SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Mila
teksciarz
teksciarz
Posty: 134
Rejestracja: pt 14 paź 2016, 09:45
Model VFR: 800FI RC46
Imię: Andrzej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: Mila » pn 18 lut 2019, 16:31

A skąd wiadomo ,że olej przepracowany? trzeba by rozebrać , a wtedy na pewno już wymienić z uszczelnieniami.

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: K_L_A_M_A » wt 19 lut 2019, 13:14

Do wymiany oleju w lagach na pewno nie trzeba wywalać uszczelniaczy. Olej w lagach dostaje tak samo wycisk jak w silniku a może nawet bardziej, a wiem to od chłopaków z 3mm racing którzy raczej wiedzą co mówią . Zgodnie z tym co się od nich dowiedziałem olej powinno się wymieniać co rok jak olej silnikowy a w najgorszym wypadku co dwa lata. Osobiście tak robię i muszę stwierdzić że przy zlewaniu oleju "żur" zlatuje na końcu. Kupuje 2 l oleju a do lag wchodzi po 544cm3 więc tym nadmiarem po zlaniu starego robię sobie płukanie przed wlaniem właściwej ilości. Rozbiera się amory tylko jak ciekną , lub do kompleksowego przeglądu wraz ze sprawdzeniem stanu panewek i geometrii rur.

Mila
teksciarz
teksciarz
Posty: 134
Rejestracja: pt 14 paź 2016, 09:45
Model VFR: 800FI RC46
Imię: Andrzej
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: Mila » wt 19 lut 2019, 19:19

Pewnie do wymiany oleju trzeba zdemontować amortyzatory , odkręcić górny korek i zlać stary olej, a potem napełnić świeżym. motoride:

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: emil » wt 19 lut 2019, 21:30

E, żeby to wypłukać to lepiej rozebrać, chyba że faktycznie co rok robisz po pełnym czyszczeniu. Ja u siebie miałem masło np :D. Przy rozbiórce uważać na tuleje i można sie bawić.

Awatar użytkownika
pawcioja
bywalec
bywalec
Posty: 23
Rejestracja: sob 27 paź 2018, 20:10
Model VFR: 800X
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: pawcioja » wt 19 lut 2019, 22:25

Filozofii wielkiej z wymianą oleju w lagach nie ma, kluczowe jest natomiast zalanie oleju do identycznego poziomu w obydwu lagach. Nierówny poziom może spowodować niszczenie opony i inne problemy. Na YT jest sporo filmów jak to zrobić.

W moim poście viewtopic.php?p=370928#p370928 są fotki przepracowanego oleju oraz przyrządu do odsysania oleju do zadanego poziomu.

@Mila, najpierw poluzować korki potem demontować amortyzatory !!

Powodzenia

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka




K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: K_L_A_M_A » śr 20 lut 2019, 10:31

emil pisze:
wt 19 lut 2019, 21:30
...., chyba że faktycznie co rok robisz po pełnym czyszczeniu. ....
tak właśnie zrobiłem , rozebrałem wymieniłem wszystkie panewki na nowe - oem , zawiozłem rury oraz półki na sprawdzenie geometrii do firmy tecrol , oczywiście również nowe uszczelniacze , piaskowanie oraz lakierowanie goleni i od tej pory co rok wymiana oleju

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: emil » śr 20 lut 2019, 13:30

A do płukania olej rozcieńczasz jakąś naftą, czy czym płuczesz? Ja lagi robilem 3 sez temu cale, ale zrobilem moze z 10kkm, wiec syfu moze nie bedzie, za to wymienić można by.

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Model VFR: VFR VTEC
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: adam.ada » śr 20 lut 2019, 22:26

Mi po wymianie samego oleju szybko zaczęły puszczać uszczelniacze.
Adam

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: K_L_A_M_A » czw 21 lut 2019, 22:53

emil pisze:
śr 20 lut 2019, 13:30
A do płukania olej rozcieńczasz jakąś naftą, czy czym płuczesz? Ja lagi robilem 3 sez temu cale, ale zrobilem moze z 10kkm, wiec syfu moze nie bedzie, za to wymienić można by.
tak jak napisałem wlewam czysty olej z nadwyżki kupionych 2 l , nadmiaru wychodzi po około 400cm3 na rurę ( na 2 razy po 200cm3) i "pompuje" tłokiem amortyzatora aby się przepłukał i zlewam . Niczego nie dolewam ponieważ zawsze jakieś resztki by zostały na ściankach i mogły by wpłynąć na jakość oleju który już zostanie wlany ostatecznie. Pierwsze 200cm zlatuje mętne a drugie już praktycznie czyste.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: emil » pt 22 lut 2019, 09:45

Obadamy może w praktyce, dzięki :)

Awatar użytkownika
Paweł_RSL
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 14:59
Model VFR: VFR 800FI
Imię: Paweł
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: Paweł_RSL » pt 22 lut 2019, 10:12

Można też zlać stary olej a następnie wlać 100/200ml benzyny ekstrakcyjnej, wymieszać w środku i wylać cały syf. Ja tak robiłem za każdym razem wymiany uszczelniaczy lag + przez wlaniem nowego oleju. Przeważnie dwukrotne wlanie, mieszanie i wylatywała już czysta benzyna a laga w środku była pięknie wypłukana ze syfu :)

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: emil » pt 22 lut 2019, 12:14

No a jak to wytrzymują uszczelniacze? Dlatego się zastanawiałem nad jakąś mieszanką oleju z naftą, bo to nie rozpuści gumy, a benzyna taka w sumie też nie powinna, choć kto wie.

Awatar użytkownika
piotr_bzyk
pisarz
pisarz
Posty: 209
Rejestracja: wt 28 mar 2017, 17:45
Model VFR: fi
Imię: Piotr
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tczew

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: piotr_bzyk » pt 22 lut 2019, 13:28

ekstrakcyjna nie zrobi szkody uszczelniaczom.

kalin20
Posty: 16
Rejestracja: śr 10 paź 2018, 17:43
Imię: Michał
Płeć: Mężczyzna

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: kalin20 » sob 23 lut 2019, 10:16

A ile oleju wchodzi do każdej lagi w rc46 ?

Wysłane z mojego Lenovo YT3-X50L przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
piotr_bzyk
pisarz
pisarz
Posty: 209
Rejestracja: wt 28 mar 2017, 17:45
Model VFR: fi
Imię: Piotr
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tczew

Re: SZYBKIE PYTANIA / SZYBKIE ODPOWIEDZI

Post autor: piotr_bzyk » sob 23 lut 2019, 10:17

wszystko zostało powiedziane kilka postów wstecz.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości