Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
-
armen1pl
- pisarz

- Posty: 354
- Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wyszków
Post
autor: armen1pl » ndz 08 kwie 2012, 11:02
http://www.youtube.com/watch?v=S6WF7gtVpHI
Na filmiku mamy jazdę po mieście z włączonym trybem D (automat) w VFR 1200 i teraz powiedzcie mi jak ma się przygazówka i teoria zmiany biegów do tego jak to odbywa sie w tym modelu? Komputer sterujacy zmianą przełożeń nie używa przegazówki. Co więc z żywotnoscią skrzyni? Slychać wyraźne kliknięcia przy zmianie biegów

:) Zapraszam do dyskusji na ten temat

Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
-
cooba1
- teksciarz

- Posty: 148
- Rejestracja: sob 09 maja 2009, 17:34
- Imię: Kuba
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Dahab
Post
autor: cooba1 » ndz 08 kwie 2012, 14:50
Czesc!
Na chlopski rozum - redukcja z "miedzygazem" wg niektorych, wydluza trwalosc podzespolow skrzyn biegow gdzie konstrukcyjnie nie wystepuje synchronizator (motocyklowa sekwencyjna). Dwusprzeglowy automat sam w sobie jest synchronizatorem, stad tak jak w skrzyniach samochodow osobowych (wyjatkiem spotykanym jeszcze ciagle na ulicach jest pierwszy bieg w "maluchu") nie ma potrzeby zrownywania obrotow walu korbowego z obrotami danego przelozenia.
Zdrowko!
Ludziom brak kultury zupełnie, wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos nadepnął mi na rekę!!!
-
brii
- pisarz

- Posty: 452
- Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
- Imię: Maciej
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Częstochowa
Post
autor: brii » pt 11 kwie 2014, 15:32
armen1pl pisze:Komputer sterujacy zmianą przełożeń nie używa przegazówki. Co więc z żywotnoscią skrzyni? Slychać wyraźne kliknięcia przy zmianie biegów

:) Zapraszam do dyskusji na ten temat

Może jeździłem na zepsutej VFR DCT ale komp podbijał odpowiednio obroty przy redukcjach a przy przyśpieszeniach odpuszczał ogień na ułamek sekundy

Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
-
gpa
- Posty: 7
- Rejestracja: pn 10 lut 2014, 11:54
- Imię: Grzegorz
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: gpa » pt 11 kwie 2014, 17:13
eeee, własnie przy przyspieszaniu czuć zaletę automatu. przyspiesza nawet na chwile nie ujmując momentu.
ten filmik fajnie pokazuje jak DCT wplywa na zachowanie motocykla przy przyspieszaniu
https://www.youtube.com/watch?v=d8cBo3QHbJg
-
brii
- pisarz

- Posty: 452
- Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
- Imię: Maciej
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Częstochowa
Post
autor: brii » sob 12 kwie 2014, 11:59
gpa pisze:eeee, własnie przy przyspieszaniu czuć zaletę automatu. przyspiesza nawet na chwile nie ujmując momentu.
Chodziło mi o to, że wyrównuje obroty - ciąg jest cały czas, to robi masakryczne wrażenie - zero czasu na oddech między zmianami biegów

Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 219 gości