Czym musze sie zająć?

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Awatar użytkownika
Dresik
klepacz
klepacz
Posty: 1840
Rejestracja: sob 14 kwie 2007, 20:41
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała

Czym musze sie zająć?

Post autor: Dresik » pn 23 kwie 2007, 11:47

Jak juz pisałem kupiłem niedawno VFRe RC36 II i teraz mam do Was takie pytanko :mrgreen:
Napewno wymiana oleju bedzie konieczna jak zawsze po kupnie sprzeta ale robic cos jeszcze?
Kumpel mowi zeby zajac sie tez regulacja zaworów , synchronizacja gaznikow , wymianą filtra powietrza... Ale wiecie jak to jest z budżetem po kupnie :razz2
Wiec chce wiedziec cos jest konieczne w sensie co ma bezpośredni wływ na póżniejsza trwałosc silnika (tak jak np olej) a co tylko na osiągi.. Pozdr.
:-)

Awatar użytkownika
Klarkson
pisarz
pisarz
Posty: 366
Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Re: Czym musze sie zająć?

Post autor: Klarkson » pn 23 kwie 2007, 13:54

Piotrek B. pisze: Kumpel mowi zeby zajac sie tez regulacja zaworów , synchronizacja gaznikow , wymianą filtra powietrza... Ale wiecie jak to jest z budżetem po kupnie :razz2
Wiec chce wiedziec cos jest konieczne w sensie co ma bezpośredni wływ na póżniejsza trwałosc silnika (tak jak np olej) a co tylko na osiągi
Wszystko zalezy od tego w jakim stanie technicznym kupiles swoj sprzet i jakie informacje wyciagnales od poprzedniego wlasciciela.
Synchro gaznikow mozesz sobie darowac jesli sprzet dosc plynnie reaguje na ruchy manetką gazu (bez opoznien) i wskazowka nie wariuje na biegu jalowym.
Regulacje zaworów nie zaszkodzi zrobic - u mnie przy 74 tys bylo wszystko w normie.
Filtr powietrza sprawdzisz - zobaczysz czy trzeba wymienic. To samo z filtrem paliwa.

+ sprawdzenie:
uszczelniacze w lagach
klocki hamulcowe
stan opon
zuzycie zestawu napedowego
podładowac akumulator
dopiescic regler pasta termiczna i w droge.
Klarkson

Awatar użytkownika
Dresik
klepacz
klepacz
Posty: 1840
Rejestracja: sob 14 kwie 2007, 20:41
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała

Post autor: Dresik » pn 23 kwie 2007, 14:48

Dzieki za wyczerpującą odpowiedz, masz ode mnie "pomógł" za to ;-)
O pascie termicznej jeszcze nie slyszałem, ciekawa sprawa :biggrin
Co do wlasciciela to taki problem ze jest sprowadzana przez jakiegos handlarza wiec niewiele wiem :confused Ale na ruch manetką reaguje bez zadnego widocznego opoznienia :smile: Opone koles dozuca bo tamta dosc zjezdzona..
Czyli z zaworkami sie wstrzymam (dopiero 42 ma przelatane)
Pozdrawiam
:-)

Awatar użytkownika
DIDI
klepacz
klepacz
Posty: 1575
Rejestracja: pt 01 gru 2006, 23:11
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: DIDI » pn 23 kwie 2007, 20:39

Piotrek B. pisze:dopiero 42 ma przelatane
jeśli nic ci nie cyka ot nie ma potrzeby regulować zaworków. Filtr powietrza mozę być brudny, jeśli sieda to wystarczy wyczyścić, ja swoj wymienilem i nie ten sprżet. Poza tym świece warto przejrzeć chociaż. mozę oczyścić i powinno być spoko. Sprawdź ja ze smarowaniem łancucha, to wazna rzecz zeby byl należycie nasmarowany, bo od tego zależy jego zużycie. Uszczelniacze w lagach wazna sprawa, bo jak olej na kloscki pójdzie ot szybko je trafi szlag. Pozdro

[ Dodano: 2007-04-23, 20:41 ]
poza tym popatrz jak się mają oprawki żarówek w lampach, bo u mnie npo. było sporo śniedzi i nie łączyło mi dobrze masy co powodowało brak świecenia. na połączeniach kabli tez mialem taki problem i kierubkowskaż mi nie świecił. Poczyścić pokonserwować i lux powinno być i żadnych niespodzianek.
Panie władzo jechałem szybko, bo ja kocham zapier...lać :)

DIDI

Awatar użytkownika
Dresik
klepacz
klepacz
Posty: 1840
Rejestracja: sob 14 kwie 2007, 20:41
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała

Post autor: Dresik » pn 23 kwie 2007, 20:46

Dzięki za wszystkie cenne wskazówki :grin: Teraz juz jestem na maxa doinformowany :biggrin
:-)

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » wt 24 kwie 2007, 08:42

Daniel VTS pisze:jeśli nic ci nie cyka ot nie ma potrzeby regulować zaworków
Od kiedy zwory sie ocenia na słuch? Ja tam tak nie potrafię, w VFR są ciche nawet przy za duzych luzach, a w XJ 600 Diversion napierdalają przy zbyt ciasnych :). Niemusisz sie napinać z zaworami, w VFR przestawiają sie one minimalnie, sprawdzisz to sobie w zimę na spokojnie, lub jak podratujesz domowy budżet.

Wymień olej z filtrem, sprawdź f. powietrza, PŁYN HAMULCOWY najlepiej wymień od razu, to samo w sprzęgle. Zazwyczaj ten ostatni jest zaniedbany i brudny na skurczybyk. Opony, ich stan, ciśnienie i rocznik, a nie tylko bieżnik. Olej w lagach w Niemczech zazwyczaj nie jest wymieniany, wiec wearto jest sprawdzić i wymienić nawet jak uszczelniacze nie ciekną. Zalej 15W będzie lepiej :). Łańcuch itp, umyć, nasmarować, sprawdzić czy jest równo wyciągnięty, klocki nie klocki, luzy na lince gazu, luzy w zawieszeniu, łozyska kół (potrafią padać, szczególnie przednie, moje wyły i poszły szybko do wymiany)
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Post autor: Jacko » wt 24 kwie 2007, 10:04

Pawel pisze:Od kiedy zwory sie ocenia na słuch?
Zgadzam się całkowicie. To nie jest metoda na sprawdzanie luzów zaworowych.

Awatar użytkownika
DIDI
klepacz
klepacz
Posty: 1575
Rejestracja: pt 01 gru 2006, 23:11
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: DIDI » wt 24 kwie 2007, 17:48

Pawel pisze:w VFR są ciche nawet przy za duzych luzach
nie koniecznie u mnie było słychać nawet wiadomo który i jak sie okazało słuch był dobry i nie twierdzę że to dobra metoda.
Panie władzo jechałem szybko, bo ja kocham zapier...lać :)

DIDI

Awatar użytkownika
Dresik
klepacz
klepacz
Posty: 1840
Rejestracja: sob 14 kwie 2007, 20:41
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała

Post autor: Dresik » wt 24 kwie 2007, 19:18

Looz, i tak narazie mnie na to nie stać, przelatam ten sezon i moze w przyszłym wyreguluje ;-) dzieki, pozdr.
:-)

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » śr 25 kwie 2007, 09:05

Daniel VTS pisze:nie koniecznie u mnie było słychać nawet wiadomo który i jak sie okazało słuch był dobry i nie twierdzę że to dobra metoda
Wyjątek potwierdza regułę :), ale ogólnie można śmiało powiedzieć, ze luzy sie sprawdza, a nie słucha, tu nie ma chyba wątpliwości. n głośność ich pracy ma wpływ np. olej.

Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » śr 25 kwie 2007, 09:11

w moto nie slychac tak zaworow ja w autkach
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości