
cujnik rtęciowy lub coś w tym stylu
-
- pisarz
- Posty: 460
- Rejestracja: czw 11 cze 2009, 21:24
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Zielona Góra
cujnik rtęciowy lub coś w tym stylu
Witam , może zły dział ale nie wiem gdzie zapytać , a mianowicie czy vtec z 2007 ma takie coś jak czujnik rtęciowy lub coś podobnego i gdzie co jest odpowiedzialne za to że po dzwonie motorek nieodpala , tak ktoś mi mówił ze może ma coś takiego więc się pytam fachowców 

- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
zazwyczaj czujniki przechyłu montowane są w czaszy gdzieś za zegarami
, jeśli masz schemat to zwie się on Bank Angle Sensor
Tu masz z 800fi ale podejrzewam że w tym samym miejscu bedzie, z tego co widze to w srodku ma magnes, moze się gdzie powiesił
pozdro!

Tu masz z 800fi ale podejrzewam że w tym samym miejscu bedzie, z tego co widze to w srodku ma magnes, moze się gdzie powiesił

pozdro!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
z tego co widzę, to trzeba obadac czym jest sterowany Engine Stop Relay, od str włącznika zapłonu plusem (bialoczarny), kolor Red/orange od str. czujnika położenia też sugeruje plus, zatem przekaźnik dostaje '-' w momencie przechyłu i otwiera/zamyka przekaźnik (na schemacie wygląda jak normalnie zamknięty, dlatego ciężko powiedziec która opcja).
Tak czy siak, ten czujnik steruje tylko przekaźnikiem 'zatrzymania silnika', więc wystarczy odpowiednio zasilic przekaznik i po problemie
(obadaj też, czy przekaznik nie jest sterowany jakimś mniejszym napięciem, np 5V, choć wątpie żeby tranzystor był wysterowany na taką wartość uce)
Jeśli na 12V to albo podasz mu +12 albo 0, opcje są dwie, żadna mu nie zaszkodzi, a która poprawna to sam zobaczysz
A nie lepiej kupic taki czujnik? Przy glebie wyłączy zapłon i masz spokój, bo ja w sumie bym wolał nie kombinować
podane wyżej rozwiązanie jest czysto teoretyczne 
pozdro
Tak czy siak, ten czujnik steruje tylko przekaźnikiem 'zatrzymania silnika', więc wystarczy odpowiednio zasilic przekaznik i po problemie

Jeśli na 12V to albo podasz mu +12 albo 0, opcje są dwie, żadna mu nie zaszkodzi, a która poprawna to sam zobaczysz

A nie lepiej kupic taki czujnik? Przy glebie wyłączy zapłon i masz spokój, bo ja w sumie bym wolał nie kombinować


pozdro
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
nie no, mowie jak jest, w razie gleby i starcia któregos dekla, dobrze byłoby gdyby silnik jednak zgasł, a nie chodzil bez oleju do zatarcia, nie
? czujnik bedzie kosztował moze 200zł, a silnik..?
wymontuj dziada i pomierz w poziomie i po wychyleniu o 60 stopni jak pisze, co daje na wyjsciu, czy wogole zmienia się stan.

wymontuj dziada i pomierz w poziomie i po wychyleniu o 60 stopni jak pisze, co daje na wyjsciu, czy wogole zmienia się stan.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 207 gości