Ostre wałki rozrządu.Propozycja

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Ostre wałki rozrządu.Propozycja

Post autor: Gacol » sob 23 sty 2010, 01:04

Pamiętam jak to było już na forum poruszane co zrobic by VFR była mocniejsza.Otórz mam sposób jakim są sportowe"ostre" wałki rozrządu.Orientolem się w cenach i jest w polsce producent który podejmnie się wykonania tkowych(np do VFR 800) za cene 1400-1800zł.mysle że jest to wiele ciekawsze rozwiązanie niz power commander a w podobnej cenie.Przyrost mocy powinien byc duzo lepszy niż ww produktu.Czy ktoś chciałby coś takiego?

Moim zdaniem dobra opcja
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » sob 23 sty 2010, 10:26

Nie jestem jakims zaawansowanym mechnikiem i tak z ciekawosci sie wypytam, skoro juz zalozyles temat. Co to znaczy "ostre walki rozrzadu".

Znaczy sie ze sa ianczej krzywki na nich ustawione ktore odpowiadaja za zamykanie/otwieranie zaworow :?: ...ze zmienia sie czas otwarcia/zamkniecia i/lub dlugosc czasu w jakim sa zawory otwarte :?:

I czy przy takiej zmianie nie trzeba miec innego komputera do sterowania silnikiem :?: ..albo chociaz innych map zaplonowych :?:

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » sob 23 sty 2010, 11:01

O ile sie nie myle, walki sa odkuwane. Przy produkcji jednostkowej kwota 1400-1800 zl wydaje mi sie malo realna.Nawet przy kopiowaniu takich elementow, a co dopiero przy wykonaniu czegos lepszego. Ten element jest zbyt skomplikowany technolgicznie. Wymaga obrobki przynajmniej na 3 typach maszyn i to zaawansowanych technologicznie(tokarka, frezarka, szlifierka).Dodatkowo odkucie tego polfabrykatu tez nie bedzie tanim zabiegem. Wychodze z zalozenia, ze przedsiebiorstwo, ktore zadeklarowalo wykonanie tych walkow jeszcze nie wie z czym ma do czynienia.
Przerobienie oryginalnych walkow jak juz kris napisal jest nieuzasadnione i tylko zrodzi mase problemow.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » sob 23 sty 2010, 11:07

Skoro mowa o technologii wykonania to doliczylbym sie nawet 4 maszyn... w koncu na jakiejs dlutownicy trzeba jeszcze te zęby z kolka napedzajacego wydlutowac a to jest calosc w VFR przeca.
Ostatnio zmieniony sob 23 sty 2010, 12:13 przez kris2k, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » sob 23 sty 2010, 14:09

Jest to kwota przy zamówieniu 10sztuk.

kris2k, Właśnie o to chodzi że ma inna charakterystyke inne kąty otwarcia i z oryginalnego włka to kupe można zrobić.Musi być nowy wałek.W mailu w którym dostałem odp napisano że te wałki są kute i njwyższej jakości
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » sob 23 sty 2010, 14:19

OK, rozumiem o co chodzi od strony technicznej w takim razie.

A pytanie teraz takie... skad wiadomo gdzie te walki maja byc inne? ...a raczej nie walki, tylko ksztalt bierzni krzywki na walku ktora odpowiada za to w jakim momencie dany zawor jest otwarty, jak dlugo jest otwarty i w jakim momencie ma sie zamknac.
Przeciez to wcale sie nie musi dziac "symetrycznie w czasie" wzgledem chwili maksymalnego otwarcia, inaczej moze sie zamykac, ianczej moze sie otwierac ten zawor.
Jak to ma byc zmienione, kto to ma zaprojektowac zeby bylo lepjej niz na oryginalnych walkach (o przerabianiu oryginalnych nie ma co marzyc, wiadomo, maja byc nowe).

Wybacz moja dociekliwosc, po prostu lubie silniki spalinowe a w szczegolnosci ten z VFR :)

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » sob 23 sty 2010, 15:51

Powiem ci że jeslibyś łyknoł dobrą lekturę to mozliwe że miałbyś jakąś wizje.Ja powiedzmy że po takiej lekturze coś bym wydzierrzył.Ale.Wysylam oryginalne walki do firmy http://www.swiatek.com.pl/go.live.php która się podejmuje takowej roboty i oni projektują i przygotowuja dla Nas walki.
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » sob 23 sty 2010, 15:54

A mozesz zarzuci jakies tytuly, w sumie poczytalbym cos o tym :)
elco... tez cos zdaje sie powinienes miec pod tym katem, cos mi sie kojazy ze na uczelni miales jakis przedmiot stritce o silnikach spalinowych :?:

