Czym musze sie zająć?
- Dresik
- klepacz
- Posty: 1840
- Rejestracja: sob 14 kwie 2007, 20:41
- Imię: Piotr
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Biała
Czym musze sie zająć?
Jak juz pisałem kupiłem niedawno VFRe RC36 II i teraz mam do Was takie pytanko
Napewno wymiana oleju bedzie konieczna jak zawsze po kupnie sprzeta ale robic cos jeszcze?
Kumpel mowi zeby zajac sie tez regulacja zaworów , synchronizacja gaznikow , wymianą filtra powietrza... Ale wiecie jak to jest z budżetem po kupnie
Wiec chce wiedziec cos jest konieczne w sensie co ma bezpośredni wływ na póżniejsza trwałosc silnika (tak jak np olej) a co tylko na osiągi.. Pozdr.
Napewno wymiana oleju bedzie konieczna jak zawsze po kupnie sprzeta ale robic cos jeszcze?
Kumpel mowi zeby zajac sie tez regulacja zaworów , synchronizacja gaznikow , wymianą filtra powietrza... Ale wiecie jak to jest z budżetem po kupnie
Wiec chce wiedziec cos jest konieczne w sensie co ma bezpośredni wływ na póżniejsza trwałosc silnika (tak jak np olej) a co tylko na osiągi.. Pozdr.
- Klarkson
- pisarz
- Posty: 366
- Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czestochowa
- Kontakt:
Re: Czym musze sie zająć?
Wszystko zalezy od tego w jakim stanie technicznym kupiles swoj sprzet i jakie informacje wyciagnales od poprzedniego wlasciciela.Piotrek B. pisze: Kumpel mowi zeby zajac sie tez regulacja zaworów , synchronizacja gaznikow , wymianą filtra powietrza... Ale wiecie jak to jest z budżetem po kupnie
Wiec chce wiedziec cos jest konieczne w sensie co ma bezpośredni wływ na póżniejsza trwałosc silnika (tak jak np olej) a co tylko na osiągi
Synchro gaznikow mozesz sobie darowac jesli sprzet dosc plynnie reaguje na ruchy manetką gazu (bez opoznien) i wskazowka nie wariuje na biegu jalowym.
Regulacje zaworów nie zaszkodzi zrobic - u mnie przy 74 tys bylo wszystko w normie.
Filtr powietrza sprawdzisz - zobaczysz czy trzeba wymienic. To samo z filtrem paliwa.
+ sprawdzenie:
uszczelniacze w lagach
klocki hamulcowe
stan opon
zuzycie zestawu napedowego
podładowac akumulator
dopiescic regler pasta termiczna i w droge.
Klarkson
- Dresik
- klepacz
- Posty: 1840
- Rejestracja: sob 14 kwie 2007, 20:41
- Imię: Piotr
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Biała
Dzieki za wyczerpującą odpowiedz, masz ode mnie "pomógł" za to
O pascie termicznej jeszcze nie slyszałem, ciekawa sprawa
Co do wlasciciela to taki problem ze jest sprowadzana przez jakiegos handlarza wiec niewiele wiem Ale na ruch manetką reaguje bez zadnego widocznego opoznienia Opone koles dozuca bo tamta dosc zjezdzona..
Czyli z zaworkami sie wstrzymam (dopiero 42 ma przelatane)
Pozdrawiam
O pascie termicznej jeszcze nie slyszałem, ciekawa sprawa
Co do wlasciciela to taki problem ze jest sprowadzana przez jakiegos handlarza wiec niewiele wiem Ale na ruch manetką reaguje bez zadnego widocznego opoznienia Opone koles dozuca bo tamta dosc zjezdzona..
Czyli z zaworkami sie wstrzymam (dopiero 42 ma przelatane)
Pozdrawiam
- DIDI
- klepacz
- Posty: 1575
- Rejestracja: pt 01 gru 2006, 23:11
- Imię: Daniel
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Kontakt:
jeśli nic ci nie cyka ot nie ma potrzeby regulować zaworków. Filtr powietrza mozę być brudny, jeśli sieda to wystarczy wyczyścić, ja swoj wymienilem i nie ten sprżet. Poza tym świece warto przejrzeć chociaż. mozę oczyścić i powinno być spoko. Sprawdź ja ze smarowaniem łancucha, to wazna rzecz zeby byl należycie nasmarowany, bo od tego zależy jego zużycie. Uszczelniacze w lagach wazna sprawa, bo jak olej na kloscki pójdzie ot szybko je trafi szlag. PozdroPiotrek B. pisze:dopiero 42 ma przelatane
[ Dodano: 2007-04-23, 20:41 ]
poza tym popatrz jak się mają oprawki żarówek w lampach, bo u mnie npo. było sporo śniedzi i nie łączyło mi dobrze masy co powodowało brak świecenia. na połączeniach kabli tez mialem taki problem i kierubkowskaż mi nie świecił. Poczyścić pokonserwować i lux powinno być i żadnych niespodzianek.
Panie władzo jechałem szybko, bo ja kocham zapier...lać
DIDI
DIDI
- Pawel
- pisarz
- Posty: 349
- Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Od kiedy zwory sie ocenia na słuch? Ja tam tak nie potrafię, w VFR są ciche nawet przy za duzych luzach, a w XJ 600 Diversion napierdalają przy zbyt ciasnych . Niemusisz sie napinać z zaworami, w VFR przestawiają sie one minimalnie, sprawdzisz to sobie w zimę na spokojnie, lub jak podratujesz domowy budżet.Daniel VTS pisze:jeśli nic ci nie cyka ot nie ma potrzeby regulować zaworków
Wymień olej z filtrem, sprawdź f. powietrza, PŁYN HAMULCOWY najlepiej wymień od razu, to samo w sprzęgle. Zazwyczaj ten ostatni jest zaniedbany i brudny na skurczybyk. Opony, ich stan, ciśnienie i rocznik, a nie tylko bieżnik. Olej w lagach w Niemczech zazwyczaj nie jest wymieniany, wiec wearto jest sprawdzić i wymienić nawet jak uszczelniacze nie ciekną. Zalej 15W będzie lepiej . Łańcuch itp, umyć, nasmarować, sprawdzić czy jest równo wyciągnięty, klocki nie klocki, luzy na lince gazu, luzy w zawieszeniu, łozyska kół (potrafią padać, szczególnie przednie, moje wyły i poszły szybko do wymiany)
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...
- Pawel
- pisarz
- Posty: 349
- Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wyjątek potwierdza regułę , ale ogólnie można śmiało powiedzieć, ze luzy sie sprawdza, a nie słucha, tu nie ma chyba wątpliwości. n głośność ich pracy ma wpływ np. olej.Daniel VTS pisze:nie koniecznie u mnie było słychać nawet wiadomo który i jak sie okazało słuch był dobry i nie twierdzę że to dobra metoda
Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości