POMÓŻCIE OCENIĆ OPONY.

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Awatar użytkownika
Grześ
pisarz
pisarz
Posty: 225
Rejestracja: ndz 09 lip 2006, 13:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Grześ » pn 15 paź 2007, 21:37

Moim skromnym zdaniem na kapciach nie ma co oszczędzać bo przecież moto z ziemią styka się tylko w dwóch miejscach na kilku cm2 powierzchni...... :roll: No chyba,że zużywasz kilka kapci tylnych na sezon??!!

Awatar użytkownika
Struś
pisarz
pisarz
Posty: 242
Rejestracja: wt 02 paź 2007, 00:00
Imię: Sławek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Struś » wt 16 paź 2007, 00:17

Eeeee error ! Okazało się , że moja super opona do kupienia w super stanie jest faktycznie super tylko jedno małe ale. Była przebita malutkim gwoździem i trzeba by łatkę centralnie przykleić. I teraz pytanie czy dalej w to brnąć , bo przecież łatka to nie koniec świata skoro rocznik 2007 i mięsa na niej jak na misiu, czy odpuścić, bo łatka to straszna lipa i pewnie się odklei w swoim najmniej oczekiwanym czasie, opony się nie da wyważyć i sam nie wiem co jeszcze. Co robić ?
Życie to nie czas kiedy oddychasz tylko te chwile, kiedy zapiera Ci dech w piersiach...

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » wt 16 paź 2007, 06:49

Struś,

Ja jeździłem z kołkiem,wyważyli mi razem z nim.Jakoś nie czułem różnicy.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » wt 16 paź 2007, 08:33

Grześ, wszystko to prawda. Wiele razy pisalem (nie ja jeden) że nie powinno się zakladać używek... Zakladam, że ci którzy je kupują, nie mają kasy na nówki. Utrzymanie motocykla jest drogie, ale uważam że skoro stać mnie bylo na motocykl to nie mogę oszczędzać, tym bardziej że w przypadku opon chodzi o moje bezpieczeństwo. Nie mam zamiaru nikogo przekonywać, że moje podejście jest jedynie sluszne bo każdy sam powinien dbać o swój wlasny tylek. Tutaj stramy się doradzić koledze najmniej ryzykowny zakup (bo uważam, że zakup używki to zawsze ryzyko).

Bula, BT20 to opona bardziej turystyczna niż sportowa o dwuskladnikowej mieszance, która powinna zapewnić male zużycie środka bieżnika (twarda mieszanka) i dobrą przyczepność na bokach bieżnika (miękka mieszanka). Różne są o niej opinie na naszym forum, poszukaj i poczytaj.

aVe cycki & vfr

Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Krajan » wt 16 paź 2007, 08:40

pomyśl tak.. kupujesz nówki gumy za ok 1100zł komplet z czego tylni kapeć kosztuje cię ok 600zł... na pierwszym teście po przejechaniu np 20km łapiesz kapcia.. co robisz ?? Kupujesz nową oponę? Ja na pewno bym ją kleił, stało się i taki pech, ale zapłacić 600zł za 20km rozkoszy jazdy na nowiutkiej gumie to trochę drogo! Nie jeden kleił i jeździł ! Widziałem jak wyglądają te kołki/łatki, dobrze zrobiona naprawa nie pownna dać się odczuć, ciśnienie w oponie dociska ją mocno do wewnętrznej strony opony, więc nie ma się co martwić.

[ Dodano: 2007-10-16, 08:44 ]
Struś pisze:bo łatka to straszna lipa i pewnie się odklei w swoim najmniej oczekiwanym czasie, opony się nie da wyważyć i sam nie wiem co jeszcze.
Kołek nie waży buk wie ile :mrgreen: opona czasmi jest tak wykonana że nierównomiernie są masy porozkładane (jak każda) i trzeba wyważać. Kołek to znikome wartości wagi. Nie hissterroyzuj :razz: Trochę optymizmu :nausea

Chyba że ta cena (okazja) jest mocno zbliżona do ceny nowej opony.. to bym się zastanowił. :silent

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » wt 16 paź 2007, 09:17

witam,co do uzywanych opon to sam nie jestem przekonany,,ale tak jest jak napisałes,chodzi o kase,w sumie zastanawiam sie jeszcze czy ja kupic,pomyslałem tez moze o tym aby sie jeszcze wstrzymac bo i tak nie bede juz jezdził i zakupic jakies oponki nowe ale np.roczne bo i takie widziałem na alegro.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
musieli
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone

Post autor: musieli » wt 16 paź 2007, 09:25

Vlaad pisze:Fabrycznie jest 170 w RC36I. Fakt, 180 się sprawdza, ale musi to być opona o bardziej sportowym przekroju niż BT20.
Faktycznie, serwisówka podaje, że seryjnie wchodzi 170ka zarówno do RC36I jak i II gen. A to jest bardzo dziwne, dlatego że w RC36I gen tylna felga jest szersza o pół cala - ma 5,5cala a w IIgen ma 5 cali. Dlatego właśnie 180tka jest idealna dla Igeneracji. Miałem 2szt Igen i zawsze jeździłem na 180kach. Kiedyś przez ciekawość założyłem "turystycznego" Metzelera 170kę i była to kompletna pomyłka. Dlatego upieram się przy 180/55/ZR17.

[ Dodano: 2007-10-16, 09:27 ]
Buła pisze:witam,co do uzywanych opon to sam nie jestem przekonany,,ale tak jest jak napisałes,chodzi o kase
No właśnie - dobrze to przemyśl. Lepiej wydać trochę więcej na oponki czy później wydawać znacznie więcej na remont po szlifie, bo stary trampek nie utrzymał przyczepności???
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA

Awatar użytkownika
musieli
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone

Post autor: musieli » wt 16 paź 2007, 09:34

Arturo pisze:Powiem tak... nie doradzę z własnego doświadczenia ale powiem Ci co mi na temat opon mówił kumpel który b. dużo jeżdzi na torze:

"...nie kupuj Metzeler i Dunlopów. Metzeler są jak zimówki i nie nadają sie jak lubisz czasem zaszaleć
Pisał to człowiek, który zapewne nie jeździł na takich oponach jak Dunlop D208GP albo Qualifier, nie wspomnę o Metzelerze Rennsport a o Racetec-u to już pewnie nie słyszał. Tak - Pirelli Dragon Supercorsa są zajebiste, ale to nie jedyna extra opona na rynku.

Najlepiej zobaczyć co Pepe robi swoją maszyną w zakręcie w 2 osoby (a ma właśnie D208mki) - osobiście patrzyłem na to z przerażeniem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Post autor: Jacko » wt 23 paź 2007, 19:09

rommi pisze:Nie weim, czy jeszcze ale Jacko miał na swojej 929 Metzeler'a Z6 na tyle i jakoś dawał rade wszystkim na torze w Lublinie ...
Jak dla mnie Metzelery Z6 to naprawdę fajne gumki. Trzymają się dobrze a i nie uciekają w mgnienu oka. A co do Metzelerów to dodam jeszcze że teraz ma Sporteca M1 i są zajebiste. Ale już widzę ich wadę zużycie jest dość duże, no w końcu to sportowa gumka i mięciutka jest.
Więc twierdzenie że Metzelery to lipa to nieprawda. Oczywiście zależy od modelu. Ale to jest w każdej firmie tak samo. Są lepsze i gorsze.
A i Z6 w deszczu również bez problemu dają radę.

