
SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
Tarcze NG nie mają zaznaczonego kierunku obrotów, więc można zakładać je prawa na lewą lub odwrotnie. Kierunkowe są tylko tarcze ori. 

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
I to też jest ciekawostka, po co więc producent znaczył kierunkowość, nie?
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
Może po to aby ich nie pomyslić przy demontażu i ponownym montażu? Nie wiem sam 

-
- pisarz
- Posty: 442
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
Chyba znalazłem rozwiązanie
pierwsze, szybkie testy są obiecujące. Jutro 20st więc moto do roboty zaprzęgnę i zobaczymy.
PS. Tarcze w końcu są pływające!

PS. Tarcze w końcu są pływające!
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
Cimaj wstawił zdjęcie tarczy oryginalnej.

W załączniku jest zamiennik.


W załączniku jest zamiennik.

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
- pisarz
- Posty: 442
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
Tylko właśnie o tym zaminniku wyżej pisałem że on nie działa z moim sprzętem
W sumie się da zamontować ale albo koło się nie kręci a w drugim przypadku tarcza obciera zacisk. Także producent coś tu nie do końca dobrze opisuje spasowanie tarczy do modelu.

- adrianoo
- pisarz
- Posty: 420
- Rejestracja: pt 25 mar 2016, 18:41
- Imię: Adrian
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Józefosław
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
Który to jest przerywacz kierunkowskazów w vtecu - pod czachą są trzy kostki i nie pamiętam która to a chce pod ledy wymienić
"braku chemii fizyką nie nadrobisz"
-
- pisarz
- Posty: 442
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
UP! Problem rozwiązany. Tarcze mimo tego że wyglądają jak by były biedne są jak najbardziej w porządku. Problemem było zapieczenie tarcz. W związku z tym że od 14r zaciski są radialne to niestety jeśli tarcza przestaje być pływająca (w nitach zbiera się cały syf) to wszystko przenosi się na kierę podczas heblowania. W rozwiązaniu tego problemu pomógł mi filmik: https://www.youtube.com/watch?v=nqcHw_t3QlU&t=33s Po zabiegu tarcza tak jak nowa ma delikatny luz radialny oraz prostopadły na nitach. W końcu jest tak jak powinno
- MarcinD
- pisarz
- Posty: 421
- Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
- Imię: Marcin
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PTU
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
adrianoo środkowa 99%, ale jak rozbierzesz to włącz kierunkowskazy i będzie słychać który cyka.
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f 

- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
Czyli (o ile dobrze zrozumiałem) założyłeś na powrót stare tarcze, wyczyściwszy uprzednio tylko nity mocujące??Cimaj pisze: ↑ndz 22 paź 2017, 21:47...UP! Problem rozwiązany. Tarcze mimo tego że wyglądają jak by były biedne są jak najbardziej w porządku. Problemem było zapieczenie tarcz. W związku z tym że od 14r zaciski są radialne to niestety jeśli tarcza przestaje być pływająca (w nitach zbiera się cały syf) to wszystko przenosi się na kierę podczas heblowania... ...Po zabiegu tarcza tak jak nowa ma delikatny luz radialny oraz prostopadły na nitach. W końcu jest tak jak powinno...

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
- pisarz
- Posty: 442
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
Dokładnie tylko, albo aż tyle zrobiłem. Wyczyściłem nity jednej i drugiej tarczy. Tarcza znowu zrobiła się pływająca przez co wszelkiego rodzaju wibracje już na sztywno nie są przez nią przenoszone na zacisk. Dla sprawdzenia byłem ostatnio w salonie Hondy i pomacałem jak wygląda praca nowej tarczy na moto. Wszystkie nity palcami można obracać a sama tarcza ma luz wokoło swojej osi do góry i do dołu oraz prostopadle. Tak powinno być i tak jest teraz u mnie
Na zimę zdejmuje obie tarcze i moczę w nafcie albo w benzynie aby cały ten syf z nitów się wydostał.

- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
No ciekawostka, nigdy tarcz nie luzowałem w żaden sposób.
-
- pisarz
- Posty: 442
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
Mało kto to robi bo nie nie ma takiej potrzeby. Jak czytalem na rożnych forach to pojawiały sie dwa wpisy jakie jest zalozenie konstrukcyjne dla tarcz plywajacych:emil pisze:No ciekawostka, nigdy tarcz nie luzowałem w żaden sposób.
1. Izolacja ciepla od felgi oraz szybsze odprowadzanie poprzez element aluminiowy.
2. Eliminacja wibracji/deformacji oraz odpowiedniego ukladania sie jej na klockach.
I tak drugi pkt mnie zaciekawił a wizyta w salonie i macanie nowej tarczy przekonała do czyszczenia. Przed salonem stało kilka używanych sztuk i w kazdej tarcza stala w miejscu. A skoro w nowej jest luz na nitach to po cos on tam jest

Wysłane z mojego F5122 przy użyciu Tapatalka
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI
No, o tym nie dyskutuję, że ma być, pytanie czemu przy takim przebiegu się zapiekły?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 251 gości