
POMÓŻCIE OCENIĆ OPONY.
- Struś
- pisarz
- Posty: 242
- Rejestracja: wt 02 paź 2007, 00:00
- Imię: Sławek
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
Eeeee error ! Okazało się , że moja super opona do kupienia w super stanie jest faktycznie super tylko jedno małe ale. Była przebita malutkim gwoździem i trzeba by łatkę centralnie przykleić. I teraz pytanie czy dalej w to brnąć , bo przecież łatka to nie koniec świata skoro rocznik 2007 i mięsa na niej jak na misiu, czy odpuścić, bo łatka to straszna lipa i pewnie się odklei w swoim najmniej oczekiwanym czasie, opony się nie da wyważyć i sam nie wiem co jeszcze. Co robić ?
Życie to nie czas kiedy oddychasz tylko te chwile, kiedy zapiera Ci dech w piersiach...
- Vlaad
- klepacz
- Posty: 956
- Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
- Kontakt:
Grześ, wszystko to prawda. Wiele razy pisalem (nie ja jeden) że nie powinno się zakladać używek... Zakladam, że ci którzy je kupują, nie mają kasy na nówki. Utrzymanie motocykla jest drogie, ale uważam że skoro stać mnie bylo na motocykl to nie mogę oszczędzać, tym bardziej że w przypadku opon chodzi o moje bezpieczeństwo. Nie mam zamiaru nikogo przekonywać, że moje podejście jest jedynie sluszne bo każdy sam powinien dbać o swój wlasny tylek. Tutaj stramy się doradzić koledze najmniej ryzykowny zakup (bo uważam, że zakup używki to zawsze ryzyko).
Bula, BT20 to opona bardziej turystyczna niż sportowa o dwuskladnikowej mieszance, która powinna zapewnić male zużycie środka bieżnika (twarda mieszanka) i dobrą przyczepność na bokach bieżnika (miękka mieszanka). Różne są o niej opinie na naszym forum, poszukaj i poczytaj.
aVe cycki & vfr
Bula, BT20 to opona bardziej turystyczna niż sportowa o dwuskladnikowej mieszance, która powinna zapewnić male zużycie środka bieżnika (twarda mieszanka) i dobrą przyczepność na bokach bieżnika (miękka mieszanka). Różne są o niej opinie na naszym forum, poszukaj i poczytaj.
aVe cycki & vfr
- Krajan
- klepacz
- Posty: 1273
- Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
pomyśl tak.. kupujesz nówki gumy za ok 1100zł komplet z czego tylni kapeć kosztuje cię ok 600zł... na pierwszym teście po przejechaniu np 20km łapiesz kapcia.. co robisz ?? Kupujesz nową oponę? Ja na pewno bym ją kleił, stało się i taki pech, ale zapłacić 600zł za 20km rozkoszy jazdy na nowiutkiej gumie to trochę drogo! Nie jeden kleił i jeździł ! Widziałem jak wyglądają te kołki/łatki, dobrze zrobiona naprawa nie pownna dać się odczuć, ciśnienie w oponie dociska ją mocno do wewnętrznej strony opony, więc nie ma się co martwić.
[ Dodano: 2007-10-16, 08:44 ]
opona czasmi jest tak wykonana że nierównomiernie są masy porozkładane (jak każda) i trzeba wyważać. Kołek to znikome wartości wagi. Nie hissterroyzuj
Trochę optymizmu
Chyba że ta cena (okazja) jest mocno zbliżona do ceny nowej opony.. to bym się zastanowił.
[ Dodano: 2007-10-16, 08:44 ]
Kołek nie waży buk wie ileStruś pisze:bo łatka to straszna lipa i pewnie się odklei w swoim najmniej oczekiwanym czasie, opony się nie da wyważyć i sam nie wiem co jeszcze.



Chyba że ta cena (okazja) jest mocno zbliżona do ceny nowej opony.. to bym się zastanowił.

- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
witam,co do uzywanych opon to sam nie jestem przekonany,,ale tak jest jak napisałes,chodzi o kase,w sumie zastanawiam sie jeszcze czy ja kupic,pomyslałem tez moze o tym aby sie jeszcze wstrzymac bo i tak nie bede juz jezdził i zakupic jakies oponki nowe ale np.roczne bo i takie widziałem na alegro.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- musieli
- pisarz
- Posty: 309
- Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
- Imię: Dariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wawa zone
Faktycznie, serwisówka podaje, że seryjnie wchodzi 170ka zarówno do RC36I jak i II gen. A to jest bardzo dziwne, dlatego że w RC36I gen tylna felga jest szersza o pół cala - ma 5,5cala a w IIgen ma 5 cali. Dlatego właśnie 180tka jest idealna dla Igeneracji. Miałem 2szt Igen i zawsze jeździłem na 180kach. Kiedyś przez ciekawość założyłem "turystycznego" Metzelera 170kę i była to kompletna pomyłka. Dlatego upieram się przy 180/55/ZR17.Vlaad pisze:Fabrycznie jest 170 w RC36I. Fakt, 180 się sprawdza, ale musi to być opona o bardziej sportowym przekroju niż BT20.
[ Dodano: 2007-10-16, 09:27 ]
No właśnie - dobrze to przemyśl. Lepiej wydać trochę więcej na oponki czy później wydawać znacznie więcej na remont po szlifie, bo stary trampek nie utrzymał przyczepności???Buła pisze:witam,co do uzywanych opon to sam nie jestem przekonany,,ale tak jest jak napisałes,chodzi o kase
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA
- musieli
- pisarz
- Posty: 309
- Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
- Imię: Dariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wawa zone
Pisał to człowiek, który zapewne nie jeździł na takich oponach jak Dunlop D208GP albo Qualifier, nie wspomnę o Metzelerze Rennsport a o Racetec-u to już pewnie nie słyszał. Tak - Pirelli Dragon Supercorsa są zajebiste, ale to nie jedyna extra opona na rynku.Arturo pisze:Powiem tak... nie doradzę z własnego doświadczenia ale powiem Ci co mi na temat opon mówił kumpel który b. dużo jeżdzi na torze:
"...nie kupuj Metzeler i Dunlopów. Metzeler są jak zimówki i nie nadają sie jak lubisz czasem zaszaleć
Najlepiej zobaczyć co Pepe robi swoją maszyną w zakręcie w 2 osoby (a ma właśnie D208mki) - osobiście patrzyłem na to z przerażeniem



Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA
- Jacko
- ostry klepacz
- Posty: 2208
- Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
- Imię: Jacek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Komarówka Podlaska
- Kontakt:
Jak dla mnie Metzelery Z6 to naprawdę fajne gumki. Trzymają się dobrze a i nie uciekają w mgnienu oka. A co do Metzelerów to dodam jeszcze że teraz ma Sporteca M1 i są zajebiste. Ale już widzę ich wadę zużycie jest dość duże, no w końcu to sportowa gumka i mięciutka jest.rommi pisze:Nie weim, czy jeszcze ale Jacko miał na swojej 929 Metzeler'a Z6 na tyle i jakoś dawał rade wszystkim na torze w Lublinie ...
Więc twierdzenie że Metzelery to lipa to nieprawda. Oczywiście zależy od modelu. Ale to jest w każdej firmie tak samo. Są lepsze i gorsze.
A i Z6 w deszczu również bez problemu dają radę.
- Skandal
- zadomowiony
- Posty: 83
- Rejestracja: pt 26 sty 2007, 13:31
- Imię: Maciek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
JA TEZ SOBIE CHWALE Z6 MAM OBECNIE TRZECI KOMPLET I NAPRAWDE DOBRZE SIE SPISUJA, SZYBKO LAPIA TEMPERATURE ROBOCZA CALKIEM NIEZLE TRZYMAJA NA SUCHO I MOKRO TEZ DAJA RADE.DALY RADE NA TORZE W POZNANIU I LUBLINIE.SUPER OPONKI DO TURYSTYKI WYTRZYMUJA OKOLO12000-15000KILOSOW.DLAMNIE SUPER.DO VFRY MYSLE DOBRY WYBOR-WKONCU TO NIE SPORT
WLF 

- Struś
- pisarz
- Posty: 242
- Rejestracja: wt 02 paź 2007, 00:00
- Imię: Sławek
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
No to wreszcie się doczekałem na przesyłkę. Soczyste, mięciuchne Michelin Pilot Power A.D. 2007 (cokolwiek się za tym kryje). Mięsiwa na nich dużo, ale czytając opinie zasięg max 8-10 tkm. No to zobaczymy co to cudo potrafi. Oględziny organo-leptyczne wypadły bardzo pozytywnie. Czy hiszpański Michelin będzie lepszy od japońskiego Dunlopa (czyt. made in... ). No to tylko muszę się zebrać żeby zmienić mój dywanik z frędzlami na oponę i może jeszcze w tym roku zdam relacje z odczuć subiektywnych.
Życie to nie czas kiedy oddychasz tylko te chwile, kiedy zapiera Ci dech w piersiach...
- benito
- ostry klepacz
- Posty: 2333
- Rejestracja: śr 28 mar 2007, 12:10
- Imię: Jarek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja jezdze juz 3-ci komplet Bridgestone BT-002
Opony typowo torowe. Swietnie trzymaja, jak sie rozgrzeja.
Kiedy guma jest zimna, to jak po deszczu, ale jak juz jest ciepla, to ogien...
Wspaniale trzymanie w winklach. Sprawdzone na torze.
Wszystkie motocykle scigajace sie w pucharze BMW Cup na torze Poznan jezdza na tych gumach i powiem, ze dla mnie bajka
Moj brat jezdzil wczesniej na Dunlop Sport Max i po zalozeniu BT-002 stwierdzil, ze sa o niebo lepsze...
Opony typowo torowe. Swietnie trzymaja, jak sie rozgrzeja.
Kiedy guma jest zimna, to jak po deszczu, ale jak juz jest ciepla, to ogien...
Wspaniale trzymanie w winklach. Sprawdzone na torze.
Wszystkie motocykle scigajace sie w pucharze BMW Cup na torze Poznan jezdza na tych gumach i powiem, ze dla mnie bajka
Moj brat jezdzil wczesniej na Dunlop Sport Max i po zalozeniu BT-002 stwierdzil, ze sa o niebo lepsze...
Honda VFR800 - RC46 - `98
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05
- Struś
- pisarz
- Posty: 242
- Rejestracja: wt 02 paź 2007, 00:00
- Imię: Sławek
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
Eeee a coś bliżej na temat tej wady ? Jeszcze ich nie założyłem więc może się rozmyślę, bo chyba jednak to są espaniole...Jacko pisze:A co do hiszpańskich to było napisane w ŚM że przód Michelin Pilot Power właśnie hiszpański zostaje wymieniony bo jest w nich jakaś wada. Więc zobacz co Ty masz.
Życie to nie czas kiedy oddychasz tylko te chwile, kiedy zapiera Ci dech w piersiach...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 224 gości