Strona 3 z 3

Re: Jak odblokować vfr 1200

: wt 02 lis 2021, 10:06
autor: redwater
Wałki rozrządu pierwsza kwestia, a druga nawet patrząc w dane techniczne model X ma stopień sprężania 12,0:1, a model F ma 12,1:1. Czyli X ma bardziej odprężony silnik, ale nie jest to az taka roznica aby to powodowało osłabienie z 170 na 130 koni. Mysle, ze ta kastracja z koni jest głównie w jednostce sterującej (sama odcinka jest duzo wcześniej w X). Może też wtryski mniejsze dali, może wydech mniej luźny. Trzeba by mieć oba modele X i F przy sobie aby porównać.
Nie wiem jakie zmiany kainzinger zrobił, czy tylko strojenie, czy tez mechanicznie, ale różnica spora.
Zauważ też, że nawet model F zablokowany na francje ma podobnie "zepsuty" przebieg momentu i mocy i też odcinka bardzo nisko jak w X.
Roznica zaczyna sie od 5 tys/obr i tu mysle ze w grę wchodzi otwarcie przepustnicy na max + wieksza dawka paliwa oraz odcinka wyzej, bo jak wiadomo moc mierze sie z momentu i ilosci obrotow. A jak fabrycznie przepustnice otwieraja sie w max 75%, to podnoszenie dawki juz nic nie da.