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko

Post autor: C_L_K » śr 24 paź 2007, 08:13

To i ja się dołączę do pochwał Metzelera Z6. Nawinąłem na nie 2kkm i nie widać żadnych śladów zużycia. Trzymają na suchym i na mokrym, pomimo niskich temp. Nie mam doświadczenia na torze, ale do codziennego śmigania wg mnie są zajebiste 8)

Awatar użytkownika
Skandal
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 83
Rejestracja: pt 26 sty 2007, 13:31
Imię: Maciek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skandal » śr 24 paź 2007, 20:31

JA TEZ SOBIE CHWALE Z6 MAM OBECNIE TRZECI KOMPLET I NAPRAWDE DOBRZE SIE SPISUJA, SZYBKO LAPIA TEMPERATURE ROBOCZA CALKIEM NIEZLE TRZYMAJA NA SUCHO I MOKRO TEZ DAJA RADE.DALY RADE NA TORZE W POZNANIU I LUBLINIE.SUPER OPONKI DO TURYSTYKI WYTRZYMUJA OKOLO12000-15000KILOSOW.DLAMNIE SUPER.DO VFRY MYSLE DOBRY WYBOR-WKONCU TO NIE SPORT
WLF :)

Awatar użytkownika
Struś
pisarz
pisarz
Posty: 242
Rejestracja: wt 02 paź 2007, 00:00
Imię: Sławek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Struś » śr 24 paź 2007, 20:53

No to wreszcie się doczekałem na przesyłkę. Soczyste, mięciuchne Michelin Pilot Power A.D. 2007 (cokolwiek się za tym kryje). Mięsiwa na nich dużo, ale czytając opinie zasięg max 8-10 tkm. No to zobaczymy co to cudo potrafi. Oględziny organo-leptyczne wypadły bardzo pozytywnie. Czy hiszpański Michelin będzie lepszy od japońskiego Dunlopa (czyt. made in... ). No to tylko muszę się zebrać żeby zmienić mój dywanik z frędzlami na oponę i może jeszcze w tym roku zdam relacje z odczuć subiektywnych.
Życie to nie czas kiedy oddychasz tylko te chwile, kiedy zapiera Ci dech w piersiach...

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Post autor: Jacko » czw 25 paź 2007, 22:03

Struś pisze:ale czytając opinie zasięg max 8-10 tkm
Nigdy na Pilot Power nie udało mi się tyle zrobić. 5-6 tyś to wszystko co się dało.
A co do hiszpańskich to było napisane w ŚM że przód Michelin Pilot Power właśnie hiszpański zostaje wymieniony bo jest w nich jakaś wada. Więc zobacz co Ty masz.

Awatar użytkownika
benito
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2333
Rejestracja: śr 28 mar 2007, 12:10
Imię: Jarek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: benito » pt 26 paź 2007, 01:59

Ja jezdze juz 3-ci komplet Bridgestone BT-002
Opony typowo torowe. Swietnie trzymaja, jak sie rozgrzeja.
Kiedy guma jest zimna, to jak po deszczu, ale jak juz jest ciepla, to ogien...
Wspaniale trzymanie w winklach. Sprawdzone na torze.
Wszystkie motocykle scigajace sie w pucharze BMW Cup na torze Poznan jezdza na tych gumach i powiem, ze dla mnie bajka
Moj brat jezdzil wczesniej na Dunlop Sport Max i po zalozeniu BT-002 stwierdzil, ze sa o niebo lepsze...
Honda VFR800 - RC46 - `98
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05

Awatar użytkownika
Struś
pisarz
pisarz
Posty: 242
Rejestracja: wt 02 paź 2007, 00:00
Imię: Sławek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Struś » sob 27 paź 2007, 15:29

Jacko pisze:A co do hiszpańskich to było napisane w ŚM że przód Michelin Pilot Power właśnie hiszpański zostaje wymieniony bo jest w nich jakaś wada. Więc zobacz co Ty masz.
Eeee a coś bliżej na temat tej wady ? Jeszcze ich nie założyłem więc może się rozmyślę, bo chyba jednak to są espaniole...
Życie to nie czas kiedy oddychasz tylko te chwile, kiedy zapiera Ci dech w piersiach...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 224 gości