosci, czy dopiero przy obciazeniu motocykla, czy jak?

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 612
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Re: CBS-jak i kiedy działa?

Post autor: Hefajstos » wt 11 paź 2011, 14:03

Lewy zacisk jest oparty na ruchomym jarzmie, na końcu którego jest druga pompa hamulcowa. Gdy naciskasz klamkę przedniego hamulca, lewy zacisk wywiera nacisk na pompę, która poprzez zawór kompensacyjny pod siedzeniem zalączą środkowy tłoczek hamulcowy w tylnym zacisku. Czyli jeśli nie ruszysz przedniego lewego zacisku tył nie będzie hamować. tak w skrócie.
Generalnie rzecz biorąc, w każdym z trzech zacisków hamulcowych masz 3 tłoczki. Podczas hamowania przednim hamulcem, w przednich zaciskach wytwarza się ciśnienie w zewnętrznych tłoczkach i w tylnym zacisku środkowy tłoczek, podczas hamowania tyłem w tylnym zacisku zew tłoczki, a w przednich środkowe. Podczas hamowania przodem i tyłem działają wszystkie tłoczki.

michas666
bywalec
bywalec
Posty: 30
Rejestracja: wt 11 paź 2011, 13:19
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Będzin

Re: CBS-jak i kiedy działa?

Post autor: michas666 » wt 11 paź 2011, 14:27