Dynamiczne doładowanie
- brutoos
- pisarz
- Posty: 294
- Rejestracja: pn 23 lut 2009, 13:40
- Imię: Jacek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Dynamiczne doładowanie
Tak się zastanawiam i poszukuję metody na tuning mechaniczny VFR i tuż przed koncepcją uturbiania/kompresora przyszła mi na myśl prostsza modyfikacja.
Otóż byle zzr600 z podobnego rocznika co 800fi na zębach ma doładowanie dynamiczne, a biorąc za przykład r1 - moc bez doładowania/z wynosi 180/189; momenty bez/z 112.7/118.3 W hayabusie jest chyba jeszcze większy przyrost.
Teraz pytanie czy ktoś słyszał o czymś takim? Na samym wywierceniu dziury w czaszy i poprowadzeniu rury do airboxa by się nie skończyło i pewnie trza by dostroić mapę przez pc3.
Otóż byle zzr600 z podobnego rocznika co 800fi na zębach ma doładowanie dynamiczne, a biorąc za przykład r1 - moc bez doładowania/z wynosi 180/189; momenty bez/z 112.7/118.3 W hayabusie jest chyba jeszcze większy przyrost.
Teraz pytanie czy ktoś słyszał o czymś takim? Na samym wywierceniu dziury w czaszy i poprowadzeniu rury do airboxa by się nie skończyło i pewnie trza by dostroić mapę przez pc3.
- brutoos
- pisarz
- Posty: 294
- Rejestracja: pn 23 lut 2009, 13:40
- Imię: Jacek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
racja, dostaje więcej, ale ciągle pod takim samym ciśnieniem. Dynamiczne doładowanie w postaci rury powoduje, że przy większych prędkościach, ciśnienie w airboksie rośnie.
Ostatnio zmieniony wt 24 lis 2009, 16:02 przez brutoos, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gacol
- klepacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
Więc tak doładowanie dynamiczne w motocyklach jest już stosowane od bardzo dawna np cbr f3 juz je miały itd.Działa to na takiej zasadzie że przy jeżdzie z daną prędkościa powietrze jest nie zasysane jak to w zwykłym układzie vfr jest tylko "wpychane" pędem powietrza do airboxa co zwiększa w nim ciśnienie.Myśle że co do VFR to zabieg jest troche niepotrzebny defakto chciany rezultat bedziesz uzyskiwał np przy prędkości 150-200km/h.Także twój wybór choć szczerze myśle że to byłby tylko Gadżet
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
- brutoos
- pisarz
- Posty: 294
- Rejestracja: pn 23 lut 2009, 13:40
- Imię: Jacek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
To by było do zbadania, ale na samym modzie przez K&N + pc + przelotka zyskuje się jakieś 10km, więc drugie 5-10 dałoby ok 130 koników, ale rzeczywiście dopiero (grubo lub nie) powyżej 100.Gacol pisze:Myśle że co do VFR to zabieg jest troche niepotrzebny defakto chciany rezultat bedziesz uzyskiwał np przy prędkości 150-200km/h.Także twój wybór choć szczerze myśle że to byłby tylko Gadżet
Ciekawe jaki kosztorys by wyszedł dla zamontowania kompresora Rotrexa.
- Gacol
- klepacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
Jak chcesz mogę się w zimie podjąć montażu tego(przywozisz moto i dostajesz na gotowo)Mam na wiosce człowieka który jest m.polski na 1/4 mili jezdzi golfem vr6 600KM.Z nim już myślelismy nad turbo w moto choc szczerze polecam bardziej nitro .Zestaw zamontowany to koszt 2200zł.Można zawsze zrobic podniesieniem ocy po swojemu.Nie wiem czy jest Power Comander do VFR ale jesli nie to i tak nie problem.Myślałem nad większymi wtryskami +przelot+ K&N+ odpowiednia mapa i już jest.Mozna naprawde wiele.Przestawić moment obrotowy itd.Są też sposoby które sie po prostu nie połacajatypu zakup kutych korb które są dużo lżejsze.Możliwości jest mnóstwo.Jeśli chcesz to wal na gg i pogadamy na temat
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
- elco
- klepacz
- Posty: 911
- Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
- Kontakt:
Ciekawa lektura do przeczytania, która już gdzieś przez forum się przewijała:
http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... opic=31492
http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... opic=31492
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.
- robsonic
- klepacz
- Posty: 829
- Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
- Imię: Robert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych city????
- Kontakt:
Gieniu pisze:Dlaczego jest problem z charakterystyką silnika i nie równomiernym oddawaniem mocy? Przecież kompresor pompuje liniowo,nie to co turbo,że mamy dziure i nagle strzał mocy
Niestety turbo dziura jest i będzie, wiadomo że duża turbina = duża moc ale i dziura się powiększa. Kompromisem sądwi sprężarki... mała i dużą. Mała ciągnie od dołu i pozwala większej siostrze spokojnie ruszyc do działania

fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę 

- robsonic
- klepacz
- Posty: 829
- Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
- Imię: Robert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych city????
- Kontakt:
Arcydzieło same w sobie,starannośc wykonania poszczególnych elementów na niebotycznym poziomieelco pisze:Ciekawa lektura do przeczytania, która już gdzieś przez forum się przewijała:
http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... opic=31492


fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości