Pompa sprzęgła - zapowietrzony?

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Pompa sprzęgła - zapowietrzony?

Post autor: Krajan » ndz 25 mar 2007, 10:18

Otwieram kolejny temat dotyczący sprzęgła, gdyż nie znalazłem odpowiedzi na przypadek, który tu opiszę :D
Ostatnio wymieniłałem płyn w układzie sprzęgła i zauważyłem dosyć nieciekawe zjawisko.. przy dynamicznym wciskaniu klamki sprzęgła czuje opór, czyli całe sprzęgło jako takie działa normalnie (wysprzęgla). Gdy wciskam klamkę powolutku, klamka mi się zapada bez większego oporu i "niewysprzęgla". Odpowietrzałem już wszystko i sprawdziłem tłoczek i nie wygląda żeby były jakieś nieszczelności. Czyżbym coś przegapił. W sumie już odpowietrzałem nie raz układy hydrauliczne i nigdy nie miałem takiego przypadku. Co o tym myślicie?

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » ndz 25 mar 2007, 12:17

Może się mylę, ale ze wszystkich wypowiedzi na temat sprzęgła, które tu czytałem jakoś utkwiło mi to, że gdy tylko się pogrzebie przy sprzęgle, to klamka zaczyna ciężko chodzić, ale z czasem się normuje i nikt nie wie dlaczego . Może i w tym przypadku tak będzie.

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3540
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » ndz 25 mar 2007, 12:26

Mnie to wygląda, że uszczelki na tłoczku albo siłowniku przepuszczają. Dynamiczne albo wolne wciskanie nie powinno wywoływać takiej różnicy na koniec przy zapowietrzonym układzie.
Może jakiś paproch się zawieruszył przy uszczelce i puszcza płyn.
A spróbuj tak: wciśnij gwałtownie i trzymaj przez dłuższy czas, zobaczymy czy sprzęgło puści, przywiąż klamkę do kiery.

Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Krajan » ndz 25 mar 2007, 14:58

ppamula pisze:A spróbuj tak: wciśnij gwałtownie i trzymaj przez dłuższy czas, zobaczymy czy sprzęgło puści, przywiąż klamkę do kiery.
właśnie wtedy nie puszcza tylko trzyma :(

[ Dodano: 2007-03-25, 15:01 ]
jutro zrobie drugie podejście do tego problemu.. rozkręce cały układ w mak i przeglądnę wszystko od początku - musi działać jak działało !

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » pn 26 mar 2007, 22:58

Jeśli wyjmiesz tłoczek z pompy sprzęgła, to zobaczysz, że uszczelka tworzy coś w rodzaju płaszcza. Najwyraźniej działa to w ten sposób, że zwiększone ciśnienie w cylindrze pompy powoduje dociśnięcie uszczelki do ścianek i utrzymywanie tegoż ciśnienia. Jeśli powoli wciskasz klamkę to uszczelka nie zostaje dociśnięta i płyn powoli przesącza się bokiem.
Spróbuj oczyścić pompę, a jak nie pomoże to pozostaje zestaw naprawczy pompy.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Krajan » pn 26 mar 2007, 23:36

nie dobrze by było gdybym musiał wymieniać bebechy pompy..
przepłukałem dzisiaj cały układ i zalałem nowym płynem.. na razie pompe mam tak zapowietrzoną że wciskałem klamkę prawie 2 godziny i bąbelki dalej się wydostwały z pompy :( nie miałem cierpliwości żeby dokończyć odpowietrzanie.. już próbowałem strzykawką, rurką zatopioną w płynie, tradycyjną metodą "pompuj- trzymaj" ;) i lipa. Jutro zrobie drugie podejście. Przy okazji może ktoś zna szybkie i nowatorskie odpowietrzanie pompy, a potem całego układu ?? :x_wtf

Awatar użytkownika
Radek
teksciarz
teksciarz
Posty: 139
Rejestracja: ndz 23 kwie 2006, 22:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Post autor: Radek » pn 26 mar 2007, 23:53

Parę dni temu odpowietrzałem sprzęgło ok 30minut (układ był całkowicie pusty). Bierzesz strzykawe na odpowietrznik i jedziesz.. :D Podobno można też nabrać strzykawkę płynu i wciskać go do układu przez odpowietrznik.

Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Krajan » wt 27 mar 2007, 09:47

Radek pisze:Bierzesz strzykawe na odpowietrznik i jedziesz.. Podobno można też nabrać strzykawkę płynu i wciskać go do układu przez odpowietrznik.
włąśnie zamówiłem sobie największą strzykawkę jak jest dostępna w aptekach ;) wieczorem postaram się opisać co wyszło z moich wypocin..

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » wt 27 mar 2007, 17:31

po prostu przy początkowym odpowietrzaniu, "strzelaj" ze sprzęgła, to pomaga ;-)
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Pawel
pisarz
pisarz
Posty: 349
Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawel » wt 27 mar 2007, 20:43

Sprzęgła sie nie odpowietrza metodą "pompuj trzymaj". To nie hamulec. Pompujesz kilka razy i to lekko, tak by klamka urosła, potem puszczasz ja całkowicie, i wciskasz juz z odkręconym odpowietrznikiem. Zakręcasz go, puszczasz klamkę, podpompowujesz lekko , ale nie pokonując oporu, tylko tak by układ sie napełnił i dalej tak samo. A takie objawy mogą swiadczyć o przepuszczaniu pompy w czasie jej pracy, wycieku na wysprzęgliku, albo własnie złym odpowietrzeniu.

Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » wt 27 mar 2007, 21:52

Ja też to robiłem niedawno, załozyłem sobie na pompe taki wezyk od akwarium 1,5 i wlewająć płyn do zbiorniczka ssałem płyn rurką ale tak zeby sie nie napić oczywiście :mrgreen:
Zupełnie jak za czasów kiedy sie kradło rope z koparek :razz:
Zeszło mi z tym 30 minut i po sprawie, aha i miałem pompe całkiem rozebraną bo ją czysciłem
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Krajan » wt 27 mar 2007, 22:25

to teraz wam powiem :) właśnie wróciłem z garażu i tak jak piszecie.. nieszczelna pompa ! Rozebrałem pompe na części pierwsze i okazało się że jedna z "uszczelek" ta tłocząca miała maleńką dziurkę. Przy gwałtownym wciskaniu klamki na tyle się zginała że uszczelniała się, ale jednak przy powolnym naciśnięciu klamki niestety przepuszczałą (teraz się zastanawiam dlaczego w "prawie" nowej pompie do tego doszło?? ). Zeszło mi trochę czasu z tą naprawą i nie zdążyłem jeszcze odpowietrzyć układu - jutro wg wskazówek Pawel postaram się dokończyć robotę :yeah

[ Dodano: 2007-03-28, 22:43 ]
i tak właśnie dziś wybrałem się do garażu.. wczoraj okazało się że pompkę już wystarczającą opróżniłem z bąbelków powietrza, dziś wziołem tą wspomnianą strzykawkę (strzykawę, którą co poniektórzy smakosze cały kompot babci by wypiły ;) - 100ml) i wtłoczyłem przez odpowietrznik płyn.. acha .. poluzowałem wcześniej śrubę na końcówce przewodu tuż przy pompie. Wciskałem dotąd płyn aż pokazał się w poluzowanej końcówce przewodu.. dokręciłem przewód. I co ?? niespodzianka :hooray Wciskam klamkę i sprzęgiełko pracuje.
Super. Dzięki wszystkim za porady i wskazówki na forum i telefoniczne (Hubert). Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości