cujnik rtęciowy lub coś w tym stylu

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Żybis
pisarz
pisarz
Posty: 460
Rejestracja: czw 11 cze 2009, 21:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra

cujnik rtęciowy lub coś w tym stylu

Post autor: Żybis » sob 01 sty 2011, 22:54

Witam , może zły dział ale nie wiem gdzie zapytać , a mianowicie czy vtec z 2007 ma takie coś jak czujnik rtęciowy lub coś podobnego i gdzie co jest odpowiedzialne za to że po dzwonie motorek nieodpala , tak ktoś mi mówił ze może ma coś takiego więc się pytam fachowców :bye

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » ndz 02 sty 2011, 10:05

zazwyczaj czujniki przechyłu montowane są w czaszy gdzieś za zegarami ;), jeśli masz schemat to zwie się on Bank Angle Sensor

Tu masz z 800fi ale podejrzewam że w tym samym miejscu bedzie, z tego co widze to w srodku ma magnes, moze się gdzie powiesił ;)

pozdro!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Żybis
pisarz
pisarz
Posty: 460
Rejestracja: czw 11 cze 2009, 21:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Żybis » ndz 02 sty 2011, 11:05

No dzięki , jest takie coś właśnie tam , a jeszcze jedno czy jak kostkę wypnę to będzie ok czy trzeba zworkę jakąś robić na krótko ?

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » ndz 02 sty 2011, 12:08

z tego co widzę, to trzeba obadac czym jest sterowany Engine Stop Relay, od str włącznika zapłonu plusem (bialoczarny), kolor Red/orange od str. czujnika położenia też sugeruje plus, zatem przekaźnik dostaje '-' w momencie przechyłu i otwiera/zamyka przekaźnik (na schemacie wygląda jak normalnie zamknięty, dlatego ciężko powiedziec która opcja).
Tak czy siak, ten czujnik steruje tylko przekaźnikiem 'zatrzymania silnika', więc wystarczy odpowiednio zasilic przekaznik i po problemie ;) (obadaj też, czy przekaznik nie jest sterowany jakimś mniejszym napięciem, np 5V, choć wątpie żeby tranzystor był wysterowany na taką wartość uce)

Jeśli na 12V to albo podasz mu +12 albo 0, opcje są dwie, żadna mu nie zaszkodzi, a która poprawna to sam zobaczysz ;)

A nie lepiej kupic taki czujnik? Przy glebie wyłączy zapłon i masz spokój, bo ja w sumie bym wolał nie kombinować ;) podane wyżej rozwiązanie jest czysto teoretyczne ;)

pozdro

Żybis
pisarz
pisarz
Posty: 460
Rejestracja: czw 11 cze 2009, 21:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Żybis » ndz 02 sty 2011, 17:22

Hm dzięki za sugestie , kupić "nowy " to zapewne masakra a używka nie wiadomo czy sprawna :roll: może w poniedziałek pokombinujemy , dam znać co i jak :lol:

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » ndz 02 sty 2011, 19:01

nie no, mowie jak jest, w razie gleby i starcia któregos dekla, dobrze byłoby gdyby silnik jednak zgasł, a nie chodzil bez oleju do zatarcia, nie ;)? czujnik bedzie kosztował moze 200zł, a silnik..?

wymontuj dziada i pomierz w poziomie i po wychyleniu o 60 stopni jak pisze, co daje na wyjsciu, czy wogole zmienia się stan.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 207 gości