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » sob 23 sty 2010, 21:27

Studiuje inzynierie produkcji i stad tez moje spostrzezenia co do wytworzenia tych walkow. Ciezko mi uwierzyc w ostateczna cene tego przedsiewziecia. Koszty wytworzenia matrycy i obrobki takiego elementu sa bardzo duze. W przypadku VFR walki stanowia jedna calosc, tutaj firma oddziela walki od kol zebatych. Przy 10 sztukach nie moge sobie wyobrazic takiej ceny. Nie mowie jednak, ze sie nie da.
inzynieria produkcji podlega pod wydzial mechaniczny, aczkolwiek nie mialem praktycznie nic zwiazanego z silnikami. Naleza one do moich prywatnych zainteresowan. Przyznam sie szczerze, ze o walkach sportowych nie wiem zupelnie nic. Nie mniej jednak wychodzac z zalozenia, ze cokolwiek co nosi profesjonalna nazwe "sportowy" musi znalezc w czyms swoje konsekwencje. Jezeli nie bedzie koniecznonsci przestawiania map i konsekwencji zmiany czasow otwarcia zaworow pewnie pojawi sie szybsze zuzycie elementow wspolpracujacych. W sporcie nie ma nic za darmo. Dlatego warto sie zastanowic czy warto zainwestowac taka mase pieniedzy za kilka, moze kilkanascie koni wiecej. Ja lubie VFR taka jaka ja stworzono :)
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » sob 23 sty 2010, 22:26

Świątek ma pojęcie o robocie. Sporo ludzi daje do niego zajechane wałki do regeneracji. Cuda z tym robi i co ciekawsze naprawy są stosunkowo trwałe. Z tego co wiem, zajmował się i pewnie nadal zajmuje produkcją modyfikowanych wałków do silników wyczynowych.

O ile dobrze się domyślam, mają to być oryginalne wałki ze zmienionymi bieżniami. W najgorszym wypadku szybciej zajedzie szklanki.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » sob 23 sty 2010, 22:30

Dalej się tym zajmuje także elco jesli bedzie ekipa pewna na to to można spróbować.Wiesz cene on ustala i raczej dobrze wie co i ile
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » sob 23 sty 2010, 23:15

oczywiscie po takiej wymianie rozrząd trzeba ustawić za pomoca tarczy z kątomierzem a same zębatki najlepiej jak będą miały regulacje położenia (ale o tym to juz P. Świątek doskonale wie zapewne)

Awatar użytkownika
morris35
Posty: 13
Rejestracja: czw 31 gru 2009, 00:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: morris35 » sob 23 sty 2010, 23:36

kiki pisze:oczywiscie po takiej wymianie rozrząd trzeba ustawić za pomoca tarczy z kątomierzem a same zębatki najlepiej jak będą miały regulacje położenia (ale o tym to juz P. Świątek doskonale wie zapewne)
Jeśli kątów otwarcia nie zmieni a zapewne nie bo tu potrzeba wielu doświadczen z konkretnym silnikiem żeby tego nie spieprzyć a jedynie zmieni wznios to kątomierz jest zbędny bo nic sie nie ustawia . Generalnie żecz w tym żeby zawór szybciej sie otwierał i zamykał prze co dłużej znajduje sie w maksymalnym otwarciu przez co silnik jest lepiej napełniany / przedmuchiwany ze spalin ( choć przeważnie silnik traci na elastyczności ale zyskuje na maksymalnej mocy) . Swiątek ma dobrą renome choć nie sądziłem że wzioł sie za motory :)
Być może ma dostęp do sportowego wałka VFR-y i skopiuje go to daje największą gwarancje powodzenia operacji .

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » sob 23 sty 2010, 23:45

dokładnie tak. Fazy nie ulegną zmianie. Luzy zaworowe powinno regulować się w dokładnie taki sam sposób. A o rzeźbach Świątka do motocykli słyszałem juz parę ładnych lat temu.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
musieli
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone

Post autor: musieli » ndz 24 sty 2010, 12:03

Panowie, naturalnym następstwem zastosowania sportowych wałków rozrządu są zmiany w (przynajmniej) mapie wtrysku. Więc teorie o tym, że to lepsze niż PCIII (albo inny fueler) można wsadzić między bajki. Nawet zmieniając jedynie wznios wałków i czas otwarcia zaworów to trzeba na dłużej i wcześniej otworzyć wtryskiwacz tak aby było co przez ten czas zassać do komory spalania. A to = przerobienie mapy wtrysku pod dłuższe czasy otwarcia zaworów oraz zaimplementowanie jej do komputera sterującego.

Już kiedyś o tym było mówione - nie ma tanich modyfikacji silników N/A, a każdy konik kosztuje bardzo dużo pieniążków i pracy.

Co do wałków od Świątka - kręcąc się od kilkunastu lat w światku streetracingowym nie raz, nie dwa i nie pięć widziałem silniki (najczęściej wysoko kręcące się hondowskie czwórki) gdzie wałki z tej firmy narobiły większego bigosu niż przyniosły właścicielowi fun-u.

PEACE
Ostatnio zmieniony ndz 24 sty 2010, 12:41 przez musieli, łącznie zmieniany 1 raz.
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości