Dynamiczne doładowanie

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
brutoos
pisarz
pisarz
Posty: 294
Rejestracja: pn 23 lut 2009, 13:40
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Dynamiczne doładowanie

Post autor: brutoos » wt 24 lis 2009, 15:51

Tak się zastanawiam i poszukuję metody na tuning mechaniczny VFR i tuż przed koncepcją uturbiania/kompresora przyszła mi na myśl prostsza modyfikacja.

Otóż byle zzr600 z podobnego rocznika co 800fi na zębach ma doładowanie dynamiczne, a biorąc za przykład r1 - moc bez doładowania/z wynosi 180/189; momenty bez/z 112.7/118.3 W hayabusie jest chyba jeszcze większy przyrost.

Teraz pytanie czy ktoś słyszał o czymś takim? Na samym wywierceniu dziury w czaszy i poprowadzeniu rury do airboxa by się nie skończyło i pewnie trza by dostroić mapę przez pc3.

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » wt 24 lis 2009, 15:55

W zasadzie to VFR ma cos na ksztalt dynamicznego doladowania.
W koncu w airbox'ie jest dodatkowa klapka ktora sie otwiera od jakichstam obrotow zeby dostarczac silnikowi wiecej powietrza.
Nie jest to niby dokladnieto samo, ale powietrza dostaje silnik wiecej.

Awatar użytkownika
brutoos
pisarz
pisarz
Posty: 294
Rejestracja: pn 23 lut 2009, 13:40
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: brutoos » wt 24 lis 2009, 16:01

racja, dostaje więcej, ale ciągle pod takim samym ciśnieniem. Dynamiczne doładowanie w postaci rury powoduje, że przy większych prędkościach, ciśnienie w airboksie rośnie.
Ostatnio zmieniony wt 24 lis 2009, 16:02 przez brutoos, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » wt 24 lis 2009, 16:02

Więc tak doładowanie dynamiczne w motocyklach jest już stosowane od bardzo dawna np cbr f3 juz je miały itd.Działa to na takiej zasadzie że przy jeżdzie z daną prędkościa powietrze jest nie zasysane jak to w zwykłym układzie vfr jest tylko "wpychane" pędem powietrza do airboxa co zwiększa w nim ciśnienie.Myśle że co do VFR to zabieg jest troche niepotrzebny defakto chciany rezultat bedziesz uzyskiwał np przy prędkości 150-200km/h.Także twój wybór choć szczerze myśle że to byłby tylko Gadżet
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
brutoos
pisarz
pisarz
Posty: 294
Rejestracja: pn 23 lut 2009, 13:40
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: brutoos » wt 24 lis 2009, 16:09

Gacol pisze:Myśle że co do VFR to zabieg jest troche niepotrzebny defakto chciany rezultat bedziesz uzyskiwał np przy prędkości 150-200km/h.Także twój wybór choć szczerze myśle że to byłby tylko Gadżet
To by było do zbadania, ale na samym modzie przez K&N + pc + przelotka zyskuje się jakieś 10km, więc drugie 5-10 dałoby ok 130 koników, ale rzeczywiście dopiero (grubo lub nie) powyżej 100.

Ciekawe jaki kosztorys by wyszedł dla zamontowania kompresora Rotrexa.

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » wt 24 lis 2009, 16:20

Jak chcesz mogę się w zimie podjąć montażu tego(przywozisz moto i dostajesz na gotowo)Mam na wiosce człowieka który jest m.polski na 1/4 mili jezdzi golfem vr6 600KM.Z nim już myślelismy nad turbo w moto choc szczerze polecam bardziej nitro .Zestaw zamontowany to koszt 2200zł.Można zawsze zrobic podniesieniem ocy po swojemu.Nie wiem czy jest Power Comander do VFR ale jesli nie to i tak nie problem.Myślałem nad większymi wtryskami +przelot+ K&N+ odpowiednia mapa i już jest.Mozna naprawde wiele.Przestawić moment obrotowy itd.Są też sposoby które sie po prostu nie połacajatypu zakup kutych korb które są dużo lżejsze.Możliwości jest mnóstwo.Jeśli chcesz to wal na gg i pogadamy na temat
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
brutoos
pisarz
pisarz
Posty: 294
Rejestracja: pn 23 lut 2009, 13:40
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: brutoos » wt 24 lis 2009, 16:50

Myślałem o rozwiązaniu mimo wszystko przydatnym w praktyce i działającym na bieżąco - nitro niestety czymś takim nie jest :/ Uwagę więc skieruję w stronę kompresora..

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » wt 24 lis 2009, 17:01

To jst moim zdaniem troche drogi temat już poruszany na forum.A problem jest jeszcze z charakterystyką silnika.Jest bardzo"krzywe"oddawanie mocy i niebardzo przyjazne uzytkownikowi
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Gieniu
teksciarz
teksciarz
Posty: 118
Rejestracja: ndz 14 wrz 2008, 22:00
Imię: Grzesiek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wierzbica Dolna

Post autor: Gieniu » wt 24 lis 2009, 23:33

Dlaczego jest problem z charakterystyką silnika i nie równomiernym oddawaniem mocy? Przecież kompresor pompuje liniowo,nie to co turbo,że mamy dziure i nagle strzał mocy

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » wt 24 lis 2009, 23:50

Ciekawa lektura do przeczytania, która już gdzieś przez forum się przewijała:

http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... opic=31492
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » wt 24 lis 2009, 23:59

Gieniu, no chyba nie do końca tak jest.Niestety jest dziura i to przy każdym turbo czy prze kompresor czy turbo (na wydechu)Gdyby nie było to kto wie czy niemontowano by tego seryjnie
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 829
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » śr 25 lis 2009, 00:13

Gieniu pisze:Dlaczego jest problem z charakterystyką silnika i nie równomiernym oddawaniem mocy? Przecież kompresor pompuje liniowo,nie to co turbo,że mamy dziure i nagle strzał mocy

Niestety turbo dziura jest i będzie, wiadomo że duża turbina = duża moc ale i dziura się powiększa. Kompromisem sądwi sprężarki... mała i dużą. Mała ciągnie od dołu i pozwala większej siostrze spokojnie ruszyc do działania ;-) jechałem taką SUBARYNKĄ z dwoma turbinami.....słowami tego nie da się opisac
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » śr 25 lis 2009, 00:21

Zgodze się z przedmówcą ale nie ma aż tak małych turbinek żeby podeszły jako "małe" do moto.Dziura to odwieczny problem :sad:
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 829
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » śr 25 lis 2009, 06:36

elco pisze:Ciekawa lektura do przeczytania, która już gdzieś przez forum się przewijała:

http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... opic=31492
Arcydzieło same w sobie,starannośc wykonania poszczególnych elementów na niebotycznym poziomie :shock: Nawet jeśli kopiując ten pomysł cena wykonania i całej reszty przekroczy koszt Twojej vfr drogi Brutoosie i pewnie kilkakrotnie. Nawet jeśli doładujesz moto to pociągnie ta przeróbka szereg zmian poszczególnych elementów żeby wszystko było cacy. VFR-ki to szybki turystyk i nawet dupa nie boli jak po dziurach śmigasz więc pewnie zawiasy też do wymiany. Najtansza przeróbka to zmienic moto na mocniejsze :disagree
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » śr 25 lis 2009, 06:45

Wspominałem o tym kicie kosztuje jedyne 5500 dolarów także...
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości