VTR SP 1 ?

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Awatar użytkownika
korek
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 90
Rejestracja: ndz 20 lut 2011, 20:28
Imię: Kordian
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Praszka
Kontakt:

Re: VTR SP 1 ?

Post autor: korek » sob 19 maja 2012, 12:06

No i kurcze prosiłbym jeszcze w potwierdzeniu lub obaleniu mitu który czytałem na temat SP 1 i SP2 otóż nie wiem ile w tym prawdy ale piszą ludziska że oba te modele mają napęd na kołach zębatych :D :D ? Teraz nie wiem czy tak jest czy ktoś po prostu usłyszał głupotę i podał ją dalej :P ?
Ride is Fun ;D :D For you safety & Protection Do NOT Speeding at the public road !!

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Re: VTR SP 1 ?

Post autor: Lucek » sob 19 maja 2012, 13:08

Plastics/Paint Scheme differences:
- 00, 01, and 02 are the same
- 03 has black tail, less black on front cowl, and the entire "honda wing" fits on
the side cowls. Tanks has slight differences. Pictures below for 00-02 vs. 03 differences.
- 04 generally same as 00-02 except it has white "number plates" instead of black (and an unpainted frame - as noted below by RC-Rick)

Mechanical/component differences 02 & up as compared w/ 00-01:
- longer, re-designed swingarm
- improved FI & larger throttle bodies
- lighter 5 spoke wheels (6 spoke on 00-01)
- Slip on exhaust for 00-01 only fits 00-01 and 02 & up slip-ons only fit 02 & up.
- There are other minor changes not really that important to your choice (relocated oil cooler, taller stock windscreen, etc.)










Part
Difference
Reason for Change

Forks
Lighter Staunchion Tubing, Softer Damping
Stiffer, more compliant

Front Axle
Heavier
Change front/rear weight bias

Front Brake Discs
Thickness increased from 3.5mm to 4.0mm
Prevent warping

Front Caliper Hangers
Different Design
??

Front Calipers (???)
Piston Coating (???)
Smoother action, better feel, less drag

Front Brake Master Cylinder
19 to 17 mm
Better feel

Front Wheel
5 Spoke
Lighter

Steering Stem
Larger
Stronger

Steering Stem top nut
Increased to 41 mm (previously 32 mm)
Stronger

Frame
Different engine hangers, swingarm pivot
Lighter, Stronger

Throttle Bodies
Increased from 54mm to 62mm
Better throttle response, more top end power

Velocity Stacks
Size Increase
Better throttle response, more top end power

Air Filters
Beneficial restrictor in left filter
Better throttle response, more top end power
filters cleanable

Injectors
New 12 hole design (previously 4 hole)
Better fuel atomization

ECU
32-bit CPU (previously 16-bit)
Better throttle response

Cooling System
Fan for each radiator, relocated oil cooler
More efficient cooling system

Seat Undertray
Redesign, ECU location change
Better underseat arrangement

Swingarm
Complete redesign, longer, lighter
Better rear grip and feel

Swingarm Pivot Inserts
different (?)
??

Rear Brake Hanger
different (?)
??

Chain
Longer
Length increased to accommodate longer swingarm

Rear Wheel
5 spoke
Lighter than older 6 spoke

Rear Shock
Relocated resevoir, softer damping
Easier to route exhaust, more compliant

Windscreen
1" Higher
Better wind protection

Windscreen bolts
Cheaper black plastic
Cost

Exhaust port shape
Now heart shaped (previousy round)
more efficient

Exhaust Header
re-shaped
More efficient/Lighter/More top-end

Exhaust Cans
Redesign/Lighter
Lighter

Rear Mudflap
Redesign
??

Spark Plugs
Different Part #s
Emissions? Longevity?

Clutch
First Friction Disk has larger Diameter, addition of Judder Spring
Better Clutch Action
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
korek
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 90
Rejestracja: ndz 20 lut 2011, 20:28
Imię: Kordian
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Praszka
Kontakt:

Re: VTR SP 1 ?

Post autor: korek » sob 19 maja 2012, 13:54

Super !! :D :D :D :D WIELKIE dzięki za pomoc w temacie :) kurcze jest tego trochę :P
Heh dla laika który nie wie jedyna różnica to zmiana modelu z SP 1 na SP2 :D
Ride is Fun ;D :D For you safety & Protection Do NOT Speeding at the public road !!

Prent
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: ndz 26 gru 2010, 23:20
Imię: Kuba
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź / Świętochłowice

Re: VTR SP 1 ?

Post autor: Prent » wt 19 cze 2012, 19:31

korek pisze:... oba te modele mają napęd na kołach zębatych
Ten ktoś, kto Ci to mówił, miał na myśli napęd rozrządu, tak jak w vfrkach, co z resztą wyraźnie słychać, to "miałczenie" silnika.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 236 gości