Strona 1 z 2

Dynamiczne doładowanie

: wt 24 lis 2009, 15:51
autor: brutoos
Tak się zastanawiam i poszukuję metody na tuning mechaniczny VFR i tuż przed koncepcją uturbiania/kompresora przyszła mi na myśl prostsza modyfikacja.

Otóż byle zzr600 z podobnego rocznika co 800fi na zębach ma doładowanie dynamiczne, a biorąc za przykład r1 - moc bez doładowania/z wynosi 180/189; momenty bez/z 112.7/118.3 W hayabusie jest chyba jeszcze większy przyrost.

Teraz pytanie czy ktoś słyszał o czymś takim? Na samym wywierceniu dziury w czaszy i poprowadzeniu rury do airboxa by się nie skończyło i pewnie trza by dostroić mapę przez pc3.

: wt 24 lis 2009, 15:55
autor: kris2k
W zasadzie to VFR ma cos na ksztalt dynamicznego doladowania.
W koncu w airbox'ie jest dodatkowa klapka ktora sie otwiera od jakichstam obrotow zeby dostarczac silnikowi wiecej powietrza.
Nie jest to niby dokladnieto samo, ale powietrza dostaje silnik wiecej.

: wt 24 lis 2009, 16:01
autor: brutoos
racja, dostaje więcej, ale ciągle pod takim samym ciśnieniem. Dynamiczne doładowanie w postaci rury powoduje, że przy większych prędkościach, ciśnienie w airboksie rośnie.

: wt 24 lis 2009, 16:02
autor: Gacol
Więc tak doładowanie dynamiczne w motocyklach jest już stosowane od bardzo dawna np cbr f3 juz je miały itd.Działa to na takiej zasadzie że przy jeżdzie z daną prędkościa powietrze jest nie zasysane jak to w zwykłym układzie vfr jest tylko "wpychane" pędem powietrza do airboxa co zwiększa w nim ciśnienie.Myśle że co do VFR to zabieg jest troche niepotrzebny defakto chciany rezultat bedziesz uzyskiwał np przy prędkości 150-200km/h.Także twój wybór choć szczerze myśle że to byłby tylko Gadżet

: wt 24 lis 2009, 16:09
autor: brutoos
Gacol pisze:Myśle że co do VFR to zabieg jest troche niepotrzebny defakto chciany rezultat bedziesz uzyskiwał np przy prędkości 150-200km/h.Także twój wybór choć szczerze myśle że to byłby tylko Gadżet
To by było do zbadania, ale na samym modzie przez K&N + pc + przelotka zyskuje się jakieś 10km, więc drugie 5-10 dałoby ok 130 koników, ale rzeczywiście dopiero (grubo lub nie) powyżej 100.

Ciekawe jaki kosztorys by wyszedł dla zamontowania kompresora Rotrexa.

: wt 24 lis 2009, 16:20
autor: Gacol
Jak chcesz mogę się w zimie podjąć montażu tego(przywozisz moto i dostajesz na gotowo)Mam na wiosce człowieka który jest m.polski na 1/4 mili jezdzi golfem vr6 600KM.Z nim już myślelismy nad turbo w moto choc szczerze polecam bardziej nitro .Zestaw zamontowany to koszt 2200zł.Można zawsze zrobic podniesieniem ocy po swojemu.Nie wiem czy jest Power Comander do VFR ale jesli nie to i tak nie problem.Myślałem nad większymi wtryskami +przelot+ K&N+ odpowiednia mapa i już jest.Mozna naprawde wiele.Przestawić moment obrotowy itd.Są też sposoby które sie po prostu nie połacajatypu zakup kutych korb które są dużo lżejsze.Możliwości jest mnóstwo.Jeśli chcesz to wal na gg i pogadamy na temat

: wt 24 lis 2009, 16:50
autor: brutoos
Myślałem o rozwiązaniu mimo wszystko przydatnym w praktyce i działającym na bieżąco - nitro niestety czymś takim nie jest :/ Uwagę więc skieruję w stronę kompresora..

: wt 24 lis 2009, 17:01
autor: Gacol
To jst moim zdaniem troche drogi temat już poruszany na forum.A problem jest jeszcze z charakterystyką silnika.Jest bardzo"krzywe"oddawanie mocy i niebardzo przyjazne uzytkownikowi

: wt 24 lis 2009, 23:33
autor: Gieniu
Dlaczego jest problem z charakterystyką silnika i nie równomiernym oddawaniem mocy? Przecież kompresor pompuje liniowo,nie to co turbo,że mamy dziure i nagle strzał mocy

: wt 24 lis 2009, 23:50
autor: elco
Ciekawa lektura do przeczytania, która już gdzieś przez forum się przewijała:

http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... opic=31492

: wt 24 lis 2009, 23:59
autor: Gacol
Gieniu, no chyba nie do końca tak jest.Niestety jest dziura i to przy każdym turbo czy prze kompresor czy turbo (na wydechu)Gdyby nie było to kto wie czy niemontowano by tego seryjnie

: śr 25 lis 2009, 00:13
autor: robsonic
Gieniu pisze:Dlaczego jest problem z charakterystyką silnika i nie równomiernym oddawaniem mocy? Przecież kompresor pompuje liniowo,nie to co turbo,że mamy dziure i nagle strzał mocy

Niestety turbo dziura jest i będzie, wiadomo że duża turbina = duża moc ale i dziura się powiększa. Kompromisem sądwi sprężarki... mała i dużą. Mała ciągnie od dołu i pozwala większej siostrze spokojnie ruszyc do działania ;-) jechałem taką SUBARYNKĄ z dwoma turbinami.....słowami tego nie da się opisac

: śr 25 lis 2009, 00:21
autor: Gacol
Zgodze się z przedmówcą ale nie ma aż tak małych turbinek żeby podeszły jako "małe" do moto.Dziura to odwieczny problem :sad:

: śr 25 lis 2009, 06:36
autor: robsonic
elco pisze:Ciekawa lektura do przeczytania, która już gdzieś przez forum się przewijała:

http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... opic=31492
Arcydzieło same w sobie,starannośc wykonania poszczególnych elementów na niebotycznym poziomie :shock: Nawet jeśli kopiując ten pomysł cena wykonania i całej reszty przekroczy koszt Twojej vfr drogi Brutoosie i pewnie kilkakrotnie. Nawet jeśli doładujesz moto to pociągnie ta przeróbka szereg zmian poszczególnych elementów żeby wszystko było cacy. VFR-ki to szybki turystyk i nawet dupa nie boli jak po dziurach śmigasz więc pewnie zawiasy też do wymiany. Najtansza przeróbka to zmienic moto na mocniejsze :disagree

: śr 25 lis 2009, 06:45
autor: Gacol
Wspominałem o tym kicie kosztuje jedyne 5500 dolarów także...