VTEC - Prawda i Legenda

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

VTEC - Prawda i Legenda

Post autor: mors » czw 04 paź 2007, 11:42

Otwieram dyskusję Kółka Samokształceniowego.

Jak w tytule - piszemy co wiemy na pewno, czego się domyślamy i co nam się wydaje.

dzielmy się wiedzą, a będziemy mądrzejsi - ja chcę bardzo... być mądrzejszy :biggrin

Na poczatek definicja:

VTEC (eng. Variable valve Timing and lift Electronic Control system) - system kontroluje czas i wznios zaworów w zależności od obrotów silnika, stopnia otwarcia przepustnicy.

Cos jakby tak nie za bardzo przystawał do tego co mamy w VFR800FI od 2002 - czyż nie?
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

Awatar użytkownika
Pepe VFR
klepacz
klepacz
Posty: 944
Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 12:05
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pepe VFR » czw 04 paź 2007, 12:23

Cały problem z V-tec-iem wynika z tego że Honda bardzo rozpięściła swoich klientów i przyzwyczaiła ich do tego że praktycznie wszystkie silniki oddają moc gładko i liniowo, ciągnie od samego dołu 8) . A tu nagle pojawiają się jakięś nagłe przyrosty mocy :shock: i wielki szum wokół tego, przecież w innych markach motocykli to przecież normalnie nikt na to nie nażeka i sie tym nie przejmuje więc W CZYM TEN PROBLEM!!!!!
Wypalony papieros skraca życie Srednio o 1min
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!

Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » czw 04 paź 2007, 14:25

mors pisze:Cos jakby tak nie za bardzo przystawał do tego co mamy w VFR800FI od 2002 - czyż nie?
Faktycznie, to co jest w VFR to prawie jak VTEC ;)
Nie ma tam zmiennych faz rozrządu, a jedynie powyżej okreslonych obrotów pracuja 4 a nie 2 zawory na cylinder :)
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3542
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » czw 04 paź 2007, 16:18

mors pisze:Electronic Control system
w dodatku nie jest sterowany elektronicznie a ciśnieniowo olejowo!

Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » czw 04 paź 2007, 17:23

ppamula pisze:
mors pisze:Electronic Control system
w dodatku nie jest sterowany elektronicznie a ciśnieniowo olejowo!
A W jaki sposób jest sterowany zawór trzymający to ciśnienie oleju? :mrgreen:
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: mors » ndz 07 paź 2007, 21:15

Prawdą jest co Maciek rzecze - VFR Solenoid Valve jest sterowany z ECM i tu nasuwa się pytanie:
Czy ingerując w oprogramowanie możnaby pokombinować w celu np obniżenia obrotów załączania Vitka?

Słyszałem o systemie dyskryminujacym VTEC, ale nie znam szczegółow.
Kto Cos wie na ten temat?
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » pn 08 paź 2007, 12:19

mors pisze:Słyszałem o systemie dyskryminujacym VTEC, ale nie znam szczegółow.
Kto Cos wie na ten temat?
Ja wiem, że Ty słyszałeś coś na ten temat :lol

Awatar użytkownika
doyar
klepacz
klepacz
Posty: 826
Rejestracja: czw 22 cze 2006, 00:11
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Uć siti

Post autor: doyar » pn 08 paź 2007, 15:00

mors pisze:piszemy co wiemy na pewno
podatki sa na pewno. reszty nie jestem juz tak pewien. totalny postmodernizm relatywistyczny (lub odwrotnie).

Hiszpan25

Post autor: Hiszpan25 » wt 15 sty 2008, 21:34

mors pisze:Prawdą jest co Maciek rzecze - VFR Solenoid Valve jest sterowany z ECM i tu nasuwa się pytanie:
Czy ingerując w oprogramowanie możnaby pokombinować w celu np obniżenia obrotów załączania Vitka?

Słyszałem o systemie dyskryminujacym VTEC, ale nie znam szczegółow.
Kto Cos wie na ten temat?
Witam! Jako swierzak i to bez praktyki z VFR (za wyjątkiem polatanek kolegi RC36 a wcześniej RC24) najpierw sie przywitam.
Jestem obecnie na etapie zastanawiania sie czy nie nadszedł już czas zmiany mojej SVki )SV650S z 2000r) właśnie na VFR800A. Ale nie o tym chciałem napisać. To tylko tak tytułem wstępu. Głównie chciałym podzielić się swoimi przemyśleniami na temat możliwości ingerencji w pracę zaworu załączającego VTEC. Sygnał do niego jest podawany z ECM tak więc jak sądzę można by wybadać jakim jest on sterowany sygnałem (napięciowy?) i zastosować równoległe podanie takiego sygnału tyle, że ze sterowaniem ręcznym. Można by było wówczas poprzez np podanie takiego napięcia poprzez zwykły włącznik z kierownicy załączać w dowolnym momencie uśpione zawory. Problem jedynie gdy do poprawnego działania solenoidu potrzebne jest także np odpowiednie ciśnienie oleju a mierzone przez dodatkowy czujnik gdzieś np w magistrali. Tutaj podanie zbyt wcześnie sygnału ręcznie mogło by spowodować małe bum i kosztowna lekcję... Oglądał ktoś z Was jak to jest w praktyce lub opisane w serwisówce? Tam zapewne jest opisany sposób sprawdzania solenoidu w razie W. Na tej podstawie można by wykombinować czy włącznik jest możliwy czy tez nie.
PZDR!
Ostatnio zmieniony śr 16 sty 2008, 01:08 przez Hiszpan25, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » wt 15 sty 2008, 22:29

HISZPAN 25 zapraszamy do PRZYWITALNI i Zarejestrój się! VFR RULEZ - kupuj VFRKe :-)
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Groszek
klepacz
klepacz
Posty: 618
Rejestracja: pt 30 cze 2006, 23:43
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa / V-Boyen
Kontakt:

Post autor: Groszek » śr 16 sty 2008, 21:07

Mi się ten V-tec system nie bardzo podoba. Tzn tak dziwnie, bo czasem załącza sie tak, ze w ogóle go nie czuć, czasem tak że czuć kopa lekkiego, a czasem nieprzyjemne szarpnięcie, tak jakby motocyl na ułamek sekundy przygasł a potem dostał kopa. To ostatnie niefajne jest. Ale moja opinia jest może niezbyt miarodajna, bo V-teckiem przejechałem coś koło 50 km to lepiej jak bym sie zamknął i czytał tylko. Ale nie mam takiego zamiaru, tym bardziej, ze mam pytanie które mnie trapiło od dawna.

Czy V-tec ma taka samą dźwignię hamulca nożnego jak Fi???

Bum, zaskoczyłem? :) Wiem, ze wiele elementów jest wspólnych. Taki chocby dekiel silnika prawy - obserwując ceny części na allegro dekiel silnika do Fi kosztuje od 250 zł, a do V-tec od 400... a to taki sam dekiel. I uszczelka też taka sama jest tego dekla. Felgi są takie same, i mnóstwo innych rzeczy. Ale czy dźwignia hamulca też?

[ Dodano: 2008-02-18, 14:35 ]
Sam sobie odpowiem.
Inna jest.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 243 gości