Czy ktoś wie, gdzie jest konektor widoczny na schemacie europejskiej wersji od kikiego - chodzi o złącze widoczne na grafice po prawej stronie, u dołu podpisane "G type only"? Mam wersję europejską na rynek niemiecki, w papierach 72 kW, ale możliwe, że ogranicznik został usunięty przed sprzedażą. Chcę to sprawdzić.
Wiem, że stosowano ograniczniki obrotu manetki (mniej więcej o 1/3 zakresu, widziałem zdjęcia, proste obliczenia sugerują że silnik dokręcałby się tylko do 9 tys obr.) montowane przy roll-gazie (sprawdziłem, nie ma) lub blaszki na rolce przepustnic (są do kupienia takie sety w DE, ten sam skutek - u mnie tego też nie ma). Na pewno aby uzyskać ubezpieczenie na 35 kW zmniejszano światło dolotu powietrza (blaszki z dziurką, można kupić na ebayu) lub wylotu spalin, ale nie wiem czy na 72 kW też taki (w mniej restrykcyjnej wersji) patent stosowano.
W dyskusjach pojawia się wersja z innymi wałkami, ale czy ktoś ma jakieś źródła to potwierdzające? Odmienne numery katalogowe wałków (na 98 KM i 106 / 110)? Jakieś ślady w necie? Instalacja wałka na 72 kW to już poważna ingerencja w silnik - kto miałby to robić, za czyją kasę, skoro można łatwiej np. dokręcając małą blaszkę po podniesieniu zbiornika. Poza tym ja nie kupiłbym motocykla, którego przywrócenie do wersji pełnej kosztowałoby tyle co robota z wałkami. A przecież mam prawo zmienić zdanie nt. warunków ubezpieczenia i od jutra chcieć płacić wyższą stawkę dla tych dodatkowych 8 KM (kto bogatemu zabroni, ale nie żebym ja był taki bogaty

) Nie zrozumcie mnie źle - ja wiem, że można zdjąć 8KM zmieniając wałki, ale jakoś mi się to nie klei w racjonalną metodę. Wiem, że w DE stosuje się certyfikowane blaszki za 20 euro, więc po co jeszcze alternatywna metoda z wałkami?
Wracając do mojego pytania - dwie mapy przełączalne zworką to jest racjonalna metoda (ale nie potrafię znaleźć potwierdzenia w źródłach czy rzeczywiście stosowana w celu obniżenia 78>72kW w VFR). Może zamiast blaszki, a może oprócz blaszki (czy czegokolwiek innego). Szukam gniazda tej zworki. Polecę po instalacji (nb. w moim ECU nie ma nic na pinie A12, za to jest kabelek na A2, który wygląda jak na schemacie - pomarańczowo-niebieski) sprawdzę i napiszę. Ale może ktoś to już sprawdził?