Strona 1 z 1

modyfikacja airboxu rc46

: sob 13 mar 2010, 22:23
autor: sensi
na australijskim mcn-ie znalazlem cos takiego:

My main reason for liking the VFR is the engine note, especially when fitted with a pipe. It gets even better when you remove the snorkel that is slotted into the top of the airbox. This opens up the breathing a bit more and makes the induction growl deep and raucous. A corresponding increase of between 0.5 and 1.2 horsepower is also gained throughout the rev-range, the power gain doesn't make the removal worth it, the noise does.

http://www.mcnews.com.au/Testing/HondaVFR800.htm

jesli dobrze zrozumialem, chodzi o odlaczenie klapki z gory airboxu co ma poprawic pobieranie powietrza przez silnik i sam jego odglos. jest tez wzmianka o poprawie mocy ale z tym bylbym sceptyczny. co o tym sadzicie?

: ndz 14 mar 2010, 00:15
autor: mlody55
czy to chodzi o te klapki, które stukają pod zbiornikiem jak przejeżdzam z prędkoscią 10km/h przez przejazd kolejowy? :lol:

: ndz 14 mar 2010, 11:43
autor: wasyl
sensi, Wydaje mi się że to może poprawić moc ale mieszanka będzie też bogatsza w paliwo z czym idzie znaczny wzrost spalania.

: ndz 14 mar 2010, 11:57
autor: szatan
Może poprawi moc o 5KM ? i tego nawet nie poczujesz , tyle samo zyskasz zmieniając tłumik.
Może powiękrzy sie spalanie o litr , a to juz da sie poczuć :mrgreen:

: ndz 14 mar 2010, 21:19
autor: sensi
nie chodzi mi o poprawienie mocy bo i tak czasami do konca nie ogarniam tego co w standardzie jest pod siodlem ;-) chodzilo mi glownie o pozbycie sie tego klekotania airboxu slyszalnego na niskich obrotach podczas pracy sprzegla a jesli przy tym poprawi sie dzwiek pracy silnika to swietnie. nie jestem tylko pewien czy ten klekot dokucza mi na tyle zeby za jego usuniecie placic regularny abonament w postaci zwiekszonego zuzycia paliwa...
reasumujac jedynym efektem braku tej klapki w airboxie bedzie bogatsza mieszanka paliwa?

: wt 16 mar 2010, 11:58
autor: Radarro
Jak dla mnie kolo pisze, że podoba mu się dźwięk (się wie :) Jak usuniesz grzybek, albo zdejmiesz rurkę od grzyba, to cały czas klapka będzie na dole i przelot powietrza będzie otwarty. Przez to jeszcze ciut poprawi się dźwięk silnika (głębszy)

Teoretycznie da to tez przyrost kunia mocy, ale autorowi bardziej chodzi o polepszenie dźwięku :)
Tak ja to rozumiem.

A spalanie? Większy przepływ powietrza zarejestrują czujniki, podadzą więcej paliwa i przepali więcej. Ale IMO to będzie wielkość max do pół litra na 100...
... ale chyba jestem raczej sceptyczny, że po usunięciu grzyba dźwięk się jakoś znacznie zmieni...
Pozdr!

: wt 16 mar 2010, 13:09
autor: Skuciok
Klapka w airbox'sie nie jest na ozdobę. Jest po to by silnik przy odpowiednich obrotach dostawał odpowiednią ilość powietrza przy jego odpowiedniej prędkości (i zawirowaniu).
Na małych obrotach musimy "ograniczyć" otwór dolotowy tak żeby prędkość przepływającego powietrza była wyższa. I powietrze odpowiednio zawirowane.
Przy większych obrotach zapotrzebowanie na powietrze wzrasta to raz, a dwa przez większe zapotrzebowanie prędkość przepływu tego powietrza też rośnie, żeby za bardzo nie wzrosła otwiera się dodatkowy wlot. Przez to też cały dolot się skraca. Co jest pożądane.
Małe obroty długi dolot = dobry moment obrotowy przy niskich obrotach.
Duże obroty krótki dolot = dobra moc na "górze".

Po to w nowszych moto stosuje się zmienne długości dolotu i klapki w wydechu żeby przebieg mocy i momentu był jak najbardziej optymalny.

Jednym słowem otwierając klapkę na stałe zmniejszysz sobie moment obrotowy na niskich i średnich obrotach.

Powodzenia w modyfikacjach :-P

: wt 16 mar 2010, 13:58
autor: orzyl
kolejny raz zapytam... po co poprawiac fabrykę, skoro na celu nie ma się podniesienia mocy, tylko dźwięk? chcecie mieć basowy? zmieńcie sobie wydech :)

: śr 17 mar 2010, 14:23
autor: sensi
chyba sobie jednak odpuszcze- dzieki